he hoi!
Welkom op het forum! Je kunt hier heel veel informatie vinden én je verhaal kwijt (ook heel belangrijk!).
Wij gaan volgend jaar ook naar Australië. Mijn partner gaat op een spouse visum omdat ik Australische ben (woon echter al 33 jaar in Nederland). Ik heb er al familie zitten en voor ons is dat een voordeel vanwege de emotionele kant. Mijn man kan voor de australische vestiging van hetzelfde bedrijf gaan werken als hij in Nederland doet. Hij hoeft niet gesponsort te worden. Het is voor ons allemaal wel wat gemakkelijker door mijn afkomst.
Het feit dat ik er familie heb wonen vinden we heel fijn, vooral als de heimwee parten gaat spelen. Kunnen we even bij de familie uithuilen, ze weten wat we meemaken. Vind ik persoonlijk een groot voordeel.
Zelf vind ik het fijn dat we niet gesponsort hoeven te worden, geeft een onafhankelijk gevoel. Wij kiezen tenslotte voor de ommezwaai en we willen het dan ook zelf proberen vol te houden zonder afhankelijk te zijn (al is een vangnet ook wel fijn).
Wij gaan overigens richting Melbourne, maar Brisbane hebben we ook bezocht en daar is het heel mooi.
Veel succes met alle uitzoekerij!!
Groetjes van Pauline