Wat zijn de redenen dat JIJ naar Aussie gaat verhuizen?

nikk1988

New Member
Mijn reden dat we willen?

Sjoerd kan daar een baan krijgen, en het is een supermooi land, waar sommige dromen reeël zijn, en gewoon waargemaakt kunnen worden.
En het klimaat is daar geweldig, ik heb last van puistjes op me schouders en  rug, en dat zonnige klimaat laat alles verdwijnen!
Verder de vriendelijke mensen, dat is toch ook wel erg fijn!
En om over de mooie huizen nog maar te zwijgen!  :roll:

Groetjes Nikki
 
Tjaa, redenen te over om naar Australië te verhuizen voor mij.

Ik kan daar mijn opleiding tot verkeersvlieger volgen, waardoor ik een brevet krijg om over de hele wereld mijn beroep uit te oefenen. Wanneer ik in Nederland deze opleiding zou hebben gedaan, zou dit niet mogelijk zijn geweest.

Ook is de opleiding in Australië goedkoper dan in Nederland, dit ivm meerdere factoren(landingsgelden e.d.).

En natuurlijk vind ik het een geweldig land, qua natuur, mensen en nog veel meer!
Maar dit deel ik waarschijnlijk met iedereen hier, en zal ik niet nader toelichten, want dan ben ik nog wel even bezig! :wink:

Groetjes,
 
Pure verliefdheid  :grin:
Klimaat, natuur, ruimte, mensen.. gewoon zo goed als alles!  :cool:
En ik heb ook last van puistjes op me rug nikki, en de zon is daar inderdaad erg goed voor!  :wink:
Zo raar he.. Zelden puistjes in me gezicht (halleluja) maar wel op mijn bovenrug..  :|
xx gwen
 
heej gwen, ja ik ken het! allen heb ze soms ook op me gezicht ;) fftjes  :eek:fftopic:

Maarja, zo ziet het paradijs eruit hea!

Groetjes Nikki
 
De ruimte, de mensen, de kans om eindelijk van die knagende heimwee af te zijn...

De kans om onze kinderen iets moois te bieden, kunnen genieten van de natuur, leren luisteren in de stilte

Na jaren van wikken en wegen en 2 geboortes ver is er niets meer dat ons hier houd
 
[quote author=Gwen link=topic=9029.msg120749#msg120749 date=1215370805]
En ik heb ook last van puistjes op me rug nikki, en de zon is daar inderdaad erg goed voor!  :wink:
Zo raar he.. Zelden puistjes in me gezicht (halleluja) maar wel op mijn bovenrug..  :|
xx gwen[/quote]

Minder Anabolen slikken zou helpen  :smile:
Als de puisten op je rug weg zijn en er komen haren dan zou ik helemaal stoppen met dat spul wat je nu slikt :grin:

Have a good one........[size=6pt]puisje[/size]

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=9029.msg120765#msg120765 date=1215384900]
[quote author=Gwen link=topic=9029.msg120749#msg120749 date=1215370805]
En ik heb ook last van puistjes op me rug nikki, en de zon is daar inderdaad erg goed voor!  :wink:
Zo raar he.. Zelden puistjes in me gezicht (halleluja) maar wel op mijn bovenrug..  :|
xx gwen[/quote]

Minder Anabolen slikken zou helpen  :smile:
Als de puisten op je rug weg zijn en er komen haren dan zou ik helemaal stoppen met dat spul wat je nu slikt :grin:

Have a good one........[size=6pt]puisje[/size]

Jack :evil:

haha jack, je moet niet al mijn geheimen en die van anderen hier online zetten, met alles wat we aan spul gebruiken ;)

Haja nee hoor grapje, ik zou niet een reden hebben om dat spul te gebruiken...

Groetjes Nikki
[/quote]
 
De reden dat wij hier zitten. Nou wij konden makkelijk via Arjons werk die kant op. We waren hier nog nooit geweest. Maar omdat alles geregeld werd, hadden we zoiets van we proberen het. Wat hebben we te verliezen. En tot nu toe nog niets. We vinden het hier heerlijk; de omgeving, het weer natuurlijk, de natuur, de mensen, de mentaliteit en ook de scholen vind ik hier veel leuker/beter dan in Nederland. Dus voorlopig blijven we nog wel even hier.
 
Relaxte(re) levensstijl, ruimte, klimaat, betere toekomst voor de kinderen, en, niet te vergeten, avontuur.

