Wat zijn de mogelijkheden ivm opstarten business?

het is inderdaad weer super dat Rob de info geeft. 't Is echt een super kerel :up:

Wat het bedrijf betreft zal het toch afwachten worden. Ik weet niet of ze het zullen zien om me in dienst te nemen, want er zullen voor hen toch wel een aantal strikte voorwaarden aan verbonden zijn. Ik ga niet te hard hopen, maar eerst alles goed uitzoeken en bekijken. Niet te hard van stapel lopen :wink:
 
grappig..bij een ander migratiebureau las ik nou net precies hetzelfde over het sponsoren. Het zou van fantastisch zijn als jouw bedrijf het aanvraagproces in wil gaan als business sponsor. Waarschijnlijk kunnen zij zich dan als OBS (overseas business sponsor)kwalificeren.

De studentvisum is nu inderdaad wat tricky. Voor al dat geld dat je hebt te betalen voor een 2jarige studie op fulltimebasis. Het is feitelijk een enorme ordinaire immigratiebeperkende maatregel. Maar de transitie is zo plotseling dat studenten nauwelijks nog de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk uit te kunnen kijken naar een baan en het indienen van een passende visumaanvraag. eigenlijk schandalig als je beseft dat mensen daar minimaal 50000 dollar in investeren...uitgaande van hbo of hoger.

Ik denk dat als je daarheen gaat op een studentvisa. je dat puur moet doen, omdat je het land wilt proeven en een netwerk wenst op te bouwen. Wellicht dat je op die manier makkelijker aan een bedrijf/instantie kunt komen dat je dan wenst te sponsoren voor een sol-aanvraag.

Ik besef steeds meer hoe belangrijk die verrekte sol is. alleen vind ik de australische overheid op dit gebied steeds onbetrouwbaarder worden. De sol van straks..hoelang blijft dat???
 
't is inderdaad erg frustrerend allemaal.

Ik weet niet of het bedrijf me zal willen sponsoren. Ze willen me op heel veel gebeiden helpen en steunen, maar er zijn toch wel zeer strikte regels verbonden aan het business long stay visum.

Wat studeren betreft wordt het inderdaad allemaal erg onzeker.

Ik zoek nog steeds naar mogelijkheden om mijn diploma juist te krijgen, maar NIEMAND kan me zeggen wat ik moet doen. Zelfs de skills assessment authority die het moet doen niet. Tja...als die het niet weten, wie dan?!

Ik wordt er soms helemaal gek van!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik zat op de immi site te lezen waar een OBS allemaal aan moet voldoen..damn! Ik zag al bijna een loophole om jezelf te sponsoren. Maar ze houden werkelijk met alles rekening. Ik denk..maar dat ben ik..dat je bijna gewoon even moet bekijken wie je wat geld kunt betalen om alle punten op een rij te zetten, van wat nodig is en het kostenplaatje. Misschien nog een kansberekening bij M2A en wellicht wat korting ;-) omdat zowel de aanvraag als OBS als nominee tegelijkertijd kunnen worden gedaan..2 aanvragen in 1x. (trouwens alleen als zij akkoord gaan met het 'grote lijnen' verhaal. Kunnen jullie desnoods kosten delen van onderzoek)

Maar dit proces is inderdaad niet mis. (betalen migratiekosten, salaris van zeker 62000 als je in ict branche werkt, minstens 2 procent in de trainingfund, tickets naar Belgie, etc). Maar ik ken jouw bedrijf niet en wie weet zijn ze solvabel genoeg voor zo'n investering.


Ik vind het vreemd dat niemand je kan vertellen welke courses je kunt doen om je skills te matchen. Ik heb niet alles van je statusupdates gevolgd...dus misschien een totaaaaal overbodige vraag ..jouw onderzoeksdrift kennende :). Heb je er al over nagedacht om je skills te laten assessen op proef? Ik heb wel eens gelezen dat ze je dan opgeven aan wat het je ontbreekt in je achtergrond. Met name bij de CPA-ers heb ik dat wel gehoord. Of heb je dit nu juist al gedaan?

Gr. Marcia
 
Hey Marcia,

Ik heb zelf ook al gekeken naar alle voorwaarden vor het business visum en denk niet dat het bedrijf dit zal zien zitten...

