Wat voor weer is het nu in Australië?

[quote author=Peer link=topic=10290.msg145595#msg145595 date=1251235975]
Hier in Sydney is het de afgelopen 2 weken voor het eerst in een lange tijd weer boven de 20 graden geweest.
Verder is het afgelopen winter best koud geweest, overdag vaak tussen de 13 en 16 en s'nachts tot rond het vriespunt en soms zelfs eronder en dat had ik in 6 jaar Australie nog niet eerder meegemaakt.

Groeten Peer
[/quote]

Opvallend toch, die verschillen op relatief kleine afstanden. Want hier in Maitland hebben we eigenlijk geen winter gehad. De nachten maar een paar keer richting vriespunt en de dagen meestal boven de 20 graden. En nu is het al zo warm dat alles groeit en bloeit, zeker een maand te vroeg.

Groetjes,
Rixta

[quote author=Jack link=topic=10290.msg145596#msg145596 date=1251244235]
Yes I am a special guy.

Maar dat maakt het wel allemaal anders.

Als alle auto's blauw zouden zijn is het ook erg saai,

"Politie , we zoeken een bankdief en hij is gevlucht in een blauwe 4wd.

:grin: :grin:

Have a good one :up:

Jack :evil:
[/quote]

:lol:

Het is nu 30 graden in Brisbane, zo'n 8 graden te warm voor de tijd van het jaar, maar ik vind het heeeeerlijk. Ze voorspellen zelfs dat de warmste zomer allertijden er aan komt!!

Groetjes sigrid :cool:

Qua temperatuur gaat het hier echt richting lente, geregeld alweer boven de 20 graden. Afgelopen dagen wel veel wind en daardoor stormschade gehad.

[quote author=Siegrick link=topic=10290.msg145625#msg145625 date=1251288375]
Het is nu 30 graden in Brisbane, zo'n 8 graden te warm voor de tijd van het jaar, maar ik vind het heeeeerlijk. Ze voorspellen zelfs dat de warmste zomer allertijden er aan komt!!

Groetjes sigrid :cool:
[/quote]

Die voorspellingen op lange termijn kun je beter met een kilo zout nemen. Ze kunnen nog niet eens goed voorspellen wat het weer over een week wordt. Dat het nu zo warm is betekent niet automatische dat de zomer ook heet wordt. Alsjeblieft niet. Ik heb afgelopen zomer nauwelijks overleefd.

Groetjes,
Rixta

[/quote]

.... Ze kunnen nog niet eens goed voorspellen wat het weer over een week wordt. ..[/quote]

precies Rixta! Voorspellingen zijn hooguit voor de komende 3 a 4 uur nauwkeurig. Mbv krachtige (super)computers wordt dan, door meteorologische diensten, voor bv lucht- en scheepvaart een verwachting samengesteld, aan de hand van modellen. Alles verder dan 4 uur vooruit kijken is leuk voor de weer-rubrieken in krant, op tv/radio en internet, maar veel waarde heeft het niet. Dat kunnen jij en ik ook met een natte vinger in de lucht. Laat staan dat ze nu al kunnen 'voorspellen' wat het over 30 jaar wordt....

[quote author=Jack link=topic=10290.msg145596#msg145596 date=1251244235]

Yes I am a special guy.

Maar dat maakt het wel allemaal anders.

Als alle auto's blauw zouden zijn is het ook erg saai,

"Politie , we zoeken een bankdief en hij is gevlucht in een blauwe 4wd.

:grin: :grin:

Have a good one :up:

Jack :evil:
[/quote]

Haha - vervang "blauwe 4wd" door "witte 4wd" en dan heb je de huidige situatie al aardig te pakken... :)

[quote author=Siegrick link=topic=10290.msg145625#msg145625 date=1251288375]
Ze voorspellen zelfs dat de warmste zomer allertijden er aan komt!!
[/quote]

Blèch! Laten ze het maar lekker fout hebben ja, please; het is normaal al erg genoeg :dizzy:  ;-)

Hmm, ik ken een meteoroloog in Broome en die kon toch op de 10 min af een bui voorspellen veel later in de dag. En het klopte. Maar, toegegeven, ik hecht ook weinig waarde aan de voorspellen. Of het nou lekker is of lekker, who cares, het is lekker!

Het weer in Broome: heel lekker dus, nog steeds rond de 30 overdag en 16-17 's nachts. Het is niet veel kouder geweest, had voor de boompjes en de beestjes ws wel beter geweest. Maar vorige week en vochtige dag en bijna wet-season gevoel, heerlijk! Het wordt langzaam vochtiger en uiteindelijk gaat de temperatuur dan ook weer omhoog naar gemiddeld 37. Zucht, wat is het hier toch heerlijk  :roll:
Wat hier het seizoen bijzonder maakt is de relatief koele zee. En het gebrek aan muggen. En de rook van de seizoensgebonden branden die errug mooie zonsondergangen creëert.

Fae

PS En al anderhalf jaar geen winterdepressie, en geen 'het-is-ook-nooit-goed zomerweer depressie' geluiden om mij heen, cadeautje  :up:

Sorry hoor maar hier kunnen ze het weer prima voorspellen.
Na het regen seizoen zakt de temperatuur langzaam naar een graad of 26 in july
daarna loopt hij weer langzaam op naar een 33 graden met kerstmis.
en geen regen van betekenis tot dan.
Nou wat wil je nog meer, een voorspelling van 9 maanden die nog klopt ook.

Kees

Back