weet iemand het antwoord op volgende vragen?

nesje

New Member
1. wat is een jumping jack?

2. Op 35 km ten noorden van Daintree ligt het laatste bolwerk van de oerregenwouden die Australië 100 miljone jaar geleden bedekten. Dit gebied wordt ook wel de vochtigste hoek van Australië genoemd.Welk gebeid wordt hier bedoeld?


Iemand die hier een antwoord op weet?
Heb me al gek gezocht, maar nog geen zinnige antwoorden kunnen vinden.
 
1. wat is een jumping jack?

2. Op 35 km ten noorden van Daintree ligt het laatste bolwerk van de oerregenwouden die Australië 100 miljone jaar geleden bedekten. Dit gebied wordt ook wel de vochtigste hoek van Australië genoemd.Welk gebeid wordt hier bedoeld?


Iemand die hier een antwoord op weet?
Heb me al gek gezocht, maar nog geen zinnige antwoorden kunnen vinden.

Voor het antwoord op 1, kijk hier.
Ben benieuwd of het nog een andere betekenis heeft...

EDIT: dus een fitness oefening
 
Voor het antwoord op 2, klik hier.

Cape Tribulation is een landtong en een dorpje in het noorden van Queensland, Australië. Het ligt 110 km ten noorden van Cairns. Het bevindt zich in het Daintree National Park en het Wet Tropics World Heritage gebied. Het dorpje bevat een klein aantal toeristenresorts en backpackerhostels. Een verharde weg geeft vanuit het zuiden toegang tot het gebied via de veerboot over de Daintree River. Ten noorden van Cape Tribulation gaat de weg onverhard verder naar de Bloomfield River, Wujal Wujal en Cooktown tijdens de regenperiode (Feb-Apr) is deze weg vaak gesloten.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_tropics_of_Queensland

Succes
 
Die beschrijving lijkt op de oefening die je kinderen in 'fat camp' (op tv) altijd ziet doen. Ga je geld winnen in een quiz dat je ons deze vragen stelt?
 
@ gwen :
ik hat deze twee antwoorden ook gevonden, maar leken me nogal voor de hand liggend, vandaar dat ik effe verder zocht

@ teun en nien :
geen geld, misschien 2 tickets down under.
Ik ben geabonneerd op een magazinen ne verspreid over dit hele jaar stonden er vragen in ghun magazine. Diegene die de meeste antwoorden juist beantwoord wint 2 tickets van qantas, vandaar

is goingdownunder magazine
 
Een "Jumping Jack" is ook ouderwets kinderspeelgoed. Je maakt van papier een clowntje en maakt touwtjes vast aan zijn armen en benen, die vast zitten met splitpennen. Dan maak je al die touwtjes weer vast aan een langer touw en wanneer je dan aan dat lange touw trekt, gaat Jack jumpen!
Volgens deze site

Of misschien bedoelen ze wel dit: The jack jumper ant, hopper ant, jumper ant or jumping jack, