We gaan onze zoon bezoeken oktober 2016

Johnvoorn

New Member
Hallo,

We zijn (nog) geen expats maar gaan 3 maanden sabbatical naar Australië om onze zoon in Melbourne op te zoeken en om natuurlijk meer van het land te zien. Mijn zoon is 22 jaar en is net met zijn Nieuw-Zeelandse vriendin naar Melbourne vertrokken, een kamer gehuurd in Fitzroy en zij zijn beide nu druk opzoek naar werk.
Ik zal dit forum gebruiken om algemene informatie te vinden over het leven in Australië, ik denk er bijvoorbeeld over om een auto te kopen op mijn zoons naam en wat komt daar allemaal bekijken. Ook overweeg ik spullen naar Australië te versturen. Mogelijk vindt ik hier ook mensen die een studio oid verhuren.
Omdat we onbetaald verlof moeten nemen en Australië niet goedkoop is worden het waarschijnlijk de duurste drie maanden van ons leven dus een goede voorbereiding is noodzakelijk en ik hoop dat de informatie op deze forums ons daarbij helpen.
 
Zelf ook nog zoekende. Maar ik heb hier wel al gelezen dat sommige mensen woonruimte huurden via airb&b
 
Welkom Johnvoorn,

Spannende tijden en een leuke reis voor de boeg. Australië is wat aan de prijzige kant, maar vanuit de euro ook prima te doen. We zijn zelf van in '07 ruim 7 maanden aan het rondreizen geweest (Adelaide naar Hervey Bay) op een budget van 75/100 eu per dag. Prima te doen.

Melbourne is leuk, maar vergeet als je in oktober aankomt niet een jas en een dikke trui mee te nemen. Kan best koud worden namelijk :)

Auto kopen kan zonder al teveel moeite, besef echter wel dat Australische dealers niet iet Heiliger zijn dan de paus en je op een mile afstand als buitenlander zien aankomen>:D
 
Welkom! Leuke plannen en al aardig wat voorbereid zie ik. Goed bezig, ja die Nederlanders houden wel van een vlotte planning.;)
Wat leuk dat jullie je zoon op komen zoeken, ik ben benieuwd wat jullie van het land gaan vinden. Mijn ouders zijn verdeeld, mijn vaders heeft het hier altijd super naar zijn zin, mijn moeder vindt het geweldig, maar net als mijn broer, zou hier niet willen wonen. Dus het is over ons gezin aardig verdeeld.

Er zijn genoeg mensen die hier een auto kopen om mee/in rond te reizen. Die mogelijkheid is er dus. Ik weet niet wat jullie in gedachten hebben, maar er is genoeg info te vinden.
Er zijn zelfs speciale sites waar mensen hun auto op aanbieden. Vaak is dat gericht op backpackers, maar jullie zijn dat toch eigenlijk ook :D

Wat iets huren betreft, ben je van plan om te reizen of wil je een vaste plek bij je zoon in de buurt vinden? Wellicht dat hij via via wel wat kan regelen.
Het is natuurlijk wel zo, dat als je dan toch de 3 duurste en geweldigste maanden van dit jaar in Oz door gaat brengen, je ook wel wat van dit prachtige land moet gaan zien.
Oktober heeft nog een vakantieperiode, vergeet dat niet. Daarbuiten is er overal plaats en zijn de prijzen vriendelijker.

Hoe hebben jullie de reis gepland? Je kunt namelijk ook een combinatie vliegen met camper/autohuur doen en dat is mij in de jaren altijd goed meegevallen met de prijs.
Het ligt er ook aan hoe avontuurlijk je bent. Hier vind je buiten de stad genoeg pubs die een kamer verhuren voor een fijn prijsje bijvoorbeeld. En camperen is hier een must!
Kan dus eigenlijk (bijna) voor niks.

Veel plezier met de planning!
 
Welkom op Xpdite

Het zijn misschien de drie duurste maanden van je leven, maar waarschijnlijk ook de mooiste drie maanden ;)
Succes met alle voorbereidingen.:up:

Cheers
 
Hoi John, leuk hoor en gaaf om je zoon op te zoeken en te gaan genieten van dit mooie land! Wij hebben een unit/bungalow in de tuin, mocht je interesse hebben laat het ons weten. (zie bij gevraagd/aanbod). Veel succes :):up:
 
Back
Top