Wat zou ik dingen graag over willen doen

Peggy

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Peggy, mijn vriend en ik zouden (net als velen) heel graag naar Australie verhuizen.
In 2003/2004 hebben wij een wereldreis gemaakt waarin we veel van de wereld hebben gezien.
(Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Maleisie, Indonesie, Amerika en Mexico) maar de 3 maanden in Australie waren toch wel veruit favoriet.
In 2008 zijn we 6 weken met vrienden nog een keer terug gegaan, in 2011 zijn we een vriendin daar gaan verrassen op haar verjaardag (en hebben we gelijk nog 5 weken rondgereisd) en in 2012 hebben we eerst een maandje Tasmanie gedaan en toen kerst en oud en nieuw gevierd bij onze vrienden.

Inmiddels zijn we 39 en willen we eigenlijk niks liever dan nog één keer terug, maar dan om er te blijven wonen. Maar ja...hadden we dat nou maar eerder bedacht! Als je nog jong bent is het verkrijgen van een werkvergunning een stuk makkelijker. En als ik al voor mijn studie had geweten dat ik er zo graag heen zou willen, had ik daar wel een beetje rekening mee gehouden tijdens mijn studiekeuze. Ik ben nu al jaren document controller en mijn vriend is HR adviseur, niet de beroepen die op de skilled occupation list voor komen dus

Hoe we het nu aan moeten pakken? Geen idee, ik hoop eigenlijk op wat tips en informatie via dit forum.
Omdat er zo veel verschillende visa zijn ben ik het spoor op het internet inmiddels wel een beetje bijster.
We hebben het al zo vaak geroepen maar nu wil ik er echt voor gaan! Je leeft maar 1 keer, dus waarom zou je die tijd niet doorbrengen in het land waar je het liefste bent?

Alle tips zijn welkom! En zit je al in Australie dan hoor ik graag hoe jij dat hebt gedaan!
 
Welkom Peggy!
Wij zijn zo ongeveer de oudjes op het forum als het gaat om mensen die nog moeten vertrekken, wij zijn beiden 45.
Toch denken we dat er ook voor ons een toekomst in Oz is. Wij brengen dan ook bakken werkervaring mee. Vandaar dan ook een grote container ;)
Wij vertrekken deze zomer naar Adelaide.
Destijds hebben wij bij een emigratiebureau (M2A) voor een billijk bedrag een kansberekening laten doen. Dat was toch wel handig, voordat je je in het oerwoud van emigratie gaat begeven.
En inderdaad, wat je zegt... waarom zou je het niet doen.
Succes!:up:
 
Ha Peggy, hier 6 weken geleden aangekomen en inmiddels 44e verjaardag hier gevierd. Manlief wordt dit jaar 50. Dus ook wij zien kansen om hier te wonen en leven. Inderdaad gewoon je hart volgen! Beter spijt krijgen dat het uiteindelijk niet gelukt is dan dat je op je 80e achter de geraniums zit en dacht... had ik maar... Veel succes!
 
Ik ben het helemaal eens met de reacties hierboven. Schakel een bureau in en kijk wat er mogelijk is. You don't know if you don't try.
ps over 2 weekjes word ik 41.....:)
 
Hi,

Valt dus nog wel mee met die jonkies op het forum, genoeg oude lui ook. Ik ben "pas" 38 en wij gaan binnenkort verhuizen naar Australie.

Een kansberekening is een goed begin. Zo kwamen wij er achter dat mijn kansen veel hoger waren dan die van mijn vriendin, terwijl we zelf andersom hadden gedacht. Ik ben belastingadviseur en zij is gepromoveerd onderzoeker en epidemioloog, dus veel internationaler georienteerd.

Bovendien hadden we zelf de regels heel anders geinterpreteerd en dacht ik automatisch dat ze met "tax accountant" een Australisch adviseur bedoelden. Met wat advies van M2A bleek het voor mij toch mogelijk te zijn genoeg punten te verzamelen en mijn skills assessment in goede banen te leiden.

Succes!
 
Ik ben inmiddels 52 en mijn vriendin 55. Wij willen ook heel wat anders en Australie staat met stip bovenann de lijst. Dus nu ook met de visum aanvraag bezig. Alleen wel een belangrijk voordeel, mijn vriendin is Australisch/Brits.
Maar ik zou zeggen, probeer het. Niet geschoten is altijd mis, of anders gesteld...je kan het beter een keer proberen dan later tegen elkaar zeggen "hadden we maar...".
 
