Wat wil je nog bezoeken/zien voor vertrek naar Australië?

wimellen

Member
Dit topic kwam bij mij op toen Ellen en ik besloten om afgelopen week naar Disneyland af te reizen.

Wij wilden graag met onze kinderen Jim (10) en Renée(8 Parijs en met name de Eifeltoren zien.
Zoals je zult begrijpen was Disneyland voor hun te gek ( trouwens de tweede keer voor hen, echter dat
konden ze zich niet meer herinneren).

Afgelopen maandag stonden wij dus op de Eifeltoren met prachtig zicht over Parijs. Daarna viel de avond in en werd ie ook nog eens prachtig verlicht. 

Verder heb ik een gedeelte van mijn hart verpand aan het eiland Texel. Elk jaar ga ik daar een week met een groep vrienden naar toe. In juli zal dit (voorlopig??) de laatste keer zijn.

groeten Wim
 
Ik ben nog een dagje in Zuid-Limburg gaan wandelen en ga inderdaad ook nog naar Parijs.
Ook ben ik als toerist door mijn eigen stad gelopen en heb dingen gezien/gedaan die ik nog nooit eerder had gedaan (bepaalde kerk/theehuisje etc.)

En verder doe en zie ik alles heel bewust nu!
Daardoor heb ik het idee dat ik veel meer van alles geniet dan normaal gesproken en het bevalt mij dus heel goed!
Eigenlijk zou je altijd zo moeten leven............

Henriette
 
Wat ik nog graag zou willen zien voordat we vertrekken? Nederland vanuit een luchtballon... Er zijn zoveel steden die ik nog graag zou willen zien voordat we vertrekken, maar dat gaat allemaal niet meer lukken. Rome bijvoorbeeld.... Dat gaan we niet meer redden, maar Glasgow komt helemaal goed ;)
 
Openluchtmuseum Arnhem en (wij zijn blijkbaar niet de enige) Parijs....... daar gaan wij toch wel minimaal 3 keer per jaar naar toe...... en dat wordt als we Down-under zitten waarschijnlijk hoogstens 1 keer per 3 jaar (als het meezit). Daar gaan we ergens in juni / juli nog even serieus afscheid van nemen.

Ik denk dat we die historie die je in Eruopa in veel steden ziet / ervaart wel gaan missen Down-under.

gr. Martijn
 
Wij zijn nog één keer naar de Efteling geweest.... stukje jeugdsentiment en toch zeker ook voor de kinderen.
 
[quote author=MartijnT link=topic=4802.msg60878#msg60878 date=1148897237]
Ik denk dat we die historie die je in Eruopa in veel steden ziet / ervaart wel gaan missen Down-under.

gr. Martijn

[/quote]

Daar ben ik ook bang voor ;) Als er iets is waar ik van hou zijn het wel historische plaatsen...
 
Wat ik nog wil doen ,voor we weg zijn ,is zeker nog een paar dingetjes alleen met mijn moeder .Gewoon kletsen ,in Brussel gaan winkelen .Nog een beetje jeugdsentiment opsnuiven .Ook met enkele van mijn goede vrienden bijkletsen .Je hebt ginds dan wel internet ,maar is altijd leuker om enkele dingen persoonlijk te doen .
Wat ik ZEKER wil doen ,is nog 1 maal afreizen naar Cavalière (Z-Frankrijk).ik ga daar al sinds mijn geboorte en wil afscheid nemen van mijn 2de thuis .Ook van de eigenaar van het huis dat we huurden .Die man is nu in de 70tig en houdt het misschien géén jaren meer uit .Ook wil ik hem bedanken voor hetgeen hij allemaal voor mij heeft gedaan .Hij heeft me leren varen met een kleine speedboot ,leren waterskieen ,mijn franse taal verbeterd ,mogen logeren bij hem ,...... .
Monumenten of bezienswaardigheden ndie zullen er binnen 10 jaar nog zijn ,maar deze dingen misschien niet meer .Daarom moet ik ze nu nog doen en wil ik ze ook doen .
Groeten ,Kat
 
Wij willen nog een keer naar Italie, Gardameer.
En dat gaan we ook zeker doen van de zomer, nog een keer kamperen in Lazise.
Erwin kwam er al toen hij (heel klein) was.
en vind het eigenlijk nog moeilijker Italie achter te laten dan Nederland.

