Wat zijn de bijkomende kosten in Perth?

[quote author=Simone link=topic=1432.msg12364#msg12364 date=1112884463]
Dat kun je dus niet. Ja, of met een licht aan, maar er zijn ook muggen...
Ik zit sowieso gewoon ongeveer elke avond achter de computer  :roll: :lol:
[/quote]

Ik heb natuurlijk de pest aan muggen, maar je went eraan.

Het wordt idd snel donker, en koelt vrij snel af. Dat verbaasde me altijd in NL, het kan heeel mooi zonnig zijn, maar ook vriezen. Hier is dat minder extreem. Als de zon schijnt is het vaak toch lekker warm.

En dat is natuurlijk heel veel waard.

Trouwens, velen in Australie gaan vroeg naar bed (22 uur of sommige zelfs nog eerder), en staan dan vroeg op. Je ziet veel mensen 's ochtends voor het werk lopen of joggen bijvoorbeeld.

Klinkt opzich heel erg lekker, maar hoe vroeg is vroeg en is het dan al zonnig en aangenaam ?
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12368#msg12368 date=1112887047]
Klinkt opzich heel erg lekker, maar hoe vroeg is vroeg en is het dan al zonnig en aangenaam ?
[/quote]
Eigenlijk te vroeg, ik denk al rond 4 uur, misschien 4.30. Hoog zomer dan. Kan het al aardig warm worden in onze slaapkamer!!!
Maar het is wel lekker als je om 6 uur of 7 uur wat wilt doen(soms wel weer al te warm, kan alweer bijna 30 graden zijn als je naar je werk gaat(in ons geval Pascal op fiets, en ik auto zonder airco... :D )
We willen allebei ons slaappatroon veranderen(vroeger naar bed, vroeger op), maar het is nog niet gelukt  :lol:
 
Heel grappig met die andere tijden.
Ben benieuwd of het gaat lukken om de slaaptijden aan te passen. ! Succes.

Aanvullend vraagje:
Is het wijsheid om een auto te kopen als je voor een maand naar Australië gaat of is huren dan voordeliger ?
Wel in het achterhoofd houdende dat we zowel WA als SA willen gaan bekijken ?

Tnx.
 
Voor een maand zou je kunnen overwegen om een camper te huren...

Tuurlijk is een camper niet goedkoop, maar stel dat je een auto koopt (of huurt) en je moet daarnaast naar hotels/hostels/backpackers om te overnachten. Dan stijgen de kosten ook erg snel. En voor een camper betaal je dan wel een standplaats op de camping, maar je hoeft bijv. geen tent mee te nemen vanuit NL of in Oz. een tentje te kopen. Ik heb toen wel een auto en een tentje gekocht in Oz. (waar ik nog steeds gebruik van maak - de tent dan  :lol: -), maar in Oz. kan het 's nachts ook al weer goed koud zijn (ligt aan de periode, maar ik heb in Juli/Augustus geslapen op de camping bij Kings Canyon in het tentje...en koud dat ik het gehad heb).....
 
Toch maar eens overwegen.
De een roept nl. auto kopen en de andere auto huren enz. enz.

Dus als er nog meer mensen een mening hebben, heel graag.
 
[quote author=Simone link=topic=1432.msg12395#msg12395 date=1112920761]
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12368#msg12368 date=1112887047]
Klinkt opzich heel erg lekker, maar hoe vroeg is vroeg en is het dan al zonnig en aangenaam ?
[/quote]
Eigenlijk te vroeg, ik denk al rond 4 uur, misschien 4.30. Hoog zomer dan. Kan het al aardig warm worden in onze slaapkamer!!!
Maar het is wel lekker als je om 6 uur of 7 uur wat wilt doen(soms wel weer al te warm, kan alweer bijna 30 graden zijn als je naar je werk gaat(in ons geval Pascal op fiets, en ik auto zonder airco... :D )
We willen allebei ons slaappatroon veranderen(vroeger naar bed, vroeger op), maar het is nog niet gelukt  :lol:
[/quote]

Perfect,... dat lijkt me echt heerlijk. Ben namelijk van hart tot nieren een  motorrijder. Heb er zo hekel aan om 6 uur s'ochtens in het donker, kou, regen en wind naar mijn werk te rijden. Lijkt me dan ook geweldig om de meeste ochtenden door de zon wakker te worden dan op m'n brikkie te springen en met een heerlijke temp. naar mijn werk te kachelen.
 
