Wat zijn de bijkomende kosten in Perth?

Roel

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn ons aan het oriënteren op woningen in Perth en omstreken. In de eerste instantie willen we graag iets huren. Via deze sites www.domain.com.au en www.reiwa.com.au hebben we een aardig idee kunnen krijgen hoe de huurprijzen per week liggen in Perth e.o. Maar wat komt daar eigenlijk nog allemaal bij aan bijvoorbeeld gas, water en licht? En natuurlijk niet te vergeten gemeentelijke belastingen, etc? Kan iemand een indicatie geven?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Ilse en Roel
:tent:
 
Onze kosten per maand (twee personen, klein huis)
Electricity $23.00
Gas             $32.00 (gasstel, heet water, en gaskachel in winter)
Telephone $50.00 (niet inclusief mobiel, of internationale kosten(die gaan via prepaid kaarten)
Internet       $40.00 (breedband)

Water weet ik niet, maar valt wel mee(vooral als je denkt dat het schaars is!!)

Andere kosten:
Inboedel verzekering: $29
Auto verzekering(klein autotje, hatchback, 1997): $91 (dit is inclusief als ie gestolen wordt, moeten we nodig veranderen..!!)

Benzine ongeveer $150 per maand (klein, zuinig autootje)

Geen council rates als je huurt.

We kunnen hier ongeveer net zo veel sparen als in Nederland. Het eerste half jaar niet, de starting up kosts zijn hoog(aansluitingskosten etc, + auto, nieuwe fietsen, een paar nieuwe spullen voor huis, fans, nieuwe lampje daar, nieuwe gordijnen daar(sommige die er hangen zijn gewoon TE lelijk!!), koelbox, plantjes voor huis en tuin, tuinspullen(we hadden in NL een flat).


Hoop dat dit helpt! :)
 
Hé Simone,

Super dit overzicht van jou  :up: Dat geeft al een aardig beeld over de maandelijkse kosten. Apart trouwens dat je geen gemeentelijke belasting hoeft te betalen als je huurt.
In het begin zul je idd aardig wat kosten moeten maken voor de inrichting. Maar daar zijn we nu al voor aan het sparen. Zeker voor een stel nieuwe gordijnen! Altijd optimistisch blijven denken: we wachten immers nog op de uitkomst van onze Visumaanvraag :wink:. Maar we hebben er het volste vertrouwen in!

Australia here we come!

:happy:
 
Dus dat is iets 415 dollar per maand....en daarnaast nog de maandelijkse huurkosten....
415 dollar is bijna 250 euro.....dat valt me alleszins mee dan!! :)

Dank je voor dit overzicht
 
[quote author=Maluka link=topic=1432.msg12107#msg12107 date=1112336495]
415 dollar is bijna 250 euro.....dat valt me alleszins mee dan!! :)
[/quote]

De lonen zijn waarschijnlijk ook lager, dus al met al gelijk aan NL ?
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12129#msg12129 date=1112356328]
[quote author=Maluka link=topic=1432.msg12107#msg12107 date=1112336495]
415 dollar is bijna 250 euro.....dat valt me alleszins mee dan!! :)
[/quote]

De lonen zijn waarschijnlijk ook lager, dus al met al gelijk aan NL ?
[/quote]
Yep, volgens mij wel.

En ik heb er ook niet voor niets bijgezet dat het dus een echt heel klein huis is, we zijn best zuinig, en we zijn ook nog best vaak weg.
In winter zullen de kosten omhoog gaan, helemaal omdat we dit jaar geaclimatiseerd zijn, en dus de kachel meer zullen gebruiken, en nog minstens een elekrisch kacheltje erbij kopen.

En bedenk dat dit prijzen voor Perth zijn, staten kunnen heel erg verschillen...
 
[quote author=Simone link=topic=1432.msg12131#msg12131 date=1112357014]
In winter zullen de kosten omhoog gaan, helemaal omdat we dit jaar geaclimatiseerd zijn, en dus de kachel meer zullen gebruiken, en nog minstens een elekrisch kacheltje erbij kopen.
[/quote]

Zo koud is het toch ook weer niet mag ik hopen ?
 
hmmm 19 graden voelt wel heel koud nadat het een week eerder nog 42 graden is geweest... (en t is alleen nog maar herfst...)
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12135#msg12135 date=1112361246]
[quote author=Simone link=topic=1432.msg12131#msg12131 date=1112357014]
In winter zullen de kosten omhoog gaan, helemaal omdat we dit jaar geaclimatiseerd zijn, en dus de kachel meer zullen gebruiken, en nog minstens een elekrisch kacheltje erbij kopen.
[/quote]

Zo koud is het toch ook weer niet mag ik hopen ?
[/quote]
Het kan 's nachts 0 graden worden, en als je geen isolatie hebt en geen centrale verwarming..... En het wordt rond 5/6 uur donker...
Overdag is het minimum rond de 15 graden. Maar vaker rond de 17-20 graden. Maar dat is echt koud als je boven de 25/30 gewend ben (of zelfs 40 zoals Anne Marie zegt)!
Nu was het dus een beetje extreem voor begin April, maar dit is wel normaal voor winter.

