wat zijn mijn rechten om te werken als mijn partner een working visa heeft?

inkie

New Member
De kans dat mijn partner een working visa krijgt is vrij groot. Hij is kok, geen diploma's maar wel veel ervaring, engelse nationaliteit. We willen 1,5 jaar reizen en beetje werken. Maar ik wil ook werken in de periodes dat hij werkt. Het heeft voor mij geen zin om een working visem aan te vragen. Ik ben grafisch ontwerper, maar wil in Australie gewoon in de horeca iets doen, maakt me niet veel uit wat. Steeds voor hooguit 2 maanden om dan weer verder te reizen. Ik ga er vanuit dat als mijn partner een visem krijgt dat ik mee kan. (we zijn niet getrouwd maar wonen wel 10 jaar samen) maar vrees dat ik niet mag werken..... iemand advies..?? tips...???

Wat bedoel je met een working visa?
Een working holiday visa? Of een sponsered visa (457)? In het laatste geval kun je werken, studeren, vakantie vieren wat je maar wilt. In het eerst geval moet je geloof ik zelf ook een WHV hebben en dan kun je ook werken, maar max. 3 maanden bij dezelfde werkgever.

Inge

Een Working Holiday visum is ook makkelijk verkrijgbaar en zou je dus zelf ook aan kunnen vragen. Daar hoef je geen speciale opleiding of ervaring voor te hebben.

we willen een visum zodat we kunnen werken en niet vast zitten om een bepaalde tijd bij 1 werkgever te blijven. We komen door onze leeftijd helaas niet meer in aanmerking voor een working holiday visum want dat zou inderdaad precies zijn wat we willen.

Back