Wat zouden jullie vinden van een Oz-quiz?!

Jean76

XPdite Sponsor
hallo allemaal,

Vond het eigenlijk weer eens tijd worden om weer een nieuwe (ditmaal positieve :) ) topic te starten.
Heb geen idee of het mogelijk is hoor, maar het zou mij best wel een leuk idee lijken als hier een over Australie geplaatst zou kunnen gaan worden. Okay; natuurlijk is XPdite voornamelijk bestemd als een forum waarop informatie etc wordt uitgewisseld. Maar is het niet leuk dat één of meerdere personen een quiz gaan samenstellen over Australie? Ik wil er in ieder geval wel aan meewerken. Ook zou het dan leuk zijn als er een ranglijst zou komen, met een heuse winnaar eind 2006 :p (en wat zal de prijs dan moeten worden  :roll:). Sommigen zullen het wellicht wat flauw vinden, maar het heeft in ieder geval tenminste iets met Oz te maken. En zo''n quiz is altijd gewoon erg leuk (hoeveel vragen zouden er eigenlijk moeten zijn; 15 ofzo?). Heb natuurlijk geen idee wat de mogelijkheden hier zijn en of het uberhaupt mogelijk is om iets te plaatsen van een link of iets dergelijks waarin de quiz zou kunnen komen te staan. Het is gewoon zomaar even een idee hoor. Denk toch best wel dat velen het hier wel leuk gaan vinden  :)
 
Hebben we niet al zoiets? Inburgeringstest? :)
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3723.0
 
Altijd leuk zo'n quiz, denk alleen dat het erg makkelijk is om de antwoorden gewoon ff op internet op te zoeken.... of niet?
 
[quote author=outbacknick link=topic=3872.msg47298#msg47298 date=1139556494]
Altijd leuk zo'n quiz, denk alleen dat het erg makkelijk is om de antwoorden gewoon ff op internet op te zoeken.... of niet?
[/quote]
Dat bleek bij de Inburgeringstest nog geen sinecure, googelen naar "bitzer" levert weinig op, naar "pigeon hole" durf ik niet eens te zoeken - dat zou nog wel eens rare dingen op kunnen leveren :p

Wat me een groter probleem lijkt is dat iedereen hier de antwoorden al rond aan het roepen is, dan hoef je alleen het meest geroepen antwoord mee te roepen. Dan moet je het anders aanpakken, bijvoorbeeld dat je iedere maandagmorgen om 0900 uur een quizvraag stelt en de eerste drie goeie antwoorders resp. 3, 2 en 1 punten geeft. En je kunt ook vraagstellers punten geven, je laat iedereen die dat wil je een PM sturen met een lastige vraag (multiple gok) en je geeft ze voor iedere minuut over 9 dat het eerste antwoord komt een punt.
 
Nou dan zal ik het maar opbiechten: blijkbaar kan ik goed googlen want ik kon tot nu toe alle vragen van de inburgeringstest gewoon vinden op internet. Ja behalve die airconditioner van Irene ;). Maar die was echt heel moeilijk  :-D. Ik weet ook niet of het gaat werken hoor een Oz-quiz. Maar op zich een leuk idee!
 
Volgens mij zal een search op deze site inmiddels al de meeste antwoorden opleveren, maar kan het mis hebben natuurlijk :)

Groetjes
Syl
 
Tsja; dan wordt het wel erg gemakkelijk he.... Eerlijk duurt het langst zou ik zeggen  :roll:
Maar het blijft een leuk idee en wellicht zou ik wat kunnen kortsluiten met bijvoorbeeld Bachus of Louw. Leuk als er zo'n quizzy te fixen valt hierzo  :p
 
Tja... als je dit dan echt zou willen doen lijkt de enige echte eerlijke manier mij de volgende.
Je stelt een vraag hier en de mensen die het antwoord (denken te) wete sturen je een PM met het goede antwoord.
Dan krijg je waarschijnlijk wel een stortvloed aan PMmetjes Jean76...
 
Zoals al eerder gezegd is er al een soort gelijk topic over, dus ik denk dat het een beetje overbodig is om er nog een te beginnen. Maar goed als je het graag wilt moet je het proberen van de grond te krijgen, misschien is er genoeg animo. Het idee is leuk.
 
[quote author=Annemiek link=topic=3872.msg47363#msg47363 date=1139574044]
Tja... als je dit dan echt zou willen doen lijkt de enige echte eerlijke manier mij de volgende.
Je stelt een vraag hier en de mensen die het antwoord (denken te) wete sturen je een PM met het goede antwoord.
Dan krijg je waarschijnlijk wel een stortvloed aan PMmetjes Jean76...
[/quote]

Dat lijkt mij niet echt een hele handige manier, om heel eerlijk te zijn. Ik zal eens rondvragen of het ook mogelijk is om ergens op een site of iets dergelijks iets op te zetten van een quiz(je) en dat er hier een link daar naartoe geplaast kan worden. Gaat nog wel even duren vermoed ik trouwens.


[quote author=M5 link=topic=3872.msg47370#msg47370 date=1139575464]

Zoals al eerder gezegd is er al een soort gelijk topic over, dus ik denk dat het een beetje overbodig is om er nog een te beginnen. Maar goed als je het graag wilt moet je het proberen van de grond te krijgen, misschien is er genoeg animo. Het idee is leuk.
[/quote]

Overbodig vind ik het zeker niet en die andere topic heeft een hele andere insteek. Qua vragen en onderwerpen zal het nogal anders worden (mits de quiz er natuurlijk uberhaupt komt  :) ).
 
[quote author=Syl link=topic=3872.msg47456#msg47456 date=1139610015]
1e prijs - visum naar eigen keuze?? :)
[/quote]

Nou; dan gaat deze quiz wel heel erg storm lopen, vermoed ik  :lol:
 
[size=19pt]OZ-QUIZ          Fiiiiiirrrst question[/size]

[size=16pt]Wat was het wapen dat de beroemde Crocodile dundee bij zich droeg.[/size]

                           [size=12pt]A :  een Didgeridoo
                  B :  een sleutelhanger
                  C :  een Mes
                  D :  handtasje
                  E :  een krokodil[/size]

[size=16pt]QQQQUUIZZ Master wat kunnen de winnaars winnen.......

Gratis tickets voor de bioscoop van de nieuwe film, de kaskraker, "Crocodile Dundee goes Holland" .[/size]

Bedoel je zoiets Jean76 :rotflmao: :lol1: :loldevil:

Jack :evil:
 
He Sjean jij had zeker op D gegokt.

Je mag eerlijk zijn , no shame at all.

Jack :evil:
 
Back
Top