NB. Vlasjes: je hebt het over leukere/betere scholen dan in Nederland. In welk opzicht bedoel je dat? Want over de gehele linie wordt (dacht ik) aangenomen dat het niveau in Nederland hoger ligt. En heb je het dan over public of over private?
 
@Letsgo. Wat ik hier zelf vind, is dat er veel meer variatie is qua aanbod van dingen.  Ook worden er hier op school veel meer leuke en leerzame dingen en excursies georganiseerd. Qui ruimte hebben ze hier veel meer plek om te spelen. Ook is er veel meer aandacht voor sport. Qua niveau kan ik niet zoveel zeggen. Ik vind het anders. Met mijn jongste zoon ervaar ik bijvoorbeeld dat hij het beter doet. Schijnt dat ze hier de aanpak van jongens en meisjes anders is omdat die beide op een andere manier leren. In nederland is dat niet zo krijgen ze allebei alles op dezelfde manier aangereikt. Mijn zoontje doet het bij de australische aanpak veel beter.

wat ik ook vind is dat het hier wat strenger is qua regels. Zoals 's ochtends voordat de bel gaat, spelen ze allemaal buiten. Als de bel gaat, staan ze netjes 2 aan 2 op een stip en lopen rustig de klas in. Ook het aanspreken van de leraren/leraressen met hun achternaam vind ik toch wat meer respect tonen. Dat soort kleine dingen ervaar ik zelf als prettig.

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is.
 
Vlasjes, ik kan dit helemaal beamen. Het is hier veel strenger (terwijl mijn zoontje in Belgie ook al een redelijk gedisciplineerde school had), maar de kinderen gedijen allemaal goed. Er is veel aandacht voor het individuele kind en ze worden groot in een prachtige natuur waar op school ook veel aandacht aan wordt gegeven. Mijn zoontje is nu 5 en na een half jaar Australie leest hij boekjes in het Engels, kletst als een echte aussie en schrijft woordjes en dit alles met veel enthousiasme, terwijl dit in Belgie wel anders was...
De ruimte hier doet de kinderen goed denk ik!
groetjes
Jennefer

ps, blij te lezen trouwens dat het jullie ook zo goed gaat, hier in Sydney is het ook goed vertoeven en wij willen ook nog niet naar huis hoor!
 
Ik las ook ergens dat het procentueel gehalte aan universitair opgeleide mensen zeer hoog ligt in Australië, zoveel hoger dan waar ook.

Ik vind trouwens het onderwijs in Nederland om heel erg hard te huilen,om je te schamen werkelijk.

Spelling en rekenen is van heel laag niveau.
en geautomatiseerd  leren is tegenwoordig uit den boze, wat brengt dat heel veel dingen niet in hun systeem zitten en bij de oudere generatie wel, dus wat nou niet automatiseren en erin drammen??!!
Respect leren ze ook niet meer, dus schoolkostuum en sir en mrs , perfect!!

Nee, Nederlands onderwijs vind ik een lachertje .Kinderen hebben ook helemaal geen brede kennis meer.
Dus Australië zal wat dat aangaat sowieso een verrijking zijn.

Maar wij kunnen alleen nog dromen, huis staat nog te koop en het werk is nog niet geregeld, maar er zit beweging in.
 
Hoi,

Om eerlijk te zijn is het m.i. wat betreft het scholingsniveau hier in Australie juist bedroevend, vergeleken met NL!
Leerlingen van alle niveaus zitten bij elkaar in de klas met het idee dat de "intelligentere" leerling de wat "zwakkere" leerling meeneemt, en dat de wat praktisch ingestelde lln. juist de niet-praktische helpt. Het idee erachter is goed, maar in praktijk werkt het totaal niet.

Ik werk iedere dag met een groep jongeren, en heb 2 jongeren van 16 in mijn team zitten die analfabeet zijn. Hebben na year 9 op school het schrijven en lezen niet opgepikt. Let op: ze komen niet uit de bush, maar uit een suburb van Melbourne! En ze zijn nog best slim ook!

Het TAFE niveau staat niet gelijk aan het MBO niveau (misschien dat Tafe 4 overeenkomt met MBO niveau 3) .... en er zijn veel slecht aangeschreven Uni's die de stempel HBO in Nederland nog geen eens mee mogen krijgen. Zo krijg je dat er veel mensen Univerisitair afstuderen, maar het niveau is lang niet altijd academisch!

