We hebben een CO !!!!!

Jerden

Active Member
Vanmorgen tot mijn grote verbazing en lichte paniek een mailtje van Adelaide, met de vraag om health en VOG's. We hebben dus een case officer! Ik had me ingesteld op maart of april ten vroegste, dus dit is wel een verrassing en zoals ik al zei ben ik dus een beetje in paniek geslagen. 28 dagen is uiteindelijk niet zo heel veel...

Dus ik heb weer een paar vraagjes waarop hopelijk iemand het antwoord weet:

-we kunnen pas woensdag beslissen welke dag we op medisch onderzoek kunnen. Zijn er eigenlijk wachtlijsten (wij moeten naar Antwerpen)of kan je er vrij snel terecht?

-moet je allemaal samen gaan of mag dat gesplitst zijn? Want voor Jeroen is het mss handiger als hij in Nederland gaat. Is het erg als het bij 2 verschillende dokters is voor 1 visum?

-Jeroen woont sedert augustus 2000 in België. Moet hij dan een VOG voor zowel België als Nederland, of is alleen België voldoende? (er staat de laatste 10 jaar, maar het is natuurlijk nog niet een volle 10 jaar...)

-als ik het goed begrijp moet dat ook allemaal nog eens vertaald worden?

Alvast bedankt voor enige hulp!
Jerden
 
Hoi Jeroen en Denise,

als 1e , gefeliciteerd!!!!!! Geweldig toch. Ben ,maar blij, want je kunt het maar hebben. En wij weten, dat voelt fijn! :up:

Wij hebben verschillende artsen benaderd van de lijst, en we konden bij de meeste snel terecht, d.w.z de volgende week meestal.
Maar bij de een of ander kan het schelen, kijk ook of je terecht kunt voor de foto zonder afspraak ( dat is soms wel )Ik ken het alleen betreft NL.
Of het gesplits mag weet ik niet.
Je hoeft niks meer te laten vertalen, als het goed is. Je vraagt een VOG internationaal aan , dus met Engelse tekst ( de kleine lettertjes ) Belgie of NL Vog kan ik je ook niet in helpen, sorry.

Groetjes Ingrid
 
Super Jerden! Gefeliciteerd!

Je kunt meestal snel terecht bij de panel doctors, welke je gebruikt maakt niks uit want ze werken allemaal volgens de Oz standaard, daarom zijn ze panel doctor. Ook verschillende moet geen probleem zijn, maar onderhandelen over de prijs wordt lastiger. Ik zou het samen doen.
Mocht je het niet redden binnen 28 dagen, dan kun je de doctor vragen om een bevestiging van de afspraak. Als je die scant en opstuurt, dan wacht de CO gewoon op het resultaat.

Wat VOG betreft: die moet je overleggen van elk land waar je in de laatste 10 jaar gewoond hebt voor een jaar of langer ("for each country you have lived in for 12 months or more over the last ten (10) years" - http://www.immi.gov.au/allforms/character-requirements/#d)
Dus ik vrees dat dat moet voor zowel NL als Bel voor Jeroen.

En verder: AAAAAAAAAAAHHHHH! Spannend!
grin.gif
 
heyhey, Super dat jullie een CO hebben! Nu komt het er echt op aan he.

Ik kan je zo niet verder helpen met je vragen, maar volgens mij komt het allemaal wel goed hoor!

Succes met de laatste officiele loodjes.

Have a good one,
Stefmar.
 
Hi Jerden,

Wij hebben in augustus onze Medicals gedaan bij dr. Govers in Rotterdam. Zeer goede ervaring, ging vlot, helder etc. Zie info hieronder.

Groeten,
Marc


A Govers, MD
Panel Doctor Australia & New Zealand

T: +31(0)638 011 645
E: paneldoctor@gmail.com
 
Hey, bedankt allemaal voor de reacties. Het dringt bij mij nog steeds niet helemaal door, morgen ga ik mij er eens in verdiepen en rondbellen voor afspraken en papieren ed... Hopelijk krijgen we het snel geregeld.

Ook verschillende moet geen probleem zijn, maar onderhandelen over de prijs wordt lastiger.

Laurens: wat bedoel je hiermee? Ik dacht dat het vastliggende prijzen waren, kan je daar dan toch nog over onderhandelen??

en verder: AAAAHHHHHH - spannend spannend inderdaad :lol:
 
Op zich liggen de prijzen inderdaad vast maar als je met meer personen tegelijk gaat kun je best vragen er een mooi naar beneden afgerond bedrag van te maken. Kan vaak ook in winkels, het ergste dat er kan gebeuren is dat ze het niet doen en dan voel je je even lullig.
 
