weer een updatje van de vlasjes

vlasjes

New Member
hallo mensen,

hier weer een update van de vlasjes.

nou eindelijk hadden we 2 weken geleden het contract binnen en ook weer getekend teruggestuurd. dus bedrijf heeft visumprocedure in gang gezet.

vrij snel daarna al een bericht voor de medicals. afgelopen dinsdag gedaan, nou wat een flutkeuring zeg.

arjon en ik hoefde alleen een thoraxfoto en onze kids (naomi van 9 en yarno van 6) een medische keuring. wij op naar amsterdam. nou wat een flutdokter zeg. hij had een soort stagaire. het enige wat ze deed was luisteren naar het hartje.

verder vulde hij het formulier in. hij vraagt hoe zwaar zijn ze. nou ik weeg mijn kinderen niet iedere dag, dus ik weet dat echt niet. nou yarno ongeveer 18 kilo. naomi 30 gokte hij. niets geen weegschaal.

hij vraagt aan ze yarno/naomi kan je goed horen/zien. ja hoor zeggen ze. dat was de gehoor- een oogtest. maar wel aan het eind 200,= euro lichter.

maar ja ik heb zijn krabbel, dat was het belangrijkste. als het goed is, heeft de assistente 's middags de spullen gesealed opgestuurd. dus ik denk dat het begin volgende week wel daar moet zijn.

hopen nu zo snel mogelijk goedkeuring. de uitslagen van de medicals waren goed. dus geen rare dingen.

groetjes lisette

Hmm... dan hebben wij toch een veel uitgebreidere keuring gehad....

Maar die was € 110,- p.p. Heb je toch nog € 20,- korting gekregen.

Wij hebben 25 oktober de keuringen doorlopen (in Antwerpen, was toch wel iets uitgebreider dan bij jullie)... worden ook gesponsord, dus wachten we nu met smart op het bericht dat het visum is afgegeven. Hebben jullie enig idee hoe lang je gemiddeld moet wachten op bericht? Wij zouden graag rond 15 december vertrekken, maar dat wordt natuurlijk wel kort dag als je alles (container e.d.) pas op het allerlaatste moment kunt regelen.

Weten jullie of het ook mogelijk is om alvast op een reis-visum te vertrekken en daar het 457-visum af te wachten, want dat is volgens mij ook nog wel een mogelijkheid. Dan kunnen we in ieder geval de vlucht al boeken... Wanneer hebben jullie gepland om te vertrekken, ook al zo snel?

groetjes
Jennefer

@jennefer, nee ik weet eigenlijk niet hoelang het wachten nog duurt. zeg zeggen dat de looptijd van een sponsord visum 4-6 weken in totaal is. dus dan zal er tussen de medicals niet zo lang zitten. hoop ik. ik heb toevallig vandaag aan iemand die er al zit het gevraagd. maar nog geen reactie. zodra ik iets meer weet, laat ik het je weten.

wat betreft het reisvisum kan ik je het volgende vertellen. onze werkgever had dat nog nagevraagd en het volgende antwoord geven. je kan idd wel met een reisvisum naar binnen. maar het wordt wel echt afgeraden. ze gaven aan dat als de douane maar het minste vermoeden heeft dat jullie daar je visum willen afwachten, sturen ze je gelijk terug en mag je de eerste 3 jaar het land niet meer in. dus wij hebben daarvan af gezien.

wij hebben al wel offertes van verhuisbedrijven opgevraagd. ook omdat we toch weten dat wij uiterlijk 21 december ons huis uit moeten. dus dan moeten de spullen toch weg. en idd omdat je anders het op het allerlaatste moment moet doen. en zie dan nog maar ergens een plekje te vinden. van 1 bedrijf kregen we wel de opmerking dat het makkelijker is om er in het begin van de maand te gaan, dan aan het eind van de maand, dan is het vaak drukker. dus misschien nog een tip voor je.

onze planning is nu 1e week december ongeveer (zo rond 6/7 december).

nou mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

groetjes lisette

Bonjour,

Laatste wat ik doorgekregen heb is verwerkingstijd door DIAC voor 457 visum: ongeveer 6 weken. Maar........medische papieren moeten door LCU worden verwerkt en zij hebben momenteel een processing tijd van ongeveer 5 weken (Sydney).
Zal er dus ook een beetje aan liggen wanneer aanvraag is ingediend en wanneer medische papieren aankomen bij LCU.

Keuring in Utrecht was iets goedkoper. Worden de papieren ook nog eens verstuurd voor dat geld........
Bij ons nam de arts overigens wel serieus de tijd.

Groet,
Marc

De overdracht van onze woning staat voor 12 december gepland, maar er is afgesproken dat wij er eventueel nog wat langer in mogen blijven (maar dat willen we natuurlijk niet). Wij hebben 3 offertes liggen van verhuizers en de laatste verwacht ik toch één deze dagen en dan beslissen we met wie wij in zee gaan (letterlijk en figuurlijk).