Een dochter van een oud-collega uit NL heeft in Mooroolbark 5 maanden year 11 gedaan, nadat ze van haar HAVO geslaagd was, en de stof kwam volgens haar overeen met ongeveer HAVO 3. Discipline is er wel (alhoewel het grotendeels show is, want respect dwing je niet af, maar verdien je m.i.), maar dat betekent dus totaal niet dat het onderwijs goed is. Het klein houden van de kids in Oz, zorgt ervoor dat ze naar year 12 eigenlijk totaal niet onafhankelijk zijn... Nee, ik ben duidelijk voorstander van het NL-se onderwijs... maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat ik daarin werkzaam was.

Groeten Sander
 
Ik heb 2 jongen kinderen dus zoals ik al zei over het niveau kan ik niet zo goed een oordeel vellen. Maar ik zie wel het verschil hoe het hier op school er toe gaat en in Nederland. Als ik daar mijn kinderen naar binnen bracht, rende iedereen door elkaar. er werd niet op kleintjes gelet nee hoor die werden gewoon omver gelopen. ik heb wel eens kinderen uit elkaar moeten halen omdat ze in de gang aan het vechten waren. dat zie ik hier op school dus echt niet.

maar wat ik wel zie is dat mijn zoontje van 6 me vertelt over de wolken en hoe die ontstaan vanuit de oceaan. dat heb ik mijn dochter die 3 jaar ouder is nog nooit horen vertellen op haar Nederlandse school. Hier ging mijn dochter naar een recycle fabriek om te zien hoe dat allemaal gaat en wat je allemaal kunt recyclen en naar melbourne water. Dat soort dingen bedoel ik. Ik ben van mening dat een kind zo veel meer leert dan droge stof uit een boekje.
 
[quote author=vlasjes link=topic=9029.msg120879#msg120879 date=1215512461]
Ik ben van mening dat een kind zo veel meer leert dan droge stof uit een boekje.
[/quote]

Helemaal mee eens! Maar er zijn gelukkig ook NL scholen die dat doen.

Groeten Sander
 
.. Nee, ik ben duidelijk voorstander van het NL-se onderwijs... maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat ik daarin werkzaam was.

Groeten Sander

Ik heb ook in het ned. onderwijs gewerkt en ik ben blij dat mijn kinderen nu op een kleine school hier zitten en af zijn van al dat stresserige gedoe, plus op vakantie kunnen zonder toestemming van een directeur of inspecteur van onderwijs. Mijn kinderen kunnen hier ineens veel meer dan ze konden in ned. volgens de juffen daar zou hij veel problemen hebben met leren, wat vrijheid, ruimte en luisteren naar...al niet kan doen. Okee misschien is het NL- se onderwijs beter of hoger maar sorry hoeveel met een mooie universitaire opleiding zitten ook zonder werk?
Groetjes Kaatje
 
ik heb geen idee ook mensen, maar een beetje meer respect kan zeker geen kwaad! ik werk in een supermarkt en de jeugd van tegenwoordig ( hoor mij nou, net 2 maanden 20 ):p is echt heel erg brutaal, ik kan veel hebben, maar met regelmaat krijgt er een jongere een winkel verbod hoor!

Groetjes Nikki
 
Maar verder nog  de redenen om naar Australië te gaan.....

Voor mij persoonlijk hoop ik daar een maatschappij te vinden die minder agressief en opgefokt en gehaast is.
Die meer respect geeft onderling.
En minder discussie over de verschillen onderling.
een gevoel van verademing.
minder materieel  gepoch. :cool:
meer zon, minder kou, meer buitenleven, meer kwalitatief leven in de zin van :  "genieten van wat het land te bieden heeft". :tent: :beach: :happysun: :sunny:
zoeter  en rijper fruit?
meer ruimte.
grotere , bredere toekomstperspectieven voor de kinderen.
Ik hoop het te vinden  daar, bang ben ik niet, want ik weet bijna zeker dat mijn kwaliteit van leven erop vooruit gaat ten opzichte van Nederland.
Alhoewel ik het moet hebben van de dvd's van de emigratie diensten en de verhalen van het forum, van mensen die er geweest zij en van mensen die er wonen  waarmee ik mail. :up:



 
 
Ik werk trouwens ook in het onderwijs, speciaal onderwijs, over respect gesproken, oei!!!!!!!
:oops:
 
ja erg he! ik werk in een supermarkt en ja, ik merk het ook hoor! laatst een jochie van 6 wat gejat, en dan zeggen dat het niet zo is!
 
Back
Top