Wat zijn de redenen dat JIJ naar Aussie gaat verhuizen?

Misschien als wij nu eens wat mensen hier vandaan naar een ander land stuurden (Groenland ofzo..) dan kregen we hier ook weer wat lucht en een minder kort lontje. Zelf werk ik bij een uitzendbureau en kan regelmatig 112 bellen omdat er weer een grapjas voor me staat en mij wel even een lesje komt leren. Afgelopen vrijdag heb ik mijn 7,5 jarig jublieum daar gevierd en merk dat ik het werk nogsteeds geweldig vind, maar dat de wereld om mij heen een heel erg stuk harder is geworden.

Ik wil graag de kans om mijn kinderen op te voeden zoals ik ben opgevoed. Ik wil iemand kunnen aanspreken op zijn gedrag wanneer hij zijn asbak leegt op straat, zonder die asbak naar min hoofd gegooid te krijgen. Ik wil achter een tasjesdief aan kunnen rennen om die tas terug te krijgen en dan hulp krijgen van omstanders, ik wil een foutje in het verkeer kunnen maken zonder een hoop getoeter en middelvingers.... Ik kan nog wel even door gaan op deze manier.

Voor mij heeft is de definitieve doorbraak gekomen toen ik de dag voor kerst in Australie (Perth) was en nog even snel wat speelgoed voor de kinderen moest kopen (Koffer zoekgeraakt...). Stap een zeer volle bus in met mijn dochter van 4 jaar oud en er staan direct 3 mannen voor mij op. Daarnaast vraagt de buschauffeur of er plaats voor mij is, anders vraagt hij of er iemand voor mij op wil staan....

Ja ik heb geaccepteerd dat wonen in Australie dadelijk een stapterug zal zijn als het gaat om een snelle internetverbinding en de Hema, maar het respect dat mensen nog voor elkaar hebben, maakt het voor mij een eiland met een gouden randje.
:win1:
 
Rust, ruimte, avontuur, uitdaging, klimaat, en een betere toekomst voor onze zoon, respect voor elkaar, relaxte sfeer, geen stress :up:.
 
Tja... en nu even afwachten wat de mensen zeggen die er wonen...... het een en ander zal wel  tegenvallen.( respect voor elkaar etc)

Maar de dingen die niet tegen kunnen vallen, daar gaan wij voor : De geweldige natuur, meer zon,kunnen werken in toerisme en gewoon iets nieuws....
Ik ga geen "gouden bergen" in mijn hoofd halen, anders kan het vet tegen vallen denk ik.
 
Naar mijn gevoel is Australië het ideale land. Het klimaat is voorspelbaar  :cool: en de mensen zijn daarom vrolijker in dagelijkse omgang. Er is meer sociaal contact net zoals in het zuiden van Europa, alleen is de bureaucratie in bv Italië niet bevordelijk om er te gaan wonen laat staan de torenhoge huurprijzen. In Australië kan je nog aangenaam en goed vertoeven en dat is iets wat ik mijn kinderen wil meegeven. De vraag is alleen nog WAAR  :icecream:
 
[quote author=skippie link=topic=9029.msg121009#msg121009 date=1215611107]
Tja... en nu even afwachten wat de mensen zeggen die er wonen...... het een en ander zal wel  tegenvallen.( respect voor elkaar etc)
Maar de dingen die niet tegen kunnen vallen, daar gaan wij voor : De geweldige natuur, meer zon,kunnen werken in toerisme en gewoon iets nieuws....
Ik ga geen "gouden bergen" in mijn hoofd halen, anders kan het vet tegen vallen denk ik.
[/quote]

Gouden bergen, nee, die niet. Maar na ruim 2 jaar Perth nu moet ik absoluut zeggen dat het prima gaat hier er is nauwelijks iets tegengevallen. Natuurlijk ook hier zijn (als in elke grote stad waar heel veel mensen wonen) incidenten. Maar in het dagelijkse leven is het hier absoluut zo dat mensen (jongeren, mannen etc) voor een vrouw opstaan in de bus, ze ook als eerste uit een lift laten uistappen etc ook al staat ze toevallig helemaal achteraan. Misschien niet helemaal altijd, maar ik denk dat het hier net zo vaak NIET gebeurd als het in Nederland WEL gebeurd (does that make sense?). Hetzelfde voor gedrag in het verkeer etc ....
 
