Nesje..niet de moed verliezen hoor..we gaan die yellow brick road wel vinden!!!! Het land kan wel een paar goede NL-ers en Belgen gebruiken en niet alleen Aziaten en Indiers. Trouwens het valt me trouwens op dat ze uit die landen allemaal die extreem hoge tuitions kunnen betalen. Hoe doen ze dat nu weer??? Of ben ik de enige die zich dat afvraagt?
Maar goed..back to the plan:
- Feitelijk dwingen ze je om of een complete undergraduate studie te doen of een postgraduate (). Ik zag dat al toen ik aan het matchen was of ik een studentvisa kon doen met als doel een Australische graad natuurlijk, maar voornamelijk om te proeven aan het land waarbij ik nog voor 20u per week zou kunnen werken, zodat ik niet compleet mijn zelfonderhoud hoef te sparen. nou..undergraduates zijn dus minimaal 3 jaar en masters 2 jaar..waarbij ze feitelijk allemaal zo rond de 25000 dolllar per jaar zijn ( en dat is exclusief literatuur etc). Sorry maar dat is geld wat ik gewoonweg niet kan investeren. Daarbij heb ik ook nog rekening te houden met mijn leeftijd, laat staan dat als ik uiteindelijk een solaanvraag kan indienen, dan mis ik mogelijk weer werkervaring volgens de eisen.
Maar als je op latere leeftijd zoals wij een studie wenst te doen, dan komt het toch aan op een opleiding op afstnd...denk ik zo.
Ik ben dus aan het bekijken wat ik nu in NL kan studeren, zodat ik nog daarnaast kan werken en waarbij ik mijn huidige ervaring voldoende kan sturen richting dat wat ze nodig hebben om mijn skills te assessen voor de uiteindelijke aanvraag. Het is en blijft een gok..dus alles wat ik studeer moet ook echt bij mij passen. Aangezien ik toch klaar ben voor een careerchange. Is de timing wel correct voor mij. Daarnaast betekent het ook dat ik niet eerder dan over 2-3 jaar kan aanvragen. So be it...helaas.
Een ex collega van mij is 42 heeft zojuist haar aanvraag ingediend om naar NZ te emigreren in haar eentje.
Een andere vriendin van mij is op haar 42 praktisch blut vanuit Brazilie naar NL gekomen. Ze is nu 59 heeft een prachthuis in Friesland met een behoorlijke overwaarde en een huis in Brazilie. Zij werkt nog 1 jaartje en dan gaat ze met pensioen.Motto--je bent nooit te oud om opnieuw te starten.
- Heb je al gekeken naar andere opties..bijv die van Childcare coordinator. Ik heb het idee dat hier veel overeenkomende punten zijn. Misschien dat dit mogelijkheden biedt voor opleidingen en het kunnen matchen van je huidige werkervaring. Desnoods door hiervoor een aantal uren per week voor beschikbaar te zijn (ik weet alleen niet wat de minimale uren-eis is om het te doen tellen als werkervaring). Verder zag ik dat Open University australia wel biedt wat je zoekt
oua
Daarbij als je dus de funds hebt voor een Masters. Heb ik ook een aantal opleidingen gezien waarbij je met elke bachelor degree kunt instromen. Ook voor opleidingen die nu op de Sol staan. Maar goed ...we weten wat de risico's zijn voor dat soort keuzes. Je kunt alleen maar gokken of die lang genoeg op de SOl zullen blijven voor het voltooien van een aanvraag voor PR.
Daarbij is de SOL niet zaligmakend...ik denk dat de vraag naar zaligmakend is. Motormechanics hebben een grotere kans om werk te vinden ( zelfs gesponsord) dan bijv Wall and floor tilers. Dus misschien goed om op x moment te orienteren op een compleet andere riching qua opleiding? Uiteindelijk is in OZ komen nog maar de 1e stap. Maar er zijn er zat die zijn teruggekomen om dat er in hun genomineerde beroep geen werk te vinden was, van korte duur was of te weinig betaalde...
Het is een moeilijk proces dit..maar we gaan gewoon rustig blijven, zodat we de opportunities wel blijven zien.
gr. Marcia