Wat zijn ongeveer de kosten als je zelf een Skilled Visa wil regelen???

Floris

New Member
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen, die hier mee ervaring heeft wat ongeveer de kosten zijn als je zelf een Skilled Visa wil regelen??? En of het inderdaad zo lastig is, wat alle bemiddelingsbureau's zeggen, om het zelf te doen.

Is het ook mogelijk als ik nu (29 jaar) vast start met het aanvragen, en zeg over 18 maanden verder ga, dat ik wel gebruik kan maken van die extra 5 punten vanwege mijn leeftijd of werkt het zo, dat ik dan 30 ben en dus 5 punten minder krijg.

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden....

groet,

Floris Schaap

Hoi Floris

Voorop gesteld dat ik nog geen rekening betaald heb, omdat ik zelf nog niks heb kunnen versturen, denk ik dat als je het zelf allemaal regelt er van uit moet gaan dat je voor je visum onder de 1700 euro kunt blijven. De verschillende bureau's proberen zichzelf te verkopen dus zullen altijd zeggen dat het allemaal moeilijk en ingewikkeld is! Hou het geld in je zak en regel het lekker zelf. Je moet idd het een en ander regelen maar het is best wel te doen, gewoon de checklist uit Booklet 6 http://www.immi.gov.au/migration/skilled/index.htm aanhouden en verder vindt je op dit forum denk ik op al je vragen wel een antwoord.

Groetjes Sander  :up:

De kosten kunnen nogal uiteenlopen, dus het is moeilijk om bedragen te noemen:
Gewaarmerkte kopieen diploma's e.d.
Vertalingen hiervan
Ielts test (170,-)
Skills assessment
visumaanvraag (AUD 1845,-)
Medicals
VOG
En ik ben vast nog wel iets vergeten!

als je beroep op de SOL staat is het overigens prima zelf te regelen.

Je moet wel zorgen dat je uiteindelijke visumaanvraag voor je 30e verjaardag bij DIMIA binnen is, anders ben je inderdaad die 5 punten voor leeftijd kwijt!

[quote author=Hillegien link=topic=1326.msg10990#msg10990 date=1110659265]
Je moet wel zorgen dat je uiteindelijke visumaanvraag voor je 30e verjaardag bij DIMIA binnen is, anders ben je inderdaad die 5 punten voor leeftijd kwijt!

[/quote]

Daar hebben wij ook last van. Het is te kort dag om alles voor april te regelen en dan word John 30. Dus bye bye 5 points....  :cry:

Grtz Tanne :freezing:

Back