Weer in Perth

Daar twijfel ik wel een beetje over. Je eigen huis is verzekerd (gaan wij in elk geval wel doen) en dan kan je er zelf achter aan jagen. Nu ben ik afhankelijk van de makelaar en de eigenaar tot die eens actie gaan ondernemen... Je staat dus een beetje machteloos :-(
 
He Sacha, heb je je vergist? Die foto van je plafond... daar staat je plafond helemaal niet op!
evil.gif
 
Toch wel raar hoor dat Australie zo snel 2x getroffen wordt door noodweer! De unit boven mij heeft een gat 2x zo groot opgelopen, helaas was ik toen in Nederland..... Mijn inboedel heeft dus 4 dagen heerlijk in een laagje water liggen soppen.

Nu ben ik afhankelijk van de makelaar en de eigenaar tot die eens actie gaan ondernemen... Je staat dus een beetje machteloos :-(
Ken dat gevoel dus maar al te goed! Ik heb dan ook besloten de boel de boel te laten en ben afgelopen zaterdag verhuist. Alleen nu willen ze nog wel 1 maand extra huur zien?!? Denk het dus niet!
Mijn makelaar gaf gisteren aan dat ik dus inderdaad zelf actie had moeten ondernemen. Het was immers de verantwoordelijkheid van mij en het electriciteitsbedrijf om de veiligheid van mijn electra te garanderen. Ik dacht dat dit van de verhuurder was, maar het schijnt in de kleine lettertjes te staan..... Even goed lezen wat je wel of niet zelf mag regelen, als je op de real estate agent mag wachten kan je waarschijnlijk lang wachten, of hebben jullie nou wel net die ene goede??

Succes met alles!

Chantal
 
He.. je kent hem toch... veel meer zal het nooit worden!! :lol:

Vrees dat ik in het vervolg geen foto's meer mag plaatsen van Dirk waar hij zelf op staat... :-( Jammer, moet er zelf ook altijd zo om lachen
 
Hallo

Is jullie plafoond inmiddels al gemaakt?
Als je op de website van docepwa/ consumerprotection /tenants danstaan er 2 mogelijkheden. Indien het noodreparaties zijn mag je dat laten repareren en moet de landlord het terugbetalen. Een andere mogelijkheid is een breach form( het nummer weet ik niet precies,kan het opzoeken) in tevullen en bij de realestate in te leveren. Ze moeten het dan binnen 14 dagen repareren anders kun je het laten voorkomen komen bij het magistrate court. Landlords houden daar niet zo van dus dan is meestal zo geregeld. ( wij hebben zo een gevalletje warm water ketel gehad, toen was het zo geregeld)

Ik hoop niet dat je een plafond hebt dat is vastgemaakt met gips bandjes, heb inmiddels al diverse huizen gezien waarbij dat na eenjaar of 30 afbreekt ( isolatie wordt vochtig en het gewicht zorgt ervoor dat het instort.

Ik ben vrijwilliger bij de SES en heb een heleboel huizen met kapotte skylights gezien, dus ook niet echt ideaal. Enorm druk geweest de afgelopen weken,wel erg dankbaar werk. Gelukkig zelf alleen een kapotte buitenlamp en een enorme blader chaos in de tuin.

groeten

vera
 
Hoi Vera,

Lief dat je er even voor ons in gedoken bent. Helaas blijkt deze vlieger nu voor ons niet op te gaan. Omdat de schade is ontstaan door die bizarre storm, blijkt het geen enkele zin te hebben om de real estate een breachform te sturen. Het gaat hun nl. niet lukken om het eerder gerepareerd te krijgen en wanneer het voor zou komen, zal de Magistrate oordelen dat het buiten de schuld van de eigenaar om is en er velen gedupeerd zijn door de storm. Ik heb hier nl. al achter aan zitten bellen en kreeg dus te horen dat ik daardoor weinig tot geen kans had om in mijn gelijk gesteld te worden. Mijn enige optie is de Citycouncil erbij te halen en het huis onbewoonbaar te laten verklaren (wat het feitelijk niet is) zodat ik per direct mijn huurcontract op kan zeggen zonder de eigenaar daar schadeloos voor te moeten stellen. Maar omdat verhuizen niet mijn grootste hobby is, ik een zeikerd ben en niet overal wil wonen en we binnen een jaar de sleutel krijgen van ons eigen huis, zagen we daar ook het nut niet van in.

We blijven nu maar gewoon zitten in een huis waarvan een deel van het plafond nu uit plastic bestaat en leggen het maar gewoon naast ons neer. Ik heb geen last meer van stof die uit de dakruimte mijn huis in waait, hoef niet meer bang te zijn dat er nog stukken los kunnen raken en heb geen last meer van de wind die tussen de dakpannen door het gat in blaast. Er zijn ergere dingen in de wereld. :lol:

We zien het positief: we hebben in elk geval een goed gespreksonderwerp wanneer er mensen op visite komen!
 
Zit er inderdaad helemaal klaar voor. Hebben alle emmers weer uit de kast getrokken, de handdoeken liggen klaar, net als de zaklantaarns.... Kom maar op met die storm!!!! Ben niet bang :cool:
 
Back
Top