Goed dat je dat weet te vertellen van dat reisvisum, dat risico nemen wij dan uiteraard ook niet, stel je voor zeg.... dan wachten we weer maar even af en hopen we op een snelle afloop!

Voor jullie dringt de tijd dan nog net één week meer dan bij ons. Hopelijk lukt het bij ons beiden.
Waar gaan jullie naar toe? Weet jij toevallig of het moeilijk is om op korte termijn tickets te bemachtigen? Ik heb veel schrik dat dadelijk alle vluchten vol zitten, of zal dat wel meevallen?

Ik ben al wel volop aan het inpakken geslagen... al het gereedschap is al grondig gereinigd, dus we zijn al een eindje op weg... nog 2 weken werken en dan kan ik op het gemak aan de slag terwijl de kindjes op school en de opvang vertoeven. Dan zal het helemaal gaan opschieten. Ik heb er zin in, jullie ook?

@marc, ja gelukkig zat het versturen wel in de prijs inbegrepen. ach het belangrijkste is dat we die handtekeningen hebben. ik probeer de rekeningen nog wel bij mijn verzekeringsmaatschappij te declareren.
nou ik mag niet hopen van die 6 weken, want dan heb ik wel een probleem.  maar het bedrijf had al gezegd dat ze er alles aan zouden doen om ons zo snel mogelijk dat visum te laten krijgen. dus duimen maar; de eerste aanvraag van het visum vanuit het bedrijf is ongeveer 3 weken geleden.

@jennefer, wij hebben er nu in totaal 5 of zo dit weekend nemen we een beslissing wie het gaat worden. ja ik ga er wel vanuit dat het gaat lukken. ik had afgelopen week mijn laatste werkdag, dus nu ben ik een maand thuis. van de week al wat kleren van de kids uitgezocht, hoeven we dat alleen nog maar in te pakken. wij gaan in de buurt van melbourne. waar weten we nog niet precies. we hebben 1e maand een huis van het werk, dus dan kunnen we daar rondkijken waar we willen wonen. wat de tickets betreft, dat weet ik eigenlijk niet. een tijdje geleden was er nog wel het een en ander vrij. het wordt alleen duurder hoe korter je van tevoren boekt, heb ik begrepen. maar we hebben wel gezien dat er elke dag diverse maatschappijen vliegen en ook de mogelijkheid vanuit dusseldorf is er nog. dus ik heb goede hoop. ja ik heb er ook heel veel zin in. vind nu alleen het dichterbij komt ook eng. al dat afscheid nemen van mensen. ik heb 2 zussen. gisteren met zijn 3-en wezen eten. kreeg ik een boekje van hun over "mijn liefste zus" hadden ze alle 2 iets heel liefs in geschreven. ik weer janken natuurlijk. ik heb zoiets van zet me maar in het vliegtuig dan is het klaar.

nou groetjes weer van lisette

Ik hoop inderdaad dat het sneller gaat voor jullie en dat de werkgever voldoende druk kan uitoefenen!

Onze aanvraag is 24 september ingediend, en de medische keuring voor de kids (en Carmen) was 3 oktober. Ik hoop toch er snel bericht volgt, in ieder geval binnen nu en half november. Zodra ik iets gehoord heb laat ik het weten. Hebben jullie een idee hoe lang het dan bij ons heeft geduurd....

Is jullie aanvraag ook digitaal ingediend?

Groet,
Marc

aan jennefer.

Wij hebben de medicals ook in antwerpen gedaan, 21 juny aankomst in Sydney goedkeuring eind seotember
ontvangen. Wij zouden graag 3 dec vertrokken zijn. Nu is echter onze immigration officer van diac twee
weken op vakantie en gaat zij na 19 nov de sponsering nakijken. Dus ons vertrek hebben wij maar uitgesteld tot februari. De container moet nog verscheept worden echter je weet niet wanneer omdat je geen duidelijkheid hebt.Een strakke tijdplanning is vrijwel niet mogelijk is onze erevaring.
grt Jos+Liesbeth

@marc, ja wij hebben idd de aanvraag digitaal gedaan. dank je wel als je me op de hoogte wilt houden.

groetjes lisette

Jos en Liesbeth,
daar schrik ik nu toch wel wat van. Ik wist niet dat het nog zo lang zou kunnen duren. Bij ons is de applicatie (sponsoring) inmiddels al wel goedgekeurd en wij hebben gewacht tot dat wij bericht kregen dat wij voor de medische keuring mochten gaan.... de nieuwe werkgever zit er ook achter en laten we maar duimen dat dit allemaal helpt.

Marc,
fijn dat je laat weten wanneer jullie bericht krijgen, bij jullie moet het ook naar Sydney, toch?