Dus Camping it will be.

Mariette :tent:
 
Nog 1 zomer lang genieten van de zomers avonden aan mijn geliefde Maarseveense Plassen. Heerlijk bij ondergaande zon, lekker eten en roseetje drinken!!

Teuni
 
Dat niet, maar ben "buiten" opgegroeid en woon nu in de stad 2 hoog met een balkonnetje,
De ruimte mis zomers heel erg.
Zit dan dus liever aan het water dan op m'n balkon.

Teuni
 
Wat ikhier heel erg mis is historie. Het oudste gebouw in Brisbane is gebouwd in 1828  :|. Alles is hier dus nieuw en dan mis je dat oude wel eens.
Als we in november terugkomen naar Nederland (voor vakantie), dan gaan we Delft eens bekijken als bezoeker in plaats van bewoner. Verder gaan we natuurlijk de H&M, HEMA en andere Nederlandse/Europese winkels bezoeken die je hier niet hebt.
 
Ik zou nog wel een tijdje willen kamperen op het mooiste campingtje in de Jura, Frankrijk. Sur Narlay in Le Frasnoi. Vele jaren doorgebracht en nog altijd even primitief en onveranderd rustgevend! Je mag er zelfs nog een kampvuurtje maken! Dit zit er echter niet meer in aangezien we volgende week al richting Sydney vliegen!!! Gelukkig zijn in Asutralia een heleboel mooie campings te vinden, dus ik kan wel leven met dit gemis.
 
Ik wil natuurlijk uitgebreid afscheid nemen van 'mijn' Brussel .... dat ga ik énorm missen: de sfeer, de mensen, de ambiance, ...  en inderdaad, de historie die bij ons veel meer rondhangt, dat zullen we ook wel missen ....

ma ja, je krijgt er zo veel voor terug!! En we kunnen altijd op vakantie komen!!

Sara
 
Ik ben een echte Brussel fan! Wat een gave stad is dat. Vooral bij de Danseart wijk, met al die cafeetjes en winkeltjes etc. Ja, deze stad zet ik er ook bij als gemis. Sara, woon jij daar?
 
[quote author=Nynke link=topic=4802.msg61042#msg61042 date=1148982162]
Ik ben een echt Brussel fan! Wat een gave stad is dat. Vooral bij de Danseart wijk, met al die cafeetjes en winkeltjes etc. Ja, deze stad zet ik er ook bij als gemis. Sara, woon jij daar?
[/quote]

Jaja, ik ben een echte Brusselaar. Ons stamcafé is aan de Dansaertlaan, net om de hoek. De Cobra, tevens het stamcafé van vele Brusselaars, ook van Arno, Josse Depauw, ... 
Ik ga het zooo missen: de Archiduc, de Coq, Roskam, Monk (het einge café in Bxl met uitzicht op de Noordzee), ...  en de winkeltjes, als shoppingverslaafde  :-D  :-D !!

Brussel, de tofste stad van allemaal (voor mij toch)  :up:
Zoveel te beleven, zoveel culturen, talen ,....

Sara
 
Hele mooie stad. Pas geleden nog geweest, dus die kon ik al mijn lijstje schrappen. Zou ook nog wel een keer naar Wiltz en Luxemburg stad willen. Heb daar een paar zomerkampen en leidingkampen gehad en het kampterrein is zooo gaaf. De omgeving ook en Lux. stad is ook super.
Zou eigenlijk ook nog wel eens terug willen naar Barcelona, maar dan als het wat minder warm is als 36 graden ;) Mijn streven om alle Waddeneilanden nog te bezoeken heb ik ook niet gehaald. Alleen Texel en Terschelling nog maar gezien. Friesland is ook zo'n geweldige provincie waar ik nog wel een weekendje heen zou willen. Teveel om op te noemen eigenlijk.
Mijn grootste wens, voordat we vertrekken, is toch wel ballonvaren. En sowieso nog een dag weg met mijn moeder, zoals we dat al zo vaak hebben gedaan :)
 
