we willen het ook proberen

Hier vast een link naar een post waar een aantal onderdelen en bedragen worden genoemd.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6177.0
Kijk goed rond als je wilt bezuinigen op gecertificeerde kopieen, er zij er die 30 eurie per kopie vragen, 10 euro maar ook die het gratis doen.
kost je dan hooguit een paar telefoontjes. (tikken bedoel ik dan)
Succes met uitzoeken en sparen.

Waar een wil is een weg :up:

Mariette

nou ik ben me eens gaan verdiepen en hier en daar inlezen, maar volgens mij lukt emigreren alleen als je al een aardig zakcentje op de bank heb staan.

My God wat is alles veel geld en dan heb je nog niet eens een zekerheid of een ticket.

Inderdaad het gehele proces kost aardig wat dollars, maar gelukkig zijn het dollars en geen euro's dus dat valt al weer mee :grin:
Een ander voordeel is dat je niet in eens het gehele bedrag op de paal hoeft te leggen want het emigratie proces gaat in stapjes. Zoals Mariette al schreef er is op verschillende punten echt wel geld te verdienen even de search functie gebruiken en je ziet hoe. Je vermeld niet of je een migratie buro gaat gebruiken of dat je de aanvraag zelf gaat doen. Zelf aanvragen kost wat meer tijd maar scheelt weer wat geld.

Veel succes met de aanvraag en we zijn echt niet allemaal in het bezit van een groot kapitaal!

Hoi,

Ben ziek geweest maar zal nu even de situatie uitzetten en misschien hebben jullie advies.

We willen dus met een spouse visum naar Oz, onze zus woont daar is Austalische en onze enige close family. Dit moet dus wel lukken denk ik. Wij kunnen in iedergeval als het lukt bij haar wonen en willen onze hond meenemen. Voor de andere dieren zoeken we dan tegen die tijd wel anders baasjes. Jolanda(onze zus) kan voor mijn broer wellicht werk regelen en misschien voor mij ook. Tja weet eigenlijk niet goed of de baan van m'n broer daar bekend is. ze weten hier bij het cwi niet eens wat het inhoud.

Hij is dus print-operator hij scant, bewerkt en print bijv. bouw tekeningen,boekjes, flyers en/of posters. Weet iemand of er werl is in Oz voor dit soort.
Is het mverstandiger om een ahent te nemen of maakt dat in onze situatie niet zo veel uit.

Het zal wel veel sparen worden als dit echt doen.

Als drukker is er genoeg werk in Oz! Maar een spouse visum is toch voor koppels in de zin van echtparen of samenwonenden? Kunnen jullie niet op een skilled independent visum komen of skilled designated area sponsored. Dan kan jullie zus jullie sponsoren.

Groetjes Lin

Volgens de ambassadesite moeten we een family/spouse visum hebben. Maar misschien zijn er meer mogelijkheden. Volgens de site geld in ons geval dat zus enige familie is en zo kunnen we naar Oz. We weten het nog niet allemaal en zijn nog aan het uitzoeken.

Eerst maar proberen om de vakantietickets voor volgend jaar bij elkaar te sparen en opvang kunnen regelen voor de dieren. :smile:

Nou ik denk toch niet dat het wat word. Het kost te veel is te omslachtig. Het zou alleen doorgang vinden als we die miljoenen in de loterij winnen denk ik.
Maar dan nog gaan we liever voor onze eerste idee Spanje ons favo land.

Erg jammer voor m'n zus, maar die loopt nu al een partij te puschen en ons leven te willen regelen dat gaat dus geheid fout als we daar zouden intrekken. Ze heeft geen idee wat er allemaal bij komt kijken en denkt dat het in een wip geregelt is.

Het is een mooi land en zal er best heen willen, maar het zit er net in.

Nou nou, niet zo snel opgeven, zeg!

Waar een wil is is een weg.
Trouwens niemand heeft gezegd dat het makkelijk, gratis en in een scheet en een zucht gebeurd is. En ook al schakel je een agentschap in dan nog zul je een hoop zelf moeten doen.
Je moet er wel WAT voor over hebben.
In Oz houden ze in ieder geval van mensen met doorzettingsvermogen en daar ziet het op dit moment nou niet echt naar uit.

Je kunt in eerste instantie een intake doen die zijn bij veel immigratie agencies gratis en dan weet je in ieder geval voor welk visum je het beste kunt gaan.

Er zijn hier velen op het forum die geen liggende gelden hebben en ws niemand die miljoenen heeft gewonnen in de Staatsloterij.
Dus Spanje is in ieder geval dichterbij en je ticket zal ws een stuk goedkoper zijn.
Als julli willen gaan voor een easy way, dan is dat misschien inderdaad een betere oplossing.

Mariette

Dit heeft niks met opgeven te maken, dat geld hebben we over 20 jaar nog niet bij elkaar we redden het hier nauwelijks. we hebben geen hoge opleiding , ik heb geen baan terwijl ik me suf solliciteer. Mijn broer heeft een goede job maar verdient ook niet echt super. Al het geld gaat op aan rekeningen en levensonderhoud. We roken/drinken niet gaan niet uit stappen, maar sparen blijft moeilijk omdat er niks overblijft in de maand.

Het zou de bedoeling zijn om dec 2008 op vakantie te gaan maar zoals het er nu naar uit ziet moeten we blij zijn als 1 van ons kan gaan.

Wat heeft het jullie tot nu toe al precies gekost en je zit e nog niet er kan altijd weer een kink in de kabel komen en dan ben je al je geld kwijt en er niets voor terug.

Spanje is niet the easy way, maar gewoon onze eerste keus wat buitenland betreft, daar hebben we het al jaren over maar hebben nooit actie ondernomen, omdat onze oma dat verschrikkelijk vond. Nu ze  er niet meer is willen we toch weg, want voor de rest van de familie bestaan we niet. En Australie was meer de optie, omdat onze zus daar woont, ons hart ligt in Spanje.

Dan moet je gaan waar je hart ligt en geen schim achtervolgen.
Tuurlijk kost het veel geld en risico.
Wij hebben ook huis en haard verkocht voor iets waarvan we niet weten of we het uberhaupt wel krijgen, dat is een risico.
Wij zitten zo op straat met drie kinderen en weten ook niet de uitkomst.
Maar dat is een keuze die je maakt.
En alleen jij of jullie kunnen bepalen of het je waard is en welke kant je op wilt.

Succes met het maken van die keuze en achtervolgen van je droom.

Groetjes, Mariette

Thanks, ach zuslief zal het niet zo leuk vinden, maar weet ook wel dat we eigenlijk naar spanje willen. Ze zal het na een tijdje wel begrijpen. Ze is bang dat ze ons nooit meer ziet maar dat kan ook als je wel in Australie woont Het is een groot land, ze ziet haar eigen moeder en andere half broers en zus ook nauwelijks, omdat ze in een andere staat is gaan wonen. Dat is ook haar eigen keus geweest toch.

Als Spanje wel lukt komt ze over een paar jaar toch gezellig daarheen ziet ze het ook weer eens, voor haar is dat nu al zo'n 18 jaar geleden.

Maar blijf wel gezellig meelezen en prikken hoor, vind het hier veel te leuk.

Hoi Anneke,

Zoals Mariette zegt volg je hart, het gaat om jullie toekomst en geluk.  Ik wens jullie veel succes in de toekomst, ik hoop dat jullie droom om naar Spanje te gaan uitkomt.

Groetjes,
Susan

Veel geluk in Spanje en wie weet wat de toekomst nog ooit brengt en kun je alsnog een keer op vakantie naar Australie.

Succes, Jojo.

Back