we willen het ook proberen

kayleegirl

New Member
Hoi iedereen, wij zijn Anneke en Gilion en ook wij willen het gaan proberen. Er moet wel nog veel uitgezocht worden, maar kan hier volgens mij veel vinden en vragen. Het idee is om richting Brisbane te gaan, omdat onze zus daar in de buurt woont.
Zal het makkelijker zijn als je er familie hebt wonen?

Hallo Anneke en Gillion,
Welkom op het forum! Wij zijn hier gekomen op een Skilled Designated Area Sponsored visa, wij zijn gesponsord door familie. Het is niet makkelijker of sneller gegaan. Wel een goed voordeel is dat je niet aan de punten hoeft te voldoen.
Dat was in ieder geval zo toen wij ons visum aanvroegen, weet eigenlijk niet meer of dat nog het geval is. Kijk er in ieder geval booklet 6 eventjes op na. :up:

Gr. Lin

he hoi!

Welkom op het forum! Je kunt hier heel veel informatie vinden én je verhaal kwijt (ook heel belangrijk!).
Wij gaan volgend jaar ook naar Australië. Mijn partner gaat op een spouse visum omdat ik Australische ben (woon echter al 33 jaar in Nederland). Ik heb er al familie zitten en voor ons is dat een voordeel vanwege de emotionele kant. Mijn man kan voor de australische vestiging van hetzelfde bedrijf gaan werken als hij in Nederland doet. Hij hoeft niet gesponsort te worden. Het is voor ons allemaal wel wat gemakkelijker door mijn afkomst.
Het feit dat ik er familie heb wonen vinden we heel fijn, vooral als de heimwee parten gaat spelen. Kunnen we even bij de familie uithuilen, ze weten wat we meemaken. Vind ik persoonlijk een groot voordeel.
Zelf vind ik het fijn dat we niet gesponsort hoeven te worden, geeft een onafhankelijk gevoel. Wij kiezen tenslotte voor de ommezwaai en we willen het dan ook zelf proberen vol te houden zonder afhankelijk te zijn (al is een vangnet ook wel fijn).
Wij gaan overigens richting Melbourne, maar Brisbane hebben we ook bezocht en daar is het heel mooi.
Veel succes met alle uitzoekerij!!
Groetjes van Pauline

Onze zus is Australische, geboren en getogen en ze wil ons graag helpen. Dus dat is mooi meegenomen. Het is nog een pril idee, onze pa heeft dit 40 jaar geleden ook gedaan maar toen was het vast makkelijker. Zijn vrouw kwam daar vandaan.. Hij is overleden dus kan hem niet om hulp vragen Helaas.

Ik ben ook a; eens in Melbourne geweest,geweldige stad

Welkom.
Of het makkelijker zal gaan via familie kan ik niet onmiddellijk zeggen maar het zal wel bepaalde voordelen hebben.
Ze kunnen je mee helpen, ze kunnen al eens uitkijken naar bepaalde beroepen, contacten leggen met australische ondernemers en het plan voorleggen. Ik denk dat het wel iets meer moet helpen dan dat je er helemaal alleen voor moet gaan, zonder dat je daar kennissen of familie hebt.
Tis zoals je zelf zegt; altijd mooi meegenomen!

Groetjes
Glenn ;)

Hai hai! Wij gaan voor hetzelfde visum als Lin. De grote verandering sinds 1 juli dit jaar: jouw sponsor moet in bepaalde regio wonen en jij moet de eerste twee jaar in dezelfde regio neer strijken, pas na die tijd mag je je elders vestigen. Of jouw zus jullie kan sponsoren hangt af van haar postcode (en eigen visum?).

Good luck!

[quote author=Kathleen link=topic=6203.msg77357#msg77357 date=1166642112]
De grote verandering sinds 1 juli dit jaar: jouw sponsor moet in bepaalde regio wonen en jij moet de eerste twee jaar in dezelfde regio neer strijken, pas na die tijd mag je je elders vestigen. Of jouw zus jullie kan sponsoren hangt af van haar postcode (en eigen visum?).
[/quote]

Dat was in 2005 ook al het geval. In Queensland is dat postcode gebied erg groot, je kan bijna wonen waar je wilt. Brisbane CBD is niet mogelijk. In Booklet 6 kan je de aangewezen postcode's vinden. Ik ben het niet helemaal met Pauline eens, wij zijn dan weliswaar wel gesponsord maar verder net zo onafhankelijk als anderen. Het enige verschil met dit visum is dat je in een bepaalde regio moet wonen voor 2 jaar. En de eerste 2 jaar geen recht hebt op een uitkering. Maar zoals ik al schreef dat postcode gebied hier in QLD is echt wel groot genoeg hoor. En je wilt hoogstwaarschijnlijk toch in de 'buurt' van je zus gaan wonen. Het is heel prettig om iemand te hebben die je de eerste tijd op weg kan helpen met kleine dagelijkse dingetjes. Houd er rekening mee dat je zus je ook voor een geldbedrag moet sponsoren.

Gr. Lin

hoi krokkie,
wij zijn inderdaad broer en zus en aangezien we verder niet echt veel belangrijke familie meer hebben hier die we toch nooit horen of zien willen we graag bij onze zus in de buurt zijn.

en kathleen,
onze zus is australisch daar geboren en opgegroeid, ze woont daar al haar hele leven dus heeft geen visum toch.

nou ik ben me eens gaan verdiepen en hier en daar inlezen, maar volgens mij lukt emigreren alleen als je al een aardig zakcentje op de bank heb staan.

My God wat is alles veel geld en dan heb je nog niet eens een zekerheid of een ticket.
Kijk dat wonen zit wel goed onze zus heeft net een groot huis in Caboolture gekocht speciaal met ruimte voor als wij komen.

Wij zijn niet rijk hebben het hier soms al moeilijk om de maand door te komen dus volgens mij komen wij er nooit. Het hoeft ook niet nu gelijk maar toch wel binnen een jaar of 5/6, want ik ben nu 31 en mijn broer 29 dus moeten niet al te lang wachten.

Nou ja we sparen nu voor een holiday volgend jaar december, hopen dat we het geld bij elkaar krijgen en een oppas voor de dieren, want ik wil mijn big sister wel weer eens zien.

Ha Kaylee,

Niet meteen bij de pakken gaan neerzitten he! Het is een smak geld ja, maar als jullie het voor elkaar krijgen om tickets voor Australie bij elkaar te sparen dan kan je ook sparen voor de kosten van emigratie.

Ik ben wel benieuwd, op wat voor bedrag kwam jij uit qua kosten na jouw research? Heel bepalend voor het totaalplaatje zijn bijvoorbeeld zaken als

- Gebruik je een agent of niet (zeker niet verplicht)
- Neem je huisdieren mee

Er zijn hier heel veel mensen die al door het proces heengaan en jou ook graag een inschatting van de kosten geven, maar kijk dan niet alleen naar de hoogste bedragen want sommigen hier doen het wel heel luxe  :wink:

Back