We hebben een visa invitation gekregen ! ! !

twov

Member
Ik kan het nog niet geloven, ik dacht eigenlijk ook niet dat we ooit écht kans zouden maken, en zeker niet zo snel ineens. Het gaat om een skilled, family sponsored subclass 489. Het énige kleine nadeeltje is misschien dat het "slechts" om een provisional visa gaat, but hey, I'm not complaining :)

Nu is het wel even alle hens aan dek, bewijzen van goed zedelijk gedrag, medische tests en most of all: ik moet mijn IELTS nog doen. Nu heb ik toevallig (toch ergens een voorgevoel?) eerder deze week de datum geboekt, 13/10, heb ik nu effe spijt dat er niet eerder een datum meer vrij was.

Pff, ja, is toch wel even een adrenaline rush. Maar toch nog maar even de voetjes op de grond, we zijn er nog niet...

gr,
Vanessa
 
Nou, goed gedaan hoor!

Als wij geen state sponsorship te pakken kunnen krijgen, kunnen we het op onze buik schrijven denk ik en aangezien we binnen 6 maanden ook al 5 punten verliezen door leeftijd, begin ik er voor ons steeds minder en minder in te geloven :-(

Grappig hé, een weekje verder en bovenstaande post kan zo de vuilnisbak in. (de rollercoaster ride van de emigratie)

Top dat je wel je IELTS al geboekt had!! En 'pas' 13-10. Aan de ene kant wellicht ver weg aan de andere kant mooi de tijd om echt gemotiveerd je IELTS voor te bereiden.

Ga ervoor :up:
 
Ja ik weet het, je gaat idd nogal vlug van helemaal links op het gevoelensspectrum naar helemaal rechts. En ik ben er zeker van dat het zo ook nog wel ineens eens helemaal terug in de andere richting zal gaan, en dan nog eens heen en weer.

Daarom dat we het ook stap voor stap bezien en nog niet té veel vooruit kijken. We hebben het ook nog tegen niemand gezegd (behalve dan natuurlijk het sponsorende familielid - mijn man zijn zus) en zijn dat niet direct van plan, maar eigenlijk willen we het wel van de daken schreeuwen.

Maar ik denk wel dat -in het huidige systeem- het gevoel van gewoon nog maar een invitation te krijgen al bijna hetzelfde is als het gevoel dat men vroeger had toen men daadwerkelijk een visum kreeg.
Nu, mijn geciteerd stukje in een reply hierboven, daar geloof ik nog altijd in, maar dat was in het geval we voor een skilled independent zouden gaan, ik geloof nog altijd niet dat we daar veel kans zouden gemaakt hebben, zéker niet meer na 28/3/13, want dan kwamen we nog maar op 60 punten. Nu, met de family sponsored hebben we er 75 (dat zou dus na 28/3/13 ook 5 minder geweest zijn).
 
Was ook geen kritiek, helemaal niet. En ja die 5 punten die zullen er over een periode afgaan. Het medicijn tegen ouder worden is er nog niet ;)

Bedoelde het meer als voorbeeld dat je van links naar rechts en van onder naar boven gaat met emoties en dan alles nog een keer. Bekend gevoel :D
 
Oh maar ik ervaarde het ook helemaal niet als kritiek hoor. Ik wilde gewoon maar even verduidelijken dat je gelijk hebt en uitleggen dat wij wel het geluk hebben gehad dat we met de optie van family sponsored.

gr iedereen en bedankt voor de gelukwensen.
Vanessa
 
Afgelopen vrijdag onze medische tests gedaan. Alé, we stonden vorige week dinsdagnamiddag in Schaerbeek, mijn man en ik (allebei een halve dag verlof genomen) onze X-rays laten nemen, dan wachten op de dokter. Komt men ons doodleuk zeggen dat de dokter is weggeroepen en of we vrijdag kunnen terugkomen. Deze afspraak was dan om 11h dus dan moesten we wel een hele dag verlof nemen.
Strafste was dan nog dat onze afspraak origineel op vrijdag was, maar nadien hebben ze ons teruggebeld om te verplaatsen naar dinsdag omdat ze vrijdag gingen werken aan het X-ray-apparaat en anders gingen we 2x moeten komen!
Enfin, dit weekend onze uitreksels uit het strafregister (equivalent van Nederlandse VOG's) opgeladen (weer vééééééél geduld moeten hebben). Als deze week de resultaten van onze medicals daar ook toekomen, hebben ze daar alles wat ze moeten hebben van ons.

Wij hebben ons deel gedaan. Het wachten kan beginnen. It's out of our hands now...
 
Jaja, IELTS succesvol. L: 8,5 - R: 9 - W: 7,5 - S: 8,5 / Overall: 8,5

Bij deze score moet je wel weten dat ik vertaler Nederlands-Engels-Frans ben van opleiding, dus voor mij persoonlijk viel mijn writing eigenlijk wel wat tegen, maar dat kwam ook wel door het topic van het essay, dat lag me niet echt en ik had dan ook niet zoveel inspiratie waardoor ik er niet zo goed structuur in kreeg.
 
Jaja, IELTS succesvol. L: 8,5 - R: 9 - W: 7,5 - S: 8,5 / Overall: 8,5

Bij deze score moet je wel weten dat ik vertaler Nederlands-Engels-Frans ben van opleiding, dus voor mij persoonlijk viel mijn writing eigenlijk wel wat tegen, maar dat kwam ook wel door het topic van het essay, dat lag me niet echt en ik had dan ook niet zoveel inspiratie waardoor ik er niet zo goed structuur in kreeg.

Wow, dat zijn wel indrukwekkende resultaten!!! Heb je de general of de academic gedaan?
Ik vond het schrijven ook erg lastig, vooral vanwege de tijdsdruk. Als het onderwerp je niet ligt dan kun je echt snel in de problemen komen. Ik moest schrijven over 'processed food', nou lekker dan...
 
Goh ja, zoals gezegd, het is uiteindelijk wel verondersteld mijn vakgebied te zijn dus ik zou het me niet kunnen permiteren in OZ te solliciteren met een diploma Engels op zak maar met een slechte IELTS-test.
Bij mij was het topic iets in de trend van "Can international sporting events contribute to world peace"? Explain with examples.
 
Nee, geen academic, gewoon general. Ik ben niet de hoofdaanvrager maar mag "meesurfen" op de visumaanvraag van hubby.
 
Back
Top