Misschien nog een leuke reden: echt een nieuwe start voor jou en je partner ( en eventueel kinderen als je die hebt) ..
Je groeit denk ik toch wel wat dichter bij elkaar omdat de enigste die je in het begin echt goed kent je partner is...

Groetjes Nikki
 
Wij hebben beide niet dezelfde redenen behalve deze:

We zijn het geneuzel in Nederland zo zat. Politiek, belastingen, gezondheidszorg (of eigenlijk de absolute respectloze houding van de overheid tov gezondheidszorg), dure euro. Ik weet niet hoe het is in Australie, maar ik zag bijvoorbeeld dat ze in Nieuw Zeeland osteopaten zoeken! Die worden in Nederland nog net niet afgeschildert als kwakzalvers. Ongelooflijk maar waar. Pure waanzin.

Nederland is te, te, te, druk gewoon. ALs IT Consultant sta ik tegenwoordig dagelijks in de file. 70 km doe je gewoon bijna 2 uur over. Idioot gewoon.

Kristel is al in Australie geweest (1997) en nog steeds verlieft op het land. Ik ben er nog nooit geweest maar ik spring gewoon in het diepe en we gaan. En dat is ook niets vreemds. Deden hele volksstammen 50 jaar geleden ook. En die konden ws. nooit meer terug naar waar ze vandaan kwamen.

Ik wens iedereen alle succes met hun procedure.

groet,

Michiel

:flipper:
 
[quote author=nikk1988 link=topic=9029.msg121058#msg121058 date=1215664524]
Misschien nog een leuke reden: echt een nieuwe start voor jou en je partner ( en eventueel kinderen als je die hebt) ..
Je groeit denk ik toch wel wat dichter bij elkaar omdat de enigste die je in het begin echt goed kent je partner is...

Groetjes Nikki
[/quote]
Nikki: dat kan zeker gebeuren ja, ee nemigratie proces is absoluut een hele goede thermometer voor je relatie.

Echter het kan ook tegenovergesteld werken: Als blijkt dat de een het hier heeeeel erg naar zijn (of haar) zin heeft, en de ander helemaal niet, kan het zomaar gebeuren dat de relatie stuk loopt en 'de ander' dan terug gaat naar NL ... Ook eventuele kinderen kunnen daar een flinke aanleiding toe zijn (vooral oudere kinderen dan). We hebben het zien gebeuren .. (gelukkig is het wel zeldzaam, maar het kan).
 
Ik heb geen oppepper nodig wat dan aangaat , maar wel het besef dat we het met zijn vieren kunnen en ik had 5 jaar geleden nog heel erg het gevoel dat ik mijn hele familie nodig had of zij mij en das nu wel weg, dat soort gevoelens kunnen het tegenhouden, wat zonde is van de afgelopen 5 jaar weet ik nu achteraf.

Maar goed , als we toen hadden doorgezet had het misschien niet geslaagd voor mij en nu gaat het wel lukken.
 
[quote author=perthpete link=topic=9029.msg121069#msg121069 date=1215672787]
[quote author=nikk1988 link=topic=9029.msg121058#msg121058 date=1215664524]
Misschien nog een leuke reden: echt een nieuwe start voor jou en je partner ( en eventueel kinderen als je die hebt) ..
Je groeit denk ik toch wel wat dichter bij elkaar omdat de enigste die je in het begin echt goed kent je partner is...

Groetjes Nikki
[/quote]
Nikki: dat kan zeker gebeuren ja, ee nemigratie proces is absoluut een hele goede thermometer voor je relatie.

Echter het kan ook tegenovergesteld werken: Als blijkt dat de een het hier heeeeel erg naar zijn (of haar) zin heeft, en de ander helemaal niet, kan het zomaar gebeuren dat de relatie stuk loopt en 'de ander' dan terug gaat naar NL ... Ook eventuele kinderen kunnen daar een flinke aanleiding toe zijn (vooral oudere kinderen dan). We hebben het zien gebeuren .. (gelukkig is het wel zeldzaam, maar het kan).


