weekmarkt

Yoog

Member
Wij zijn hier nu n paar weken en het viel me op dat ik nergens een (week)markt vind zoals die in Europa zo populair zijn. Met vis, groente en fruit en zo. Zijn die er niet of kijk ik op de verkeerde tijdstippen?

Hoi Yo,

Er zijn diverse 'markten' maar die hebben volgens mij een iets minder 'tijdelijk' karakter als in NL. De Malaga markets is er een voorbeeld van.

Het gaat mij niet om de tijdelijke markten maar de wekelijks terugkerende waar  zo lekker voordelig je versspullen kunt halen. Is de Malaga markt zoiets?

Ha, ha, met tijdelijk bedoelde ik precies die telkens voor 1dag opgezet worden en dan weer vertrekken. En dan een week later inderdaad weer opgezet worden. Die Malaga markets verkopen volgens mij (ik ben er zelf nog niet geweest) inderdaad allerlei vers spul. Het zijn alleen geen ' buiten-kraampjes' zeg maar, het is meer een grote hal volgens mij. Onze tante heeft wel eens gezegd (ze woont al > 50 jaar in Perth) dat er diverse van dat soort 'markten' zijn. Ook in fremantle volgens mij... Ik zou alleen verwachten dat er nog wat andere perth-XP-diters zijn die er uit eigen hand ervaring mee hebben .. .hallo jonges, waar zijn jullie??? Ook even wat tips voor Yoog!!!

Fremantle market , zaterdag en zondag , niet zoals in nederland, maar wel veel vers fruit en groente . Ga na 4 uur krijg je alles met flinke korting want de kraam moet leeg.

Hallo,

Wij gaan regelmatig naar de Wanneroo markets, vooral toen we daar nog vlakbij woonden. Je kunt daar inderdaad heel veel groenten en fruit kopen voor een veel betere prijs dan in de winkels. Vooral tegen sluitingstijd op zondag, dan gaat alles in de uitverkoop omdat ze er vanaf moeten, dan krijg je echt dingen voor een prikkie.  :shock:

Verder zijn er ook andere winkeltjes (ze hebben inderdaad geen kraampjes) zoals een bakkertje, een noten en zaden winkeltje, een oosters winkeltje, wat kleding en schoenen (die zijn trouwens helemaal niet zo goedkoop) een dierenwinkel en zo'n 2 dollar shop enzo. Wij gaan er altijd wel met veel plezier naar toe, je kunt er leuke koopjes op de kop tikken, maar let dus wel op, lang niet alles is echt heel goedkoop.

Ook zitten er een paar kappers trouwens, wel weer heel goedkoop vind ik.  :up:

Kortom ik vind het altijd wel de moeite waard. Ik ben ff kwijt hoe die straat heet waar ze aan zitten, maar ik weet ook niet of jij daar in de buurt zit. Het is ter hoogte van Ocean reef road, als je op de Wanneroo road richting het noorden rijdt, dan moet je daar linksaf. Ik geloof dat het Prindiville drive heet....

Groetjes van Anna

Wij gaan altijd naar Subiaco market, heerlijk brood daar :up: Is overigens dezelfde bakker als op Fremantle market. De markt in Subiaco is op vrijdag, zaterdag en zondag en op maandag als het public holiday is.

@Anna op welke dagen is de markt in Wanneroo

Ha Jan en Erna,

Die markt in Wanneroo is sowieso op zaterdagen en zondagen, en ik meen ook op public holidays maar dat weet ik niet helemaal zeker.  :|

Groetjes van Anna

:eek:fftopic: Altijd gevoel voor humor die Sabine  :grin:
Ik mag dan veel mankementen hebben maar om mij nou meteen in een retirement village te stoppen :-(
Kom je mij daar verzorgen of moet ik meteen een aanleuningwoning voor jullie uitzoeken :lol:

Wie gaat er markten van het weekend ? bedacht me net er is ook nog een farmers market in Midland is , al vind ik het niet bijzonder

Back