Lisette,
dan zullen we met een klein hartje maar blijven wachten en toch maar wat blijven inpakken...Het is zo dubbel allemaal, je wilt zo snel mogelijk vertrekken en er helemaal voor gaan, maar aan de andere kant komt het afscheid hier ook steeds dichter bij. Daarom wil ik deze periode ook helemaal niet rekken want dan wordt het alleen nog maar moeilijker...

groetjes Jennefer

Hoi

Het schiet al lekker op voor jullie, succes met pakken.
Grappig over dat boekje dat kreeg ik ook van mijn zusje. :up:

Hi Lisette,

wij hadden de medicals al van te voren gedaan toen was ik nog bang, dat ze het niet zouden vinden in Sydney, omdat
de aanvraag er nog helemal niet was. Ikkan dus ook niet precies zeggen hoe lang het duurde na de medicals.
Het totaal tussen en aanvraag en toestemming was 8 weken en 2 dagen.

groetjes Inge

@inge, nou ja met die maximaal 8 weken, redden wij het ook net wel geloof ik. we kunnen toch niet meer doen dan wachten. veel succes maandag he.

@jennefer, dat heb ik hetzelfde. laat me maar gaan, dan kan ik daar gaan genieten van alles wat er op me afkomt. en is dat gejank voorbij.

Hoi Lisette,

Net even online de status van onze aanvraag nagekeken.........(ik praat nog steeds over visum subclass 457)

Afgelopen weekend was ik al tot de conclusie gekomen dat alle medische papieren in goede order in Sydney waren aangekomen en verwerkt. De online melding was 'Health requirements finalised', gedateerd 2 november.
Vandaag was de status van de aanvraag gewijzigd in 'Applicant approved'. Lijkt me goed nieuws  :lol:

Resume doorlooptijd: aanvraag ingediend 24 september; X-ray 25 september; medische keuring 3 oktober; 6 november status approved. Snel rekensommetje: totale doorlooptijd 6 weken. Doorlooptijd medicals ongeveer 3 weken gerekend vanaf vermoedelijk binnenkomst bij LCU op 11 oktober.

Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat. Volgens mij past het bij jullie zo wel in de planning en komt alles goed!
Voor Jos en Liesbeth hoop ik uiteraard hetzelfde!

Cheers,
Marc

hoi marc,

bedankt voor je update. nou als ik zo doorreken komen we dan half december uit. onze officiele datum staat geloof ik op 26 oktober (zegt mijn man).

hebben jullie inmiddels al de tickets geboekt en waar ging je ook al weer heen?

groetjes lisette

Hoi Lisette,

Je kunt online de status bekijken, dan zie ook de datum van aanvraag etc.

Zelf ga ik 2 januari vliegen, ticket heb ik al geboekt (Malaysia Airlines). Carmen en de kinderen volgen vermoedelijk 14 februari of een week later.

We gaan naar Brisbane.

Succes ermee en ik ben benieuwd wanneer jullie de goedkeuring krijgen.

Cheers,
Marc

@marc, ja mijn man kijkt dat regelmatig na. maar de status is nog niet verandert. ik hou je op de hoogte.

@jeroen. nee we weten het nog niet. 1e maand krijgen we onderdak via het werk. als we daar zijn gaan we echt zoeken. kijken nu wel veel op realestate en daar is genoeg moois te vinden. maar wil het toch in het echt zien. ook qua scholen en zo.

groetjes lisette

Marc, dat geeft de burger moed... en ik had het wel even nodig. Ik was vrij onzeker aan het worden omtrent de doorlooptijd kan ik je wel vertellen! Fijn dat jij nu wat planmatiger te werk kan gaan, dat lucht toch wel op. Bedankt voor jouw reactie trouwens.

De kopers van ons huis zijn vandaag nog even geweest en zij hebben al een nieuwjaarsfuif gepland voor 30 man in onze woning.....pffff dan moeten we dus zeker weg zijn!

wij gaan naar sydney en hebben 4 weken iets via het bedrijf. De container is natuurlijk toch iets langer onderweg dan die 4 weken, dus wat we dan moeten dat weet ik nog niet helemaal. Ik hoop dat we dat gemeubileerd appartement iets langer kunnen aanhouden, dan zijn we al wat verder op weg. Met 2 kinderen van 1,5 en 4,5 is dat geen overbodige luxe, toch?

Wij kunnen niets on-line nakijken. Toen wij destijds de applicatie on-line wilden indienen lag de server er continu uit. De nieuwe werkgever heeft toen geregeld dat wij het rechtstreeks naar Sydney konden faxen. met als gevolg dat wij nu niets kunnen bijhouden on-line.... ik hou mij e-mail als een gek in de gaten en we blijven duimen!

groetjes Jennefer

Back