we zijn begonnen...

Bedankt voor jullie reacties!

Ja het huis zal misschien wel onze grootste zorg zijn.
Alhoewel de huizen in onze wijk snel verkopen, dus er is hoop  :wink:
Op dit moment staat er zelfs geen te koop dus dat is ook wel gunstig als we de markt opgaan.

@ Johan
Zal het hotel onthouden want we plannen dan zeker wel een paar dagen berlijn!
Gingen jullie ook voor een spouse visa?
Bedoel je met lijst dat wat op de website ook staat?
Wat voor formulieren moesten er terug naar Oz?
We hebben zo al aardig wat papieren bij elkaar en ik ga er maar vanuit dat je beter teveel kan hebben dan te weinig.
Aan de andere kant sprak ik een dame van de ambassade op de emigratie beurs en zij vertelde me dat, na ons verhaal gehoord te hebben,
het geen probleem zou zijn om een visa te krijgen.
Zelfs zei ze juist dat het meer de formaliteit zou zijn als een hele lange procedure.
maar ja als ik hier zo op de site lees dan lees ik wel andere verhalen!
Stap voor stap maar gaan en dan komen we er wel!

groetjes, Michelle

Hi Michelle,
ik ga idd voor een spouse visa en als ik hier op het forum zo af en toe lees, is het een makkie in vergelijk met andere visa.
De lijst bedoel ik wat op de website staat.
Mijn vriendin woonde hier in Nederland, maar kreeg na 19 maanden teveel heimwee en is in november terug gegaan, Ze had hier  haar sponsor formulieren ingevuld met het nederlandse adres als residentie.
Toen ik naar Berlijn ging, woonde ze ondertussen in Queensland, dus dat moest veranderd worden.
Ze had de opnieuw ingevulde papieren wel getekend, maar er geen datum op gezet. Daar namen ze in Berlijn geen genoegen mee.
De case officier hield m'n paspoort, omdat het zo gebeurd zou moeten zijn en het mocht via de email, Maar Pamela's moeder kwam te overlijden, dus het duurde een paar weken voor de papieren terug waren en nadat ik ze opgestuurd had kreeg ik een "out of office" mail van de case officier dat ie 2 weken met vakantie was.
Vandaar dat het wat langer duurt dan gebruikelijk.
Vanmiddag belde ik hem op en hij zou er vandaag of morgen naar kijken.

groetjes  Johan

Ja Johan, het lijkt wel of een spouse visa idd niet zoveel problemen geeft.
Duurt het trouwens lang voordat je een case officer toegewezen krijgt?

Hoop voor je dat je spoedig bericht krijgt en dat je visum snel daar is. :up:
Wanneer ben je van plan te vertrekken?

groetjes, Michelle

Hi Michelle & Max,
ongeveer een maand, heb ze wel 3 keer moeten bellen. Het blijven ambtenaren, he. No offence to anyone.
M'n case officier zou het vandaag nakijken en een mail sturen, morgen is een vrije dag, dus het zal wel na Pasen komen.
Dan blijft de laatste obstakel: mijn huis verkopen. Vorig weekend weer iemand komen kijken en ze had wel interresse, dacht ik. Vraagprijs is 170.000, dus leuk voor starters.
Zo snel mogelijk to Mackay, I can't wait.

groetjes  Johan

Mackay is een mooi gebied. Maar wel ERG duur !... komt door die crazy miners die 120.000 per jaar verdienen.
Veel succes met de verkoop van je huis. 170.000 is inderdaad een leuk prijsje, dat ben je zo kwijt joh !

Back