Wat voor Skill????

snooze

New Member
Ik Kan mijn beroep nergens vinden in de SOL.
Ik werk bij een direct mail bedrijf als operator, maar dat kan ik nergens in de lijst vinden.
Wie o wie kan mij daarmee helpen.


Groetjes Mike
:bangcomputer:
 
Wat meer informatie over je werkzaamheden zou het wat helderder maken!
Wat houd "operator" zijn in? Controleer je mails, Beheer je een mailserver/mailcentrale, wat anders?
Beetje duidelijkheid graag. :)
 
Hoi Jacy

Nou ik zal proberen wat duidelijker te zijn.
Ik werk in een bedrijf dat allerlij soorten mailingen verzorgt.
Moet je voorstellen, bv Polisbladen van een verzekerings maatschappij worden bij ons geprint en vervolgens
is het mijn taak om deze machinaal in een envelop te stoppen. Zo doen we dat ook met rekenings overzichten van een internet provider UPC, ik weet niet of je dat wat zegt maar dat in het midden.
De machine waar ik aan sta noemen wij een couverteerstraat of couverteermachine.
Met andere woorden ben ik couverteeroperator of enveloppeerder of te wel ik vul enveloppen.
Ik hoop dat dit wat duidelijker is en zo niet hoor ik het wel.


Alvast bedankt
Groejes Mike. :up:
 
Hoi Mike
Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag. Misschien kan je dan op bassis van een beroep die je heb geleerd een visum krijgen, zit je alleen eventjes met je werkervaring... Want,... en ik hoop dat ik er naast zit maar ik denk persoonlijk dat je niet iets van "envelop opertor" gaat vinden op de SOL lijst??
groetjes Barry
 
He Barry,


Eigenlijk heb ik geleerd voor brood en banket bakker KOEKENBAKKER.
Maar al sinds enige jaren doe ik al niets meer in de bakkerij.
Ik was al even aan het zoeken geslagen en kwam het volgende tegen -Paper products machine operator-
En inderdaad, dit komt niet voor in de SOL lijst.
Hebben ze in oz dan geen post???
Hetgeen wat bij ons vandaan komt zijn gevulde enveloppen.


Groetjes Mike :shocking:
 
Hoi MIke
:-D  :-D Tuurlijk hebben ze daar post maar de SOL lijst gaat er om welke beroepen ze daar nodig hebben.... Elk beroep staan dan ook weer punten achter. Voor een beroep die ze best dringend nodig hebben daar krijg je dan 60punten voor. Dan heb je nog een klein lijstje de MODL lijst daar staan beroepen op waar ze een chronisch tekort aan hebben. Staat je beroep daar op dan krijg weer 5 of 15 extra punten[sub](weet niet precies..)[/sub] Dan nog puntje hier en een puntje daar en zo moet je dan minimaal 115 punten halen voor een SIR visum of 120punten voor een Independent visa. Dan heb je nog 1 miljoen anderen manieren en uitzonderingen :lol:
Ik weet niet of je familie in Aus heb maar dat zou alles een stuk makkelijker maken. En uh :? volgens mij heb je als banket bakker een helen goede kans.... Zit je alleen met je werkervaring???
 
Ja eigenlijk wel.
Volgens mij is dat al een jaar of 18 (zo lang al!!!!) geleden.
Ik weet het niet heel zeker maar ik dacht dat er nog een neef van mijn inmiddels overleden oma in oz woont.
Alleen zou ik niet weten hoe hij heet en waar hij ergens woont en of hij er nog wel woont.
Zoals ik dus al zei werk ik inmiddels al een jaar of 8 in de grafische sector en daar heb ik genoeg ervaring.


Groetjes Mike :roll:
 
[quote author=snooze link=topic=2352.msg24665#msg24665 date=1124548131]
Ik weet het niet heel zeker maar ik dacht dat er nog een neef van mijn inmiddels overleden oma in oz woont.
[/quote]

Vergeet die beta-voorouder-achter-neef maar, dat is veel te ver van je bed. Je familie moet wat directer in lijn zitten. En ook al heb je familie in Oz dan heb je nog steeds met ingewikkelde regels en procedures te maken, dus het wordt er echt niet makkelijker op.
 
Dag Mike,

Je vindt heus wel "een" manier... :wink:.

Er leiden zoveel "wegen" naar... :thinking:...Australië  :-D. Tja, en helaas moet je zelf (en met hier en daar een beetje hulp) daar heel veel uitzoekwerk voor verrichten. Maar als je eenmaal zover bent, dan kun je ook met recht zeggen: "Kijk, dat hebben we dan maar weer eens voor elkaar gekregen!" :thankyou:

Dus, heel veel succes met het zoeken naar de juiste stukjes van jullie "grote" puzzel. En als alle stukjes in elkaar zitten, hebben jullie vast een héél mooi plaatje :).

Gr. Mel
(sorry, ik heb een beetje een metaforische bui vandaag :artist: :lol:)
 
[quote author=Bawurra link=topic=2352.msg24670#msg24670 date=1124549065]
sorry, ik heb een beetje een metaforische bui vandaag
[/quote]

En ik ben zo sjag als ik weet niet wat.
Lekker off-topic maar dat wou ik even kwijt.
Nu ga ik het weekend in!
 
Hoi Mike

Ik ben van beroep offset drukker en dit noemen ze op de SOL lijst printing machinist,Daar ben ik ook pas na veel speurwerk achter gekomen. Misschien staat jou beroep er ook wel op alleen onder een benaming waar jij geeneens het bestaan van weet.
 
Inderdaad, daar heb ik ook al aan gedacht.
Maar het is moeilijk om een andere benaming te vinden. Misschien weet mijn baas wel een andere benaming, ff checken!!!


Mike :-D
 
Back
Top