We zijn er uit gezet.

[quote author=Shuter Street link=topic=1498.msg12831#msg12831 date=1113460520]
Ik vind het maar raar hoor dat jullie er zo uitgezet worden. Niet alleen kleinkinderen van nederlandse immigranten kunnen er wat van leren, maar australische kinderen ook zou ik zo zeggen.

En Joop wanneer was dat dat dit in de Goudsche Courant stond, die lezen wij namelijk, errug grappig.
[/quote]

Artikel uit Goudsche Courant van 19-11-2004

De Wonderbloem

Joop Mul bericht de Goudsche Courant per e-mail vanuit Australië, waar hij al sinds 1956 een nieuw vaderland heeft gevonden.
Toch wil hij graag in contact komen met oude vrienden en vriendinnen. Hij is vooral geïnteresseerd in de periode waarin hij op de Jan Ligthartschool zat, tussen 1950 en 1956. Hij herinnert zich meester Berretty. Verder zoekt hij mensen uit de Bockenbergstraat en de Burgemeester Gaarlandsingel (1955-56). Ook de AJC uit die jaren staat in zijn belangstelling.
Hij schrijft: “Ik nam een aantal schoolkrantjes mee naar Australië toen ik in 1956 vertrok. Ze zijn van de Jan Ligthartschool waar ik in de zesde klas zat.
Een zeer groot evenement was de operette, De Wonderbloem. ...............................

Artikel uit Goudsche Courant van 24-01-2005

G.O.G.

Nogmaals een bericht uit Australië van een ex-Gouwenaar. Een epistel van Joop Mul. Hij heeft ons weleens eerder geschreven. Mul (die recent een eigen website heeft vervaardigd) zoekt weer regelmatig contact met zijn geboortestad Gouda. Zijn ouders emigreerden in 1956. Toen waren zij 39 en Joop 12. Er waren volgens hem ten minste 1300 ‘Mullen’ in Gouda. Hij is nu 61 jaar en gepensioneerd.
“Al 48 jaar hebben mijn ouders en ik, zoals zo velen, familie en kennissen die wij achter lieten willen vertellen over onze belevenissen. Misschien om het vertrek te verdedigen. Misschien om wat van het lief en leed te willen delen”, stelt hij op zijn website. ( http://hierinsydney.web-log.nl).
Hij stuurde een fraaie foto van een busreisje van de Glas Onderneming Gouda, ook bekend onder de afkorting G.O.G. Zijn 87-jarige vader herinnert zich nog wel het verhaal achter de foto. “Dit was een jaarlijkse busreis van de Glas Onderneming Gouda. Mijn vader werkte daar vanaf 1933 tot 1953 en mijn vader zei juist weer heel tevreden hoe fijn hij het altijd met werk getroffen heeft. ....................

Artikel uit Goudsche Courant van 04-03-2005

Goeman Borgesiusschool (1)

Piet Snel, groeten uit een weer (te) warm Sydney. Dat is weer even erg leuk. Die foto van de Goeman Borgesiusschool, waarin u knielt naast Wijnand Mul. Zodra ik de foto zag en de naam Wijnand Mul, en de datum 1930, rende ik naar mijn vader, Jo Mul senior (87) (nou ja rende) en dacht hem te verrassen met een foto van zijn broer. Vergrootglas werd er bij gehaald. Oud klein fotootje van het Mulgezin. Maar toen ik alles kalmer bekeek begrijp ik dat U hoogstwaarschijnlijk op de foto knielt naast mijn neef, de zoon van Ome Wijnand en Tant Suuz. Wij zijn in april 1956 geëmigreerd en ik heb nooit contact met hem gehad. Dus ken ik hem alleen van twee fotootjes. Één van ons samen in een speeltuin en één ergens aan de zee. Ik neem aan Scheveningen.
Ik weet niet wat de reacties zijn in Nederland. Maar hier, in Sydney bracht het weer eventjes een heleboel herinneringen terug. Mijn vader herhaalt nu veel en dus moest ik weer eventjes luisteren naar hoe leuk het was voor om verstoppertje te spelen met Tannetje Mul, want mijn vader heeft een paar jaar voor hij trouwde bij zijn broer Wijnand (sr) gelogeerd. ..............

enz..
:up:

Joop

Hallo Joop

Als je oude schoolfoto's of klasgenoten zoekt moet je eens gaan kijken op http://www.schoolbank.nl
Heel leuk om te zoeken.