Even een aantal reacties op stukjes van hieronder:

- Het wordt idd vroeg donker, en vroeg licht. Wij zitten in het vroege ritme nu. Martijn moet wel want hij rijdt mee naar de universiteit. De eerste keer moesten we daar zo om lachen. De eerste ochtend op de campus waren we er heel vroeg (ivm een vergadering van de prof), om half acht. In Delft (waar Martijn studeerde) lag iedereen om half acht nog rustig te pitten. Hier was de campus bezaaid met mensen. Ook studenten beginnen hier dus vroeg  :-D. Kun je het je voorstellen  :lol:. Het kan 's middags opeens donker worden. Donderdag waren we in de stad, we gingen een winkel in, shirt gepast, gekocht (misschien 10 minuten) ondertussen was het van licht naar donker gegaan... toch wel een maffe gewaarwording.

- Wat betreft de maand rondtrekken. Je kunt idd een camper huren. Is niet zo heel moeilijk dacht ik. Maar je kunt ook auto's huren die je in de ene stad ophaalt en in een andere stad (en staat) weer inlevert. Tentjes zijn hier (vond ik) redelijk goedkoop. En ze verkopen hier ook dikke slaapzakken enzo. Een auto kopen... zou ik persoonlijk niet durven. Wij vinden de tweedehands auto's nog redelijk aan de prijs. En je wilt wel dat de auto "road worthy" is = soort van APK als de auto van eigenaar verandert. De auto's zonder zijn heel goedkoop, dat kan soms een goede deal zijn. Maar dan moet je er misschien meer geld in stoppen dan je wilde. Bovendien moet je de auto naderhand ook weer verkopen. Ik heb al heel wat "schreeuwende" briefjes gezien van mensen die nog even snel hun auto moesten verkopen, en voor een lager bedrag dan ze wilden. Maar wat een auto kopen betreft, het is net als in NL, je moet er gewoon mazzel mee hebben.

Hoop dat je er wat aan hebt...
 
Nee, voor een maand niet kopen! Dan ben je al een paar dagen bezig alleen met kopen, en dan weer verkopen!
Verspilling van tijd!

Huren zal niet goedkoop zijn... maar ja...
Camper is zeker een goede optie. Je kan een soort bushcamper huren.

Auto huur:
http://www.yellowpages.com.au/search/postCategorySearch.do?headingCode=18430&bookId=53&businessType=car+hire&region=australia&pageNumber=1&rankWithTolls=true&locationClue=perth&stateId=3

campers
http://www.yellowpages.com.au/search/postLocationSearch.do?locationText=Greater%20Perth%20WA&stateId=3&locationArea=m&bookId=53&businessType=campervan+hire&region=australia&pageNumber=1&rankWithTolls=true&locationClue=perth
 
Bedankt voor jullie reacties en linkjes.
Zoals het er nu uit ziet gaan we voor de autohuur met een tent, maar goed dat altijd nog wijzigen in een motorhome.

Nog 1 vraag, welke staat zouden jullie eerst doen ? SA of WA ?
 
Ik denk dat ik dat af zou laten hangen van de periode dat je gaat, daarmee bedoel ik dat WA een warmer klimaat heeft dan SA, dus van lente naar zomer zou ik de volgorde WA en dan SA doen. Ga je in de periode van zomer naar herft dan net andersom.

Gr Wilbert
 
[quote author=Bacchus link=topic=1432.msg12445#msg12445 date=1112972632]
Toch maar eens overwegen.
De een roept nl. auto kopen en de andere auto huren enz. enz.

Dus als er nog meer mensen een mening hebben, heel graag.
[/quote] Hallo
Toen ik de eerste keer in Oz was, heb ik een oude auto gehuurd
zeer goedkoop en alle service. http://www.rentabomb.com.au/
Ik weet niet of dat ook kan in SA of WA
Ik was in drie weken $700 kwijt, en prima gereden in een Holden commodor automaat 6 cyl.
Als je dan een tent kunt lenen  kost het niet veel.

Gr. Ton en Ineke :up:
 
Back
Top