Allereerst gefeliciteerd !
Wij zijn vandaag bij dr Feenstra in Den Haag geweest, konden binnen een week terrecht.
Prima, aardige man regelde het correct en waren voor een volwassene 115 euro kwijt en voor een kind de helft.
 
hoi , allereerts proficiat, ik woon ook 6 jaar in belgie , en ben in antwerpen geweest, heel snel aan de beurt binnen een week , foto maken in 10 minuten en 100 meter verder woont de doctor , staat in een uur weer buiten en kostte veel goed koper als in nederland , en je kunt nog een leuke dag hebben in antwerpen, groeten guido
 
Okay, ben beginnen rondbellen en kunnen volgende week dinsdag al terecht in Antwerpen. Bij de radioloog zeiden ze dat ik het adres moest meebrengen waar de resultaten naartoe gestuurd moeten worden. In de brief staat enkel "Please note that the panel doctor is required to send all medical results to the Local Clearance Unit in Australia" maar er staat geen adres bij.
Weet iemand welk adres dat is?

Dan heb ik ook gebeld voor de VOG van België en die kan ik volgende week krijgen, waarschijnlijk echter enkel in het Nederlands dus ik vrees dat we die nog moeten laten vertalen. Maar de Nederlandse VOG voor Jeroen is mij niet zo duidelijk. Guido: waar heb jij die toen aangevraagd? En blijkbaar moet er voor de Nederlandse VOG ook nog iets ingevuld worden door de Australische ambassade. Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Want in Nederland werkt het toch allemaal net even anders dan in België, ik heb geen idee waar ik moet beginnen :huh:

Hopelijk weet iemand hier nog een antwoord op ?! :up: Alvast bedankt!
 
Hoi Jerden,

De panel doctor heeft het adres, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij mij zocht hij op voor welke visumvariant het was, en dan kon hij erbij zoeken naar welk kantoor het dan moest. Gaat dus vanzelf goed.

De Nederlandse VOG bevat de tekst in zowel NL als ENG, dus daar hoeft niks vertaald te worden. Je kunt het aanvraagformulier downloaden vanaf de site van het ministerie van Justitie, en dan voor elk gezinslid boven de 15 uitdraaien:
http://www.justitie...._tcm34-1504.pdf

Ik heb die printjes (deels) ingevuld en naar de ambassade gestuurd (begeleidende brief heb ik voor je als je wil), het adres is

Australian Embassy
Carnegielaan 4
2517 KH Den Haag

Je krijgt ze dan vrij snel (2 dgn in ons geval) terug met stempels en een brief. Met dat geheel ga je dan naar de afdeling Burgerzaken van je gemeente en alles komt goed. Je krijgt ze dan thuisgestuurd. (let op dat je er persoonlijk heen moet, als je niet kan moet je een machtiging schrijven en met een kopie van je paspoort meegeven aan degene die gaat).

[Edit] Met Belgische VOG heb ik geen ervaring.
Succes!
 
Normaal vraag je een NL VOG aan op het gemeentehuis. Maar ik weet niet of je dan inwoner moet zijn van die gemeente om het aan te kunnen vragen..
 
Hoe moeilijk ze doen voor je VOG is helemaal afhankelijk van de ambtenaar.
Bij ons was de bevestiging van de visumaanvraag voldoende.
Maar ja, de ambtenaresse was dan zelf ooit bezig geweest met emigratie naar NZ.

Bart
 
Bij ons was de mail voor het verzoek van de VOG
vanuit Australié ook voldoende, dus geen stempel
of zo van de ambassade erop. Maar ligt inderdaad
aan de persoon die je treft op het gemeentehuis.
Succes!
 
Bedankt allemaal! Ik zal er maar vanuit gaan dat die ambtenaar moeilijk gaat doen, dus maar meteen dat formulier downloaden en naar Den Haag sturen.

Heel erg bedankt Laurens voor de uitgebreide info! Daar kan ik meteen mee aan de slag. En als je het niet erg vindt mag je me die begeleidende brief altijd doormailen, scheelt alweer wat werk want ik ben er voor de rest van de dag niet meer en ik zou het toch morgen de deur uit willen (we hebben ontdekt dat post van en naar Nederland soms meer dan een week onderweg is... :| ). Morgen kan Jeroen die brief dan nog meenemen en in Nederland posten, scheelt alweer een paar dagen.

Het medische onderzoek gaat uiteindelijk door op woensdag, want toevallig haden de kids die dag geen school. Hoeven ze ook alweer geen lessen te missen. Phew, je bent er toch echt weer effe mee bezig met die hele rompslomp, maar 't zijn de laatste loodjes zal ik maar denken.... :roll:
 
Back
Top