Gr. Ton en Ineke

Lost: Quote weggehaald (had geen functie).

Ja. Zo kreeg ik weer contact met het meisje die naast mij knielde in de foto van De wonderbloem.
Ook dat gebeurde via de Goudsche Courant. Ik ben de vierde van links, vooraan. Achter mij staat Kitty Klerks. Haar vader was onze melkboer en zij emigreerden op dezelfde tijd naar Amerika of Canada. Daar ben ik niet meer zeker van. Dat WAS in de jaren 50, toen men of naar Canada, of naar Zuid Afika of Australië/Nieuw Zeeland ging. Kitty was mijn rivaal, in de klas.
Ik heb ook weer contact gehad met één van de sterrren van die opereta, via schoolbank en ook de zoon van Meester Berretty, en ook mijn beste vriend, van toen, Piet Perdijk.

Joop

_T40586.jpg

Ja, schoolbank is leuk. Ik heb mijn moeder vorig jaar geregistreerd, en meteen kreeg ze bericht dat er een reunie was georganiseerd, en zij was de enige die ze niet hadden kunnen vinden!!!

Succes Joop :)  :|

Schoolbank WAS leuk, tegenwoordig moet je er voor betalen en dat doe ik dus mooi niet ook al is het maar een klein bedrag!

[quote author=Wilbert67 link=topic=1498.msg12935#msg12935 date=1113569309]
Schoolbank WAS leuk, tegenwoordig moet je er voor betalen en dat doe ik dus mooi niet ook al is het maar een klein bedrag!
[/quote]Kijken kost er niets en zoeken ook niet
Alleen als je wilt reageren moet je betalen

Gr. Ton en Ineke :wink:

Dat zal nog niet gemakkelijk zijn Joop om die mensen weer te vinden. Misschien kan ik is een balletje voor je opgooien bij Radio Gouwestad. Ik weet niet of je het kent, maar het is de lokale radio in Gouda, die nu bijna 25 jaar bestaat. Mijn vader is er programmaleider, misschien is het een leuk onderwerp voor een uitzending een keer.

Is zoeken op schoolbank trouwens nog steeds gratis??? Ik dacht dat je daar tegenwoordig ook voor moest betalen.

Hartelijk dank, Ton en Ineke.
Ik ben vast van plan om naar de studio te gaan. Ik weet waar het is.  :up:

Of mijn zoon en dochter er bij zullen zijn, ben ik nog steeds niet zeker van

Gouwestad Forum

Forum -» Over herinneringen gesproken.....
Naam Bericht :: Over herinneringen gesproken.....
Joop Mul, in Sydney.
Gepost op 7 maart 2005 om 22:28
------------------------------------------------------------------------

In juli 1997 mocht ik twee keer naar de studio van Radio Gouwestad komen om mee te doen aan programma's in het thema van mijn bezoek aan mijn geboortestad.
Dat was erg leuk. Rondrijden in de regen, door de straten van Gouda die ik kende uit mijn kinderjaren.
Ik had mijn kinderen (toen 13 en 15) ook een paar dagen in Gouda, zodat zij konden zitten op de trouwstoelen in het stadhuis waar hun Opa en Oma, in 1941 gezeten hadden en ook konden staan natuurlijk op de trap van het stadhuis, enz..
Ook kwamen zij met mij mee naar de studio. Zij zijn geboren hier in Sydney. Hebben een Australische moeder, die mijn collega was op een basisschool en het interesant vond dat ik toen meedeed met het Nederlands-talige radio programma, hier via Radio 2EA, van SBS (Special Broadcasting Service) toen het allemaal nog zo nieuw was, eind jaren 70.
Ik kom een weekje naar Nederland, op vakantie, in juni. Mijn zoon komt dan ook weer. Nu 21 en is dan afgestudeerd (Maar van plan om door te gaan om een Master's Degree te behalen (???).)
Hij is van plan te gaan werken in music studio's e.d.. Terwijl hij studeert (audio engineering van SAE International Technology College, Sydney), zingt hij in 'pubs' (café's) rond de haven van Sydney en werkt (als casual) voor Macdonald College for the Performing Arts, aan de website en helpt studenten met muziek opnemen enz..