Ivm de courses heb ik vandaag nogmaals een mail gestuurd naar AITSL (assessing authority) en naar DIAC. Er moet toch wel iemand op kunnen antwoorden!

Ik heb nog geen assessment ingediend omdat er duidelijk bij hun criteria staat dat je minstens een 4 jarige studie moet gedaan hebben.

In Oz hebben ze eenjarige studies speciaal om je van je 3 jarige bachelor een 4-jarige te maken met teacher qualification. Ze hebben ook 10-tallen courses die je online kan doen, maar je raadt het al, geen enkele met teacher qualification.

Ik hoop dat ik te weten kan komen welke studie genoeg is, want die moet er toch zijn!!!

pfffffffffffffff...'k wordt er de laatste dagen weer wat moedeloss van...maar ik geef niet op!!!
 
antwoord van AITSL :

Dear Ines
Thank you for your enquiry.
A three year qualification will not meet the requirements of this skills assessment.
We are unable to provide recommendations on what course of study a person should undertake to meet the requirements of this skills assessment at a future time.
The skills assessment criteria are periodically reviewed and changes to the criteria may occur as a result of these reviews.
All applications submitted to our office will be assessed against the criteria in place at the time an application is lodged.

Wat moet ik hier nu van denken?
Ik kan het positief zien en denkene : met de nieuwe SOL veranderen ze de criteria misschien :lol:
Of negatief : er zal nooit wat veranderen of wanneer :cry:

Als zij me geen antwoord kunnen geven...wie dan wel... en wat moet ik dan studeren...

Dan toch in Oz studeren?..... ik wordt helemaal tuureluut :loudcry:
 
Wat waardeloos Nesje!

Wat Marcia zei, is overigens wel hoe het bij ons ging. Wat betreft accountant is het ook allemaal lekker vaag en het enige wat erop zat was alles zo volledig mogelijk vertalen (dus zelfs inhoudsopgaven van syllabi etc.) en die opgestuurd naar de CPA (en ICAA in mijn geval). Zij komen dan terug met wat er eventueel ontbreekt omdat ook die opleidingen absoluut niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik heb op internet gezocht naar opleidingen die door de CPA/ICAA goedgekeurd zijn in Australië en vervolgens de inhoud van de vakken uitgedraaid. Daar heb ik mijn eigen vakkenbeschrijving zoveel mogelijk aan aangepast (zonder te liegen natuurlijk maar wel dat het herkenbaar is voor hen).

Geen idee of je er wat aan hebt of het allang geprobeerd hebt. Bij accountant gaat het niet om het aantal jaar studie (niet dat ik weet in ieder geval) maar om wat je tijdens die studie hebt gehad aan inhoud.

Veel succes!
Annemarie
 
Zoals in NL wel vaker als uitdrukking wordt gebruikt - Je bent een Crea Bea - Nesje!

Jullie komen er wel :up:
 
Misschien moet je kijken of er een andere instantie is dan TRA op een pos. skills te krijgen??

Succes Steven
smiley.gif
 
Nu weet ik niet meer precies hoe het bij jou zit, maar vergelijk het eens met een NL diploma. De PABO duurt in NL 4 jaar, dit omdat het laatste jaar bijna volledig stage is. Nu weet ik niet met welke opleiding je jouw BE diploma zou kunnen vergelijken, maar ik zou toch eens NL en BE naast elkaar gaan leggen en zien of je op de een of andere manier hier wat winst kunt behalen (vraag me alleen niet hoe..) het zou alleen heel raar zijn dat een bachelor - door stage - in NL 4 jaar duurt, terwijl jij hetzelfde in BE hebt gedaan, maar dan in 3 jaar.
 
Nesje..niet de moed verliezen hoor..we gaan die yellow brick road wel vinden!!!! Het land kan wel een paar goede NL-ers en Belgen gebruiken en niet alleen Aziaten en Indiers. Trouwens het valt me trouwens op dat ze uit die landen allemaal die extreem hoge tuitions kunnen betalen. Hoe doen ze dat nu weer??? Of ben ik de enige die zich dat afvraagt?