[/quote]

Dat klopt, maar van dat ging ik niet uit, daar wil ik niet van uit gaan ;)
 
Natuurlijk niet !! Een heel belangrijke eigenschap van succesvolle emigranten is ook een stuk optimisme natuurlijk, gekoppeld aan een flinke dosis realisme ;-) ;-). Dat zit wel snor bij jou geloof ik...
 
[quote author=perthpete link=topic=9029.msg121141#msg121141 date=1215740274]
Natuurlijk niet !! Een heel belangrijke eigenschap van succesvolle emigranten is ook een stuk optimisme natuurlijk, gekoppeld aan een flinke dosis realisme ;-) ;-). Dat zit wel snor bij jou geloof ik...
[/quote]

:up:
 
Nog een reden: sommige mensen die je nooit meer hoeft tegen te komen!
Love it!
De mensen die je bijv pijn hebben gedaan, die kan je achter je laten, en die zal je niet zo snel meer zal tegenkomen!
Heerlijk idee toch gewoon!
 
De reden dat ik naar Australie wil? Een klein stukje reisverslag :)

Het was alweer een prachtige dag, vandaag stond een bezoek aan Cape Le Grand National Park op het programma (WA). Het was winter in Australie, maar volgens berichten van het thuisfront had ik niets te klagen met 22 graden, stralende zon, geen wolkje te zien. En die overdonderd strak blauwe hemel, een andere kleur dan wij hebben... ik kreeg er een erg gelukzalig gevoel van, net de kriebeltjes als je verliefd bent!
Eenmaal aangekomen had ik niet verwacht dat er andere mensen zouden zijn, meestal ben je de enige in een NP hier. Er stonden twee auto's bij de ingang, de inzittenden waren uitgestapt en stonden wat te keuvelen. Mijn reisgenoot (een echte Australier) stopte ook, het was me aanvankelijk niet geheel duidelijk wat hij ging doen maar toen was ik ook al uitgestapt om wat te keuvelen. Wat bleek?

Een nationaal park in Australie is onbeheerd, het is de bedoeling dat je bij de ingang even op het bord kijkt wat de entree kost. Je doet dit in een zakje die je in een onafgesloten brievenbusje stopt en dan rijd je verder... Stel je dat eens voor in Nederland. Hoeveel auto's waren gewoon doorgereden? En na hoeveel MINUTEN was ook die brievenbus met inhoud bij iemand achterin beland? Hoeveel bewakers waren en nodig geweest (bij de ingang en ter voorkoming van rotzooi IN het enorme park), wat voor soort slagboom hadden ze uitgekozen? Was die stevig genoeg om niet met de hand open te krijgen? Australie... op een plek waar geen enkele sociale controle is, waar je die dag waarschijnlijk niemand gaat tegenkomen, stoppen twee bezoekers. Ze kijken wat rond, proberen uit te vogelen wat het kost, hoeveel inzittenden... korting voor de kleine meid, gratis voor de baby. Vervolgens is het kleingeld verzamelen, in het envelopje stoppen, andere bezoekers helpen en tot slot doorrijden.

Ik vond het gewoon ontroerend. Dit was zo mooi, zo puur... alles wat bij mij allang aan ongeloof grenst. Dat is de reden waarom ik hoop ooit met trots en uit volle borst het Australische volkslied hoop mee te bleren in één van die sullige citizenship-sessies!
 
Waarom wij gaan? Je leeft maar een keer en als je maar ergens denkt dat je dit zou willen, DOEN!

Het avontuur, het idee dat je later niet kan denken: had ik maar...
Het klimaat
Iets willen opbouwen in een hele andere omgeving dan je gewend bent
Een tandje terug; niet carriere gericht, maar gericht op genieten (dat laatste gaat ons al behoorlijk goed af  :up:)

Uit ontevredenheid: Nee, absoluut niet! Wij zijn erg tevreden en houden van Nederland en de rest van Europa. Dat zullen we nog wel gaan missen, maar je levert wat in en krijgt er wat voor terug.
 
Back
Top