Deze lange uitleg om te vragen of er mogelijkheden zijn om hem een indruk te kunnen geven, terwijl hij die week in Nederland is van hoe het reilt en zeilt in de Recording Studio's van Nederland.

Ik begrijp dat dit misschien niet de juiste plek is om dat te vragen. Maar ik ben dus in ieder geval in de Radio Gouwestad studio geweest, gedurende de tijd dat het internet nog aardig nieuw en spannend was. :)

Joop

http://ozcloggie.com

Joop Mul,
Gepost op 7 maart 2005 om 22:32

Nog even uitleggen dat ik ook aan Radio Gouwestad dacht, niet alleen omdat ik in Gouda geboren ben en in de studio's geweest ben maar ook omdat een ver familielid, Jacques Mul, mij enige tijd geleden een CD stuurde van The Starfighters waar hij in meespeelt, en die opgenomen was als een uitzending via Radio Gouwestad.

Joop

Leo
Gepost op 7 maart 2005 om 23:03

Ha! Gouwestad-opnamen circuleren op bootlegs!!
Doen we het beter dan gedacht ;-D

Joop Mul,
Gepost op 8 maart 2005 om 06:36
Vroeger gebruikten we bandjes...........Moet dus bekennen dat ik onder de indruk was geweest dat dit een soort Live-recording was geweest bij een speciaal evenement.
Over circuleren gesproken. Heb ik nog niet goed gekeken of is er geen mogelijkheid om Radio Gouwestad te beluisteren via het internet?

Zou fijn zijn voor deze oud-Gouwenaar.

Joop

Michel
Gepost op 8 maart 2005 om 12:04
Helaas is Gouwestad niet via internet te beluisteren. Ik heb verder geen contacten met recording studios, maar jullie zijn natuurlijk wel van harte welkom in de Gouwestad studio. Vooral je zoon lijkt me leuk om te interviewen in het jongerenmagazine YU.

Joop Mul,
Gepost op 8 maart 2005 om 19:05
Dank je, Michel. Martin spreekt alleen Engels. Ik (Wij) wil zeker (even) komen kijken.

Joop http://ozcloggie.com
A Dutch-Australian Connection
http://members.optushome.com.au/joopmul
/>
Leo
Gepost op 8 maart 2005 om 22:03
Hallo,
Opnamestudio hebben we inderdaad zelf niet, maar via zoekprogramma's als bv GOOGLE is vast wel iets te vinden aan websites.

Mijn ervaring met studio's is, dat er op afspraak wel e.e.a. te regelen valt.

Verder heeft SAE een internationaal netwerk met een vestiging in Rotterdam, dus langs die weg kan je zoon waarschijnlijk ook e.e.a. regelen.

Michel
Gepost op 10 maart 2005 om 17:46
Wij praten ook engels. Ondertitelen blijft lastig op de radio, met de doventolk is het ook nooit wat geworden (behalve woesh-woesh op de achtergrond), maar daar komen we wel uit.We houden contact.
 Joop Mul,
Gepost op 12 maart 2005 om 12:01
Mooi zo. Bedankt. See you in June.
Joop

radio.jpg

In 1979 namen we eerst de programma's van Radio 2EA van te voren op, TOT we eindelijk vertrouwd werden om LIVE de ether in te gaan.  :)

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1498.msg12937#msg12937 date=1113574609]
[quote author=Wilbert67 link=topic=1498.msg12935#msg12935 date=1113569309]
[/quote]Kijken kost er niets en zoeken ook niet
Alleen als je wilt reageren moet je betalen

Gr. Ton en Ineke :wink:
[/quote]
En je moet je email adres in je profiel zetten. simone[at]hotmail[punt]com of zoiets. Dan kunnen mensen je emailen zonder ervoor te betalen.  :lol:

Joop, bedoelde je met die laatste foto 1979 in plaats van 1997?? :)