Welkom Peggy!
Wij zijn zo ongeveer de oudjes op het forum als het gaat om mensen die nog moeten vertrekken, wij zijn beiden 45.
Toch denken we dat er ook voor ons een toekomst in Oz is. Wij brengen dan ook bakken werkervaring mee. Vandaar dan ook een grote container ;)
Wij vertrekken deze zomer naar Adelaide.
Destijds hebben wij bij een emigratiebureau (M2A) voor een billijk bedrag een kansberekening laten doen. Dat was toch wel handig, voordat je je in het oerwoud van emigratie gaat begeven.
En inderdaad, wat je zegt... waarom zou je het niet doen.
Succes!:up:

Ik heb inmiddels ook een migratieburo benaderd. De vraag of er een mogelijkheid is ligt nu daar. Tis nu een kwestie van wachten tot ik daar wat van hoor
 
Ha Peggy, hier 6 weken geleden aangekomen en inmiddels 44e verjaardag hier gevierd. Manlief wordt dit jaar 50. Dus ook wij zien kansen om hier te wonen en leven. Inderdaad gewoon je hart volgen! Beter spijt krijgen dat het uiteindelijk niet gelukt is dan dat je op je 80e achter de geraniums zit en dacht... had ik maar... Veel succes!

Ja mijn idee was ook dat ik het nu beter kan proberen dan inderdaad later denken "had ik maar...."

Bedankt voor je reactie
 
Hi,

Valt dus nog wel mee met die jonkies op het forum, genoeg oude lui ook. Ik ben "pas" 38 en wij gaan binnenkort verhuizen naar Australie.

Een kansberekening is een goed begin. Zo kwamen wij er achter dat mijn kansen veel hoger waren dan die van mijn vriendin, terwijl we zelf andersom hadden gedacht. Ik ben belastingadviseur en zij is gepromoveerd onderzoeker en epidemioloog, dus veel internationaler georienteerd.

Bovendien hadden we zelf de regels heel anders geinterpreteerd en dacht ik automatisch dat ze met "tax accountant" een Australisch adviseur bedoelden. Met wat advies van M2A bleek het voor mij toch mogelijk te zijn genoeg punten te verzamelen en mijn skills assessment in goede banen te leiden.

Succes!
Ik heb jou verhaal echt met verbazing zitten lezen. Ik zou ook denken dat je vriendin meer kansen zou hebben...wie weet hoe het voor ons is

M2a neemt tot half oktober geen aanvragen aan, maar justmigrate stond ook op dit forum, dus ik heb hen benaderd. En nu maar wachten op een reactie....
 
Ik ben inmiddels 52 en mijn vriendin 55. Wij willen ook heel wat anders en Australie staat met stip bovenann de lijst. Dus nu ook met de visum aanvraag bezig. Alleen wel een belangrijk voordeel, mijn vriendin is Australisch/Brits.
Maar ik zou zeggen, probeer het. Niet geschoten is altijd mis, of anders gesteld...je kan het beter een keer proberen dan later tegen elkaar zeggen "hadden we maar...".
Ja wij zijn beide echt kaaskoppen, dus staan wel een stapje achter op jullie...maar we hopen er toch te geraken...
 
Ik heb jou verhaal echt met verbazing zitten lezen. Ik zou ook denken dat je vriendin meer kansen zou hebben...wie weet hoe het voor ons is

M2a neemt tot half oktober geen aanvragen aan, maar justmigrate stond ook op dit forum, dus ik heb hen benaderd. En nu maar wachten op een reactie....

Helemaal goed. Gewoon proberen en een migratiebureau kan je echt veel helpen.
 
Mijn man en ik zijn 43 en 41. Wij hebben ook via M2a gewerkt en zij hebben ons voortreffelijk vooruit gehoplpen. Ik ben zelf ook werkzaam in de hr branche en wij hebben een beroepsassesment laten doen bij Vetasses als Information and Organization Profession ( toen op de SOL lijst van SA) Dat was de eerste maal niet gelukt mij wel bij een tweede poging na het aanpassen van wat taakbeschrijvingen.
 
Ik sluit me aan bij de tip van een visumbureau, wij hebben er 2 benaderd, M2A zag geen kansen voor ons maar Visa4You wel! Uiteindelijk met Visa4You in zee gegaan en nu hebben we het visum. Mijn tip is dus, laat je breed adviseren!
 
Back
Top