:)
 
Lijkt me inderdaad wel ff wennen die vreemde temps en ook het vroege donker.

Hoe is het de temp in februari in WA eigenlijk ?
Wij gaan in februari namelijk een maand naar Oz.
2 weken SA en 2 weken WA om ons een beetje te orienteren.
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12193#msg12193 date=1112561304]
Lijkt me inderdaad wel ff wennen die vreemde temps en ook het vroege donker.

Hoe is het de temp in februari in WA eigenlijk ?
Wij gaan in februari namelijk een maand naar Oz.
2 weken SA en 2 weken WA om ons een beetje te orienteren.
[/quote]
Ha ha, normaal gesproken de heetste maand!! Dit jaar viel wel mee, veel 27-35 graden, maar het kan vaak ook boven de 35 zijn, tot aan 42 graden...
:lol:
SA is dan ook best heet denk ik.

Ik denk dat de gemiddelde maximum temperatuur 31 graden is
http://www.bom.gov.au/climate/averages/tables/cw_009225.shtml
 
Oke, dat is handig om te weten. Hoef ik iig geen trui mee te nemen (1 voor de zeker dan).

Ons werd deze maand geadviseerd omdat dan de schoolvakantie en het hoogseizoen afgelopen zouden zijn.
Klopt dat dan wel ?
 
In februari is de zomervakantie afgelopen ja...
Een lekkere warme trui kan 's avonds nog wel nodig zijn, aangezien het hier zo vroeg al donker wordt en meestal redelijk afkoeld....
 
[quote author=Anne Marie link=topic=1432.msg12242#msg12242 date=1112668678]
In februari is de zomervakantie afgelopen ja...
Een lekkere warme trui kan 's avonds nog wel nodig zijn, aangezien het hier zo vroeg al donker wordt en meestal redelijk afkoeld....
[/quote]


:-o Is dat heel het jaar door dat het zo vroeg donker wordt?...  Dat is dan wel een min puntje.
 
Het was mij opgevallen dat je in Oz bijna geen schemering hebt, daarom lijkt het eerder donker.

Gr. Ton en Ineke :)
 
Hoe gaat dat dan in de avonden ?
Wanneer ik hier in nederland uit mijn werk kom, dan ga ik lekker achter in de tuin zitten genieten van de na zon (als ie schijnt). In de zomer kan dat tot ongeveer 21:30 uur.
Hoe gaat dat bij jullie daar ?
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12340#msg12340 date=1112858916]
Hoe gaat dat dan in de avonden ?
Wanneer ik hier in nederland uit mijn werk kom, dan ga ik lekker achter in de tuin zitten genieten van de na zon (als ie schijnt). In de zomer kan dat tot ongeveer 21:30 uur.
Hoe gaat dat bij jullie daar ?
[/quote]
Je moet in Vic snel naar de zonsondergang kijken anders is hij weg :-D
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12340#msg12340 date=1112858916]
Hoe gaat dat dan in de avonden ?
Wanneer ik hier in nederland uit mijn werk kom, dan ga ik lekker achter in de tuin zitten genieten van de na zon (als ie schijnt). In de zomer kan dat tot ongeveer 21:30 uur.
Hoe gaat dat bij jullie daar ?
[/quote]
Dat kun je dus niet. Ja, of met een licht aan, maar er zijn ook muggen...
Ik zit sowieso gewoon ongeveer elke avond achter de computer  :roll: :lol:

Het wordt idd snel donker, en koelt vrij snel af. Dat verbaasde me altijd in NL, het kan heeel mooi zonnig zijn, maar ook vriezen. Hier is dat minder extreem. Als de zon schijnt is het vaak toch lekker warm.

Trouwens, velen in Australie gaan vroeg naar bed (22 uur of sommige zelfs nog eerder), en staan dan vroeg op. Je ziet veel mensen 's ochtends voor het werk lopen of joggen bijvoorbeeld.
 
Houd dit in dat het dan wel lekker vroeg licht is 's morgens??? Niets is namelijk zo vervelend als een winter dag in Nederland....naar je werk gaan in het donker en weer thuis komen in het donker :x
Ach ja maakt ook niet zo veel uit overdag is het weer immers veelal beter dan in Nederland
 
Back
Top