Bedankt simone. ik vertel ZOveel keer over 1997 (Laatste keer in Nederland.) Dat ik dus per ongeluk die datum weer schreef. Goed gezien. Ja. Was een leuke tijd. misschien was het trouwens 1977.
Oude dag! Erger nog. Vandaag DACHT ik dat de reunie was van de immigranten die in Scheyville een poosje gewoond hebben. Dat was dus het emgranten hostel. Ik heb ZELF de datum zitten te adverteren: Namelijk de 17de. Is een aardig stuk rijden van Revesby vandaan (bij Bankstown.)
Het was er doodstil, behalve twee National Parks & Wildlife Rangers. Het feest is MORGEN! Heb wel even rond gekeken. Foto's gemaakt. Het schoolgebouw staat er nog. Is dus de eerste school in Australië waar ik (een paar weken.) naar toe moest, in 1956.
Vandaag, op de terugweg reed ik gelijk even langs de eerst school waar ik voor de klas gestaan heb. Riverstone is niet gek ver van Scheyville vandaan.

Joop

IMG_0008.jpg

[size=8pt]Hier zat ik vvor het eerst, in Australië,  op school. Lijkt niet veel veranderd. Bijna alle andere gebouwen zijn weg. [/size]

[quote author=JoopMul link=topic=1498.msg12970#msg12970 date=1113627089]
Bedankt simone. ik vertel ZOveel keer over 1997 (Laatste keer in Nederland.) Dat ik dus per ongeluk die datum weer schreef. Goed gezien. Ja. Was een leuke tijd. misschien was het trouwens 1977.
Oude dag! Erger nog. Vandaag DACHT ik dat de reunie was van de immigranten die in Scheyville een poosje gewoond hebben. Dat was dus het emgranten hostel. Ik heb ZELF de datum zitten te adverteren: Namelijk de 17de. Is een aardig stuk rijden van Revesby vandaan (bij Bankstown.)
Het was er doodstil, behalve twee National Parks & Wildlife Rangers. Het feest is MORGEN! Heb wel even rond gekeken. Foto's gemaakt. Het schoolgebouw staat er nog. Is dus de eerste school in Australië waar ik (een paar weken.) naar toe moest, in 1956.
Vandaag, op de terugweg reed ik gelijk even langs de eerst school waar ik voor de klas gestaan heb. Riverstone is niet gek ver van Scheyville vandaan.

Joop

[/quote]
Leuk, he :)

Ik ben dan nog jong(was in 77 nog niet geboren ;) ), maar ben al vaak verhuisd(eerst naar Perth, toen rond Perth en WA, toen weer terug naar NL, nu weer hier), ik vind het zooooo leuk om naar oude dorpen/scholen te gaan.
We hebben ook in 91/92 in twee outback dorpen in Northwest WA gewoond, daar will ik ook nog erg graag een keer weer heen. Is wel een eindje rijden  :-o of vliegen zelfs!!

Die foto stuurde ik dus gelijk nadat ik thuis kwam van mijn ritje naar Scheyville. Ik had, wat de foto betreft, op nog vele andere plekken in Nieuw Zuid Wales kunnen gaan staan voor zo'n zelfe (kleur) school gebouw. Die worden best nog wel gebruikt. Maar dit was in het midden van een z.g. National Park. Dus nu een onderdeel van een soort open-lucht museum. Het was er doodstil omheen en ik had het gevoel dat ik ver van de bewoonde wereld was. Ook had ik een vreemd gevoel, omdat dit iets was dat ik alleen tot nog toe in mijn geheugen had zitten uit ongeveer juli 1956. En het STOND er nog net zoals toen.
Maar ik ben dan ook nog een paar keer naar de Jan Ligthartschool geweest. Alleen heb ik, als ik in Gouda ben,  het gevoel dat de gehele stad een (soort) museum is. Dat het niet echt is.
De Parks & Wildlife Officer vertelde me vandaag dat de meerderheid van de mensen die zich voor de reunie/picnic van MORGEN (17 april) opgegeven hebben, oud-Nederlanders zijn, uit die zelfde 'golf' waar ik met mijn moeder mee binnen kwam.
Zij zei ook dat Scheyville ook veel van die nissen-huts gehad had. Ik wist dat niet. In Scheyville hadden wij een hut/ een kamer. Daarna toen we naar mijn vader mochten, in Villawood Hostel, woonden we ook in zo'n halve, ronde, hete, ijzeren ton.
(Ik heb waarschijnlijk al geschreven dat onze bestemming Applecross bij Perth was. Maar er was daar geen werk.)
Nu dat er tegenwoordig zoveel contact is tussen de landen is het misschien moeilijk te geloven dat mijn ouders pas hoorden in Fremantle, vanaf de kade, van hun kennis uit Applecross, dat er wel huizen, maar geen werk was en dat we dan maar beter door naar Bonegilla Hostel moesten gaan, via Melbourne.