Maar goed..back to the plan:

- Feitelijk dwingen ze je om of een complete undergraduate studie te doen of een postgraduate (). Ik zag dat al toen ik aan het matchen was of ik een studentvisa kon doen met als doel een Australische graad natuurlijk, maar voornamelijk om te proeven aan het land waarbij ik nog voor 20u per week zou kunnen werken, zodat ik niet compleet mijn zelfonderhoud hoef te sparen. nou..undergraduates zijn dus minimaal 3 jaar en masters 2 jaar..waarbij ze feitelijk allemaal zo rond de 25000 dolllar per jaar zijn ( en dat is exclusief literatuur etc). Sorry maar dat is geld wat ik gewoonweg niet kan investeren. Daarbij heb ik ook nog rekening te houden met mijn leeftijd, laat staan dat als ik uiteindelijk een solaanvraag kan indienen, dan mis ik mogelijk weer werkervaring volgens de eisen.

Maar als je op latere leeftijd zoals wij een studie wenst te doen, dan komt het toch aan op een opleiding op afstnd...denk ik zo.

Ik ben dus aan het bekijken wat ik nu in NL kan studeren, zodat ik nog daarnaast kan werken en waarbij ik mijn huidige ervaring voldoende kan sturen richting dat wat ze nodig hebben om mijn skills te assessen voor de uiteindelijke aanvraag. Het is en blijft een gok..dus alles wat ik studeer moet ook echt bij mij passen. Aangezien ik toch klaar ben voor een careerchange. Is de timing wel correct voor mij. Daarnaast betekent het ook dat ik niet eerder dan over 2-3 jaar kan aanvragen. So be it...helaas.

Een ex collega van mij is 42 heeft zojuist haar aanvraag ingediend om naar NZ te emigreren in haar eentje.
Een andere vriendin van mij is op haar 42 praktisch blut vanuit Brazilie naar NL gekomen. Ze is nu 59 heeft een prachthuis in Friesland met een behoorlijke overwaarde en een huis in Brazilie. Zij werkt nog 1 jaartje en dan gaat ze met pensioen.Motto--je bent nooit te oud om opnieuw te starten.


- Heb je al gekeken naar andere opties..bijv die van Childcare coordinator. Ik heb het idee dat hier veel overeenkomende punten zijn. Misschien dat dit mogelijkheden biedt voor opleidingen en het kunnen matchen van je huidige werkervaring. Desnoods door hiervoor een aantal uren per week voor beschikbaar te zijn (ik weet alleen niet wat de minimale uren-eis is om het te doen tellen als werkervaring). Verder zag ik dat Open University australia wel biedt wat je zoektoua

Daarbij als je dus de funds hebt voor een Masters. Heb ik ook een aantal opleidingen gezien waarbij je met elke bachelor degree kunt instromen. Ook voor opleidingen die nu op de Sol staan. Maar goed ...we weten wat de risico's zijn voor dat soort keuzes. Je kunt alleen maar gokken of die lang genoeg op de SOl zullen blijven voor het voltooien van een aanvraag voor PR.

Daarbij is de SOL niet zaligmakend...ik denk dat de vraag naar zaligmakend is. Motormechanics hebben een grotere kans om werk te vinden ( zelfs gesponsord) dan bijv Wall and floor tilers. Dus misschien goed om op x moment te orienteren op een compleet andere riching qua opleiding? Uiteindelijk is in OZ komen nog maar de 1e stap. Maar er zijn er zat die zijn teruggekomen om dat er in hun genomineerde beroep geen werk te vinden was, van korte duur was of te weinig betaalde...

Het is een moeilijk proces dit..maar we gaan gewoon rustig blijven, zodat we de opportunities wel blijven zien. :)


gr. Marcia
 
het probleem is dat ik niet weet of de studie die ik moet doen een initial teacherqualification moet hebben, want deze kan je niet online volgen.

Er zijn genoeg online courses te volgen die betrekking hebben op mijn beroep, maar zelfs online zijn ze gigantisch duur en als je dan niet weet of dat de juite is...

Ik weet dat ik de moed niet mag verliezen en ik geef ook niet op, maar begrijp niet dat niemand hier een antwoord op weet???????? Iemand moet het toch weten!!