[quote author=Lin link=topic=4802.msg60883#msg60883 date=1148902002]
Wij zijn nog één keer naar de Efteling geweest.... stukje jeugdsentiment en toch zeker ook voor de kinderen.
[/quote]

Dit hebben wij ook gedaan, maar dan samen met opa en oma en met mijn broers gezin. Mijn moeder heeft van de eftelingsite  foto's gekopieerd en in een fotomapje gedaan voor de kleinkinderen. Hierbij ook foto's bijgedaan van de familie in questie. Een leuke herrinnering voor later.

Ook zijn we nog een keer naar de dierentuin geweest. Of dit nu een goede zet was weet ik niet, want ze hebben de vissen gezien in het oceanium gezien en daarbuiten hebben ze veel gerend. (dieren dus weinig gezien!) De speeltuin was wel erg in trek.

Verder hebben wij niet echt iets wat we echt willen zien voordat we uit nederland weg gaan.
 
[quote author=Sarabaes link=topic=4802.msg61042#msg61042 date=1148982162]
Ik ga het zooo missen: de Archiduc, de Coq, Roskam, Monk (het einge café in Bxl met uitzicht op de Noordzee), ...  en de winkeltjes, als shoppingverslaafde  :-D  :-D !!
[/quote]

Wow, dan is Alice Springs wel iets heel anders zeg! Maar ook daar zul je je local pub wel weer vinden! De Cobra, is dat bij de Beurs, dat pleintje? Ik ben daar in een erg leuke "Irish Pub" geweest en uit eten bij een heerlijk Vietnamees/Thai restaurant! Wat een gezelligeid. We sliepen bij het Louise Plein (?)....en kwamen daar nog in een hele gave winkel terecht van Belle Rose......het is inderdaad een leuke winkelstad! Zijn nu een stuk of 4 weekendjes in Brussel geweest en heeft mijn absolute voorkeur boven Parijs, Antwerpen of Amsterdam. Barcelona is ook wel erg cool...
 
[quote author=Nynke link=topic=4802.msg61147#msg61147 date=1149011656]
[quote author=Sarabaes link=topic=4802.msg61042#msg61042 date=1148982162]
Ik ga het zooo missen: de Archiduc, de Coq, Roskam, Monk (het einge café in Bxl met uitzicht op de Noordzee), ...  en de winkeltjes, als shoppingverslaafde  :-D  :-D !!
[/quote]

Wow, dan is Alice Springs wel iets heel anders zeg! Maar ook daar zul je je local pub wel weer vinden! De Cobra, is dat bij de Beurs, dat pleintje? Ik ben daar in een erg leuke "Irish Pub" geweest en uit eten bij een heerlijk Vietnamees/Thai restaurant! Wat een gezelligeid. We sliepen bij het Louise Plein (?)....en kwamen daar nog in een hele gave winkel terecht van Belle Rose......het is inderdaad een leuke winkelstad! Zijn nu een stuk of 4 weekendjes in Brussel geweest en heeft mijn absolute voorkeur boven Parijs, Antwerpen of Amsterdam. Barcelona is ook wel erg cool...

[/quote]

Die Ierse pub zal wss wel de O'Reilly's geweest zijn ... en daar zijn inderdaad érg veel Thai/Vietnamese restaurants!!  :up:
De Cobra is niet op het pleintje maar wel in de eertse zijstraat links als je vanaan de Beurs de Dansaertlmaan inloopt. Naast de Cobra is een bekend schaakcafé, de Greenwich. Als je ooit in de Cobra komt, zeg dan maar tegen de eigenaar (een supervriendelijke man die Fitim heet) dat je me kent, en doe hem de groetjes! De Cobra is zowat mijn tweede huis!  :-D  :up:

Gr,
Sara

Jaja Brussel .... thé place to be!! Kben blij (en trots :-D ) dat je het leuk vindt!!

Sara
 
Back
Top