Joop

nissenhutsm.jpg

Grappig, Applecross is nu een van de duurste wijken van Perth! (en op het moment is hier genoeg werk!  :-o )

Nou, ik hoop dat het gezellig was vandaag, kan haast niet anders!! :)

Door de jaren heen, maar vooral in de jaren 70 (door lessen geven, radio meedoen, club enz..) leerde ik aardig wat oud-Nederlanders kennen Simone,  en dan waren er ook al de vrienden en kennissen van mijn ouders die ik dus, in ieder geval (oppervlakkig) kende.
Gisteren kende ik daar niemand.  :-( :loudcry: :cry2:
Het was een prachtig, zonnige dag. er zaten behoorlijk veel mensen in groepen te picnicken. Het was werkelijk een succes. Er is niet veel meer over.
Ik had echt het gevoel van: Nou. Ik was hier eigenlijk veel te kort, in 1956 om hier herinneringen aan te hebben. Was daar misschien amper een paar weken, in 1956. Woonde langer in Villawood Hostel en had daar werkelijk een groep vrienden en vriendinnen van mijn leeftijd waarmee ik toen omging.
Had toch gisteren verwacht meer bekenden te ontmoeten. De Ranger had gezegd dat de meerderheid oud-Nederlanders zouden zijn.
Ik heb hier: http://ozcloggie.com/scheyville.html de foto's neergezet, die ik gisteren nam. Het was wel leuk er even bij te staan toen een man van Duitse afkomst, die vroeger in dat hostel gewerkt had, een man van Nederlandse afkomst stond te vertellen dat er vroeger een Nederlander daar onder hem gewerkt had. Dat was IK! zei die oud-Nederlander. Ja. Mensen worden nu eenmaal ouder.  :gramps:
Die Nederlander was niet ver van dat hostel vandaan gegaan. In de jaren 60 hier gekomen. Na wat andere plekken was in Riverstone gaan wonen (vlakbij).  ( Riverstone is waar ik eerst voor de klas stond, in 1964. Maar het bleek dat ik niet zijn kinderen of neefjes of nichtjes in mijn klas gehad had. Kleine wereld!)

Joop

22.jpg

P.S. Heus. Het was een geslaagd evenement. Ik zag mensen overal rondwandelen. Het is nu eenmaal tegenwoordig een 'National Park'. Maar na zo'n anderhalf uur dacht ik, nu ik toch aan deze kant van de stad ben, ga ik even op visite bij mij oud-colegas, die ik in 1968, in Bourke had leren kennen. En dat was weer HEEL leuk!

11.jpg

Kom ik vanochtend op mn werk (ik werk nog tijdelijk bij mn vader todat ik een baan heb gevonden), zegt hij heb je dit al gezien. En Joop: hij liet een berichtje van jou zien op het forum van radio Gouwestad. Ik had hem het verhaal verteld en toevallig was degene die eerder naar je gereageert had afgelopen zondag zijn technicus bij de uitzending. Dus ik geloof dat ze het er over gehad hebben. De wereld is inderdaad heel erg klein.

Groetjes

Hoi Joop,

Was je op de koninginnedagreceptie afgelopen vrijdagavond in de stad? Wij wel - daar hebben we allemaal een A4tje ontvangen met het verzoek er over mee te denken wat moet gebeuren met DACC!

