Weer in de winter in Brisbane

Amulya

New Member
Ik schrijf met een collega uit Brisbane en zij beweerd dat het nu heel erg koud is in Brisbane, dat ze zelfs verkouden is geworden. Als je checkt op weer websites dan zie je dat het nooit kouder dan 20 graden wordt in Brisbane (behalve dan 's nachts), klopt dat?
 
[quote name='"Amulya"]Ik schrijf met een collega uit Brisbane en zij beweerd dat het nu heel erg koud is in Brisbane' date=' dat ze zelfs verkouden is geworden. Als je checkt op weer websites dan zie je dat het nooit kouder dan 20 graden wordt in Brisbane (behalve dan 's nachts), klopt dat?[/quote']

Dat klopt , Amulya, maar ze hebben daar wat andere begrippen over "warm" en "koud" doordat de temperatuur in Brisbane toch vaak vele malen hoger is dan 20 graden !! :shock:

Trek het je niet aan ! Naar onze begrippen is het daar nu lekker warm weer aan het worden : alleen tussen 24 en 5 is het nog frissies ! :D
 
Er zijn zeker wel een paar dagen per jaar kouder dan 20 graden overdag. Zelfs hier in Rockhampton hebben we een aantal dagen gehad met temperaturen onder de 20 overdag. s'nachts zijn we zelf naar de 5 graden gegaan. ERG KOUD! Vergeet niet dat we hier geen verwarming hebben. Meeste dagen deze winter was zo rond de 25 graden. Ben ook twee weken verkouden geweest.
 
We zijn een keer in de 'Oz' winter met vakantie geweest in Brisbane. En terwijl mijn schoonfamilie met dikke truien en lange broek rondliepen kon je ons zo als toeristen er uitpikken in onze korte broek en T-shirt. Want 22-23 graden overdag is voor ons toch niet koud? Maar 's nachts was het inderdaad wel frisjes dus een dekbed/deken is dan geen overbodige luxe!

Ik ken dus mensen die een jaar of 4 geleden zijn verhuist naar Brisbane en die liepen hun eerste winter ook in de zomerse kledij maar zijn ondertussen zodanig ingeburgerd dat de winterkleding nu aangaat :lol:

KC
 
Vergeet ook niet dat 'overdag' maar tot ongeveer 18 uur betekent.
Als het donker wordt(hier nu om 18 uur), koelt het meteen flink af!

Hier in Perth is het de laatste tijd 16-20 graden.
's nachts 1 - 6 graden.

's avonds dus een graad of 10, brrrr, zonder verwarming en slechte isolatie, en kieren.

Overdag is het lekker warm, als de zon schijnt, maar als het bewolkt en winderig is, is het al weer een stuk koeler.

Dat was een van de grote verschillen met NL toen we terug gingen in 1996:
In NL, kan de zon schijnen, en vriest het even goed nog.
Hier, als je zon schijnt, is het meestal warm. Zo gauw de zon weg gaat koelt het flink af.
Zulke grote verschillen waren er niet in NL.

Ander verschil. In NL heb je bijvoorbeeld 20 overdag, 13 's nachts.
Hier 20 overdag, 5 's nachts. Groot verschil, voel je meer.

Ik ben ook al een beetje verkouden geweest, en heb 's avonds altijd pantoffels aan, en dikke fleece trui(en dan soms nog koud).
Volgend jaar zal wel nog erger zijn! :D
 
Een vriendin van mij woont al haar hele leven in Brisbane en vliegt morgen voor het eerst naar Europa. Nou de korte broeken bleven voor een groot deel bij haar thuis. Terwijl het hier van de week 22,23 graden was, was het daar 26 graden. En dat in de winter. Ik heb haar toch maar afgeraden om thermo ondergoed mee te nemen, hahahahahahahha.
 
Hmmm dan toch maar een trui inpakken! Ik dacht even dat ik ze thuis kon laten. En een beetje dikkere zomerjas is dan ook geen overbodige luxe zeker?? :? Nou we hebben nog wel even om onze paklijst samen te stellen! Gelukkig!
 
Een soort van dun windjacket zou erg handig kunnen zijn. Vaak is het niet koud, maar de wind gaat soms dwars door je heen
 
jufrebekka said:
Hmmm dan toch maar een trui inpakken! Ik dacht even dat ik ze thuis kon laten. En een beetje dikkere zomerjas is dan ook geen overbodige luxe zeker?? :? Nou we hebben nog wel even om onze paklijst samen te stellen! Gelukkig!
Ja, een of twee truien voor juli en augustus is wel prettig, maar de meeste Queenslanders die ik ken hebben niet eens een jas: 's winters is het droog en dus is een dikke trui genoeg, en de rest van het jaar is het te warm voor een jas. En als het regent, dan gebruik je een paraplu, of je wacht een kwartiertje tot de bui over is...
 
Ja, ik heb mijn Nederlandse 'herft/lente' jas mee.
Winter is te dik, maar ertussen in is wel soms nodig, in Perth tenminste, Brisbane is ietsje warmer, maar scheelt niet veel.
Fleece truien voor 's avonds errug handig.
 
Aussielover said:
Dat klopt , Amulya, maar ze hebben daar wat andere begrippen over "warm" en "koud" doordat de temperatuur in Brisbane toch vaak vele malen hoger is dan 20 graden !! :shock:

KC said:
Want 22-23 graden overdag is voor ons toch niet koud?

uuuuuuuuuuuuuh, voor mij wel hoor! zeker als het eerst heel heet is geweest (zoals deze zomer)
 
Back
Top