Weer wat vraagjes

hmva79

Member
Hoi hoi
Zit nog steeds te wachten op de uitslag van SS victoria (sinds 17 juni). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om al een aanvraag voor een 176 visum te doen bij DIAC of moet je wachten totdat je een okay hebt?
Mocht deze namelijk afgewezen worden dat zet ik het visum om in een 175 en dan maar wachten wachten wachten en zien hoe het leven ervoor staat tegen de tijd dat die ooit rond is.
Tevens vroeg ik me af of je als je een accoord hebt voor je visum en je gaat naar OZ om hem te valideren, maar je gaat alleen voor een vakantie, of je dan alsnog 5 jaar hebt om je te gaan settelen? Of werkt dit niet zo en moet je na validatie alsnog binnen een jaar het land in?

Groetjes, Len
 
Hoi Len,

je kan wel nu je 175 aanvragen en dat zodra je je ss hebt het overschrijven naar 176. Wij hebben het 175 al aangevraagd en wachten op ss WA en zodra dat binnen is word het 176, zonder extra kosten.


Groetjes Lien
 
Vwb valideren (175 o.a.):
De 5 jaar gaan in vanaf je VOG of medicals (welke je t 1e hebt ingedient), in het 1e jaar moet je valideren.
Aangezien je 5 jaar in en uit mag reizen kan je daarna weer naar NL en binnen 4 jaar (als je dus na 1 jaar valideert) moet je weer terug zijn.

Wil je na die 5 jaar uit OZ dan moet je een RRV (Residents Return Visa) aanvragen, hiervoor moet je wel 2 jaar in OZ gewoond hebben.

Hopelijk verduidelijkt dit iets.
 
Dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker! En hoe zit dit met een 176? Gelden er dan weer andere regels?
Ik ga idd maar vast een 175 aanvraag indienen. Dan staan we iig ergens onderaan de rij. Maar kom je dan ook weer onderaan de rij als je hem omzet naar de 176?
wat een vragen he, haha.

Alvast bedankt!
Groetjes,
 
Volgens mij blijft de datum van aanvraag gelden als je hem omzet, maar dat weet ik niet zeker.
 
Back
Top