Nou zeg, Moneypenny. Potverdrie!!! Waarom heb je niet even hallo gezegd? (Vrijdagavond.) Klaas Woldring zei dat hij geen hulp nodig had. Dus hij bleef bij de deur staan. Hij had trouwens dat A4tje geschreven (Met wat suggesties voor veranderingen van de rest van het bestuur.) Gisteren hebben we in Bantry Bay, Frenchs Forest, naast de Neerlandia Club nog meer van die blaadjes verspreid. Mijntje Hage had ze wat veranderd. En mijn boodschap er onder gezet betreft de Website(s).

Ik heb de foto's die ik Vrijdagavond nam, HIER gezet. ook natuurlijk te bereiken via de gehelewebsite: dacc.com.au.

Gisteren had ik de foto's bij me op de Oranje Fair. (Mijn zoon heeft mijn digital camera momenteel voor zijn cursus, bij SAE en ik moest de foto's nemen met mijn gewone fototoestelletje.) Het leuke daar van was dat ik zodoende die foto's kon laten zien (en geven) aan Madelien de Planque (de consul-generaal) en Theo ten brummelaar ( Voorzitter Federatie van Nederlande Verenigingen) en de vrouw van één van de twee ontvangers van 'Het Lintje'. (Eigenlijk heb ik alleen aan die laatste de foto's gegeven. Zij was zo trots op die avond! Die anderen moeten maar op de website kijken.) 

oranje5.jpg
oranje10.jpg

Jammer dat Klaas er de website niet opgezet had. dat heeft Mijntje wel gedaan voor de tweede versie, die ook geloof ik bestemd is voor de nieuwsbrief, voor de leden van de DACC.

Joop  :up:

Gisteren, op de Oranje Fair, waren er zo veel leden van het bestuur van de D.A.C.C. aanwezig dat er genoeg kans was om rond te lopen en rond te kijken. De Stichting Nederlandse School, "De Kangoeroe", was ook vertegenwoordigd. Ik ben werkelijk deze laatste jaar of twee, drie? 'cold turkey' gegaan van aan school denken. Nadat ik op 8 oktober 2003, echt met pensioen moest had ik (als ik niet voor mijn ouders moest zorgen) rustig doorgegaan met voor de klas staan, als 'Casual Teacher'. Maar het is een raar gevoel dat ik er werkelijk HELEMAAL uit ben, alsof die 37 jaar niet gebeurd zijn.
Dus voor het eerst (sinds Sinterklaas in het Juliana Dorp, in december 2004) dacht ik ineens gisteren weer aan school toen ik de "De Kangoeroe" mensen zag staan.
Ik heb er HIER, in Community Discussions weer mijn hart over zitten luchten en ik HOOP dat er meer mensen daar iets willen schrijven. Want de berichten worden daar na 7 dagen automatisch weg gehaald als er geen reacties zijn. En ik heb er even moeite mee dat ik zo veel hoor zeggen dat de Nederlanders hier ( in Sydney) het internet nog niet gebruiken. Dat is natuurlijk niet waar. Maar juist toevallig heb ik deze mensen nodig om die discussies op gang te brengen.
Het is, denk ik zoals men zegt over fietsen en zwemmen, toen ik gisteren weer school ging praten met de "De Kangoeroe" mensen was ik weer a chalkie .

Als ik het goed begrijp wordt het meest gebruik gemaakt van deze Nederlandse school door de kinderen van ex-pats die dus Nederlandse cultuur en taal bij moeten houden omdat zij weer verder gaan en uiteindelijk waarschijnlijk terug naar Nederland. Maar, ik neem aan dat de (klein-) kinderen van de oud-Nederlanders hier er ook veel aan zouden hebben.

Ik heb al een paar keer geschreven hoe leuk mijn dochter (23) het vond dat ze even in een soevenierwinkeltje in Parijs werkte verleden jaar, waar zij in ieder geval genoeg Nederlandse woordenkennis had om met de klanten uit Nederland leuk contact te maken.

De website van "De Kangoeroe" is http://nedschoolsydney.org.au.