Als ik een master wil behalen moet ik eerst een schakeljaar doen en dan nog 2 jaar studeren en dit alles tijdens fulltime werken. Haalbaarheid? En wie zegt dat na 3 jaar het beroep er dan nog op staat?


Wie O wie heeft het antwoord... ik wou dat ik nog in kaboutertjes geloofde... :cry:
 
'k heb trouwens net terug gemaild naar AITSL datr het volgens mij niet kan dat zij, die de assessment doen notabene, mij niet kunnen helpen!!

Ik heb een aantal voorstellen gedaan van courses en gevraagd of ze de zaak toch nog eens wil bekijken...

ne mens zou er van beginnen frauderen godverdomme!!!! Maar da ga ik wijselijk maar ni doen :wink:
 
Daarbij is de SOL niet zaligmakend...ik denk dat de vraag naar zaligmakend is. Motormechanics hebben een grotere kans om werk te vinden ( zelfs gesponsord) dan bijv Wall and floor tilers.

Hoi Marcia,hoe kom je aan deze info?(vriend is tegelzetter)
Sorry Nesje,dat ik heel eventjes :eek:fftopic: ga. Ik weet helaas helemaal niks nuttigs te melden omdat ik er niks vanaf weet :| Vind het zo sneu voor je dat het niet makkelijk gaat :oops:
 
Ik las wat updates van Engelse mensen die terugwaren gekeerd naar Engeland of het heel moeilijk hadden omdat er weliswaar wel veel werk zou zijn..maar vaak voor niet al te lange periodes of je werd onderbetaald. Nu weet ik niet wat de Engelsen gewend zijn...maar ondanks de critical skills kan het soms best moeilijk zijn.. Dus je moet je niet rijk rekenen alleen omdat je functie zogezegd ' in demand' zou zijn. Het kan je helpen inderdaad om het land binnen te komen, maar daarna moet je er ook nog zien te blijven en dan start dus de echte uitdaging..Als je daar goed op berekend bent, is er niets aan de hand.

Maar ik vond het wel een belangrijke boodschap omdat je misschien denkt als CSL-er snel een streepje voor te hebben. Of dat de Sol zaligmakend is. Dat is het alleen voor de start..

Gr. Marcia
 
Hey marcia,

Die studie kan en wil ik niet doen hoor... Ik wil ook niet om het even wat studeren om er te geraken. Dat studeren bekijk ik ook echt niet als DE manier om er te geraken. Ik zou het erg graag doen.

Om verschillende redenen :
- om de taal erg goed onder de knie te krijgen, wat ik als leerkracht toch wel erg belangrijk vind. Ik vind dat zelfs als scoor ik genoeg op de IELTS dit niet voldoende is om les te geven
- de manier van lesgeven zal daar toch enigszins anders zijn en door stages te doen en les te krijgen zal ik er meer over te weten komen
- het is de manier om Australische werkervaring op te doen
- ik wilde in België ook al verder studeren om les te kunnen gaven aan studenten die zelf in het onderwijs willen


Zoals je ziet zou ik dus eigelijk het liefst van al willen studeren. Ik weet dat het een dure route is, maar heb het er voor over.

Ik denk dus dat we nog steeds voor deze route gaan... omdat dit gewoon ook is wat ik graag wil doen...
EEns de studies afgerond zal ik dan werk moeten vinden... dat zal het moeilijkste worden ...maar de onzekerheid die zullen we er dan maar bij moeten nemen zeker.
 
Hi Nesje, kan het me zo goed voorstellen! Zoals je misschien hebt gelezen, ben ik ook al even aan het studeren in Australië (via OUA) en dat is echt super interessant. Het kost me uren en uren die ik eigenlijk niet over heb maar het is zo lekker om ermee bezig te zijn, om heel gericht ook met de toekomst bezig te zijn. En je leert er super veel Engels van.

Kortom: ik kan uit ervaring zeggen (en ik doe het dan nog niet eens in Australië zelf maar op afstand) kan ik zeggen dat het echt een aanrader is, ondanks de hoge kosten!

Succes, Annemarie
 
Back
Top