Joop

image002.jpg

[quote author=JoopMul link=topic=1498.msg14279#msg14279 date=1114998109]
Nou zeg, Moneypenny. Potverdrie!!! Waarom heb je niet even hallo gezegd? (Vrijdagavond.) Klaas Woldring zei dat hij geen hulp nodig had. Dus hij bleef bij de deur staan. Hij had trouwens dat A4tje geschreven (Met wat suggesties voor veranderingen van de rest van het bestuur.) Gisteren hebben we in Bantry Bay, Frenchs Forest, naast de Neerlandia Club nog meer van die blaadjes verspreid. Mijntje Hage had ze wat veranderd. En mijn boodschap er onder gezet betreft de Website(s).

Ik heb de foto's die ik Vrijdagavond nam, HIER gezet. ook natuurlijk te bereiken via de gehelewebsite: dacc.com.au.

Gisteren had ik de foto's bij me op de Oranje Fair. (Mijn zoon heeft mijn digital camera momenteel voor zijn cursus, bij SAE en ik moest de foto's nemen met mijn gewone fototoestelletje.) Het leuke daar van was dat ik zodoende die foto's kon laten zien (en geven) aan Madelien de Planque (de consul-generaal) en Theo ten brummelaar ( Voorzitter Federatie van Nederlande Verenigingen) en de vrouw van één van de twee ontvangers van 'Het Lintje'. (Eigenlijk heb ik alleen aan die laatste de foto's gegeven. Zij was zo trots op die avond! Die anderen moeten maar op de website kijken.) 

oranje5.jpg
oranje10.jpg

Jammer dat Klaas er de website niet opgezet had. dat heeft Mijntje wel gedaan voor de tweede versie, die ook geloof ik bestemd is voor de nieuwsbrief, voor de leden van de DACC.

Joop  :up:
[/quote]

Het was wel druk hoor op die receptie.....wel heeel veel Nederlanders bij elkaar :-D

Ik stond wat meer aan de rechte kant achter....maar dan niet te ver van de haring. Toen onze haring op was ging ik meer links vooraan en stond ik waarschijnlijk meer in jouw buurt. Ik heb even gekeken.....ik heb Klaas Woldring gezien bij de ingang en heb even gemompeld "eh wat denk je van Frenchs Forest" - maar volgens mij heeft hij dat niet gehoord - te druk bezig met uitdelen.

Wie was de man die de eerste speech gaf? Niemand wist het in onze omgeving van de zaal.....iemand dacht dat hij ambassadeur was - maar dat leek mij niet??

Weet niet wie die man is, Moneypenny. Ik dacht gewoon dat hij dus het hoofd of de chef of hoe ze dat ook mogen noemen is, van het Consulaat-Generaal, in Bondi Junction die dus eigenlijk alles hebben moeten organiseren samen met Dutch-Link enz.
oranje16.jpg

Heb je kans gehad om op de D.A.C.C. website te kijken. Sta jij daar ook het volkslied te zingen? Ik geloof vast dat heel weinig mensen de woorden nodig hadden van het Wilhelmus. Is misschien maar een indruk.

Nee. Ik verwachtte natuurlijk niet dat wij elkaar zouden kennen. Ik heb aardig wat keren ook gewoon een rondje gedaan. Ik was in een beetje gekke stemming. Zo van: Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaduw heen............ . Dacht veel aan de eerste receptie die ik bijwoonde in de jaren 70, in het huis van de toen-malige consul-generaal. VOOR ik dat deed hadden mijn ouders het ook gedaan omdat mijn vader voorzitter van de Nederlandse Vereniging in Bankstown was en hij herhaalt zo graag hoe de vrouw van de C-G zich toen zo kwaad gemaakt had over hoe onvoorzichtig de 'gasten' waren en de mooie, duren vloerkleden enz., vuil maakten.

Dacht ook aan hoe ik met mijn ex-vrouw naar de receptie in het hotel in William Street ging, in de jaren 80 en zij verwacht had dat Beatrix zelf er zou zijn. Zij (mijn ex) is heus niet dom. (MENSA) Dat had meer gelegen aan mijn uitleg en dat van mijn ouders.  En nu, Vrijdag j.l., viel het mij op hoe weing van al die Nederlanders ik eigenlijk kende.

:gramps: :gossip: :drink: :drink: :depressed: :cry:

Joop

oranje8.jpg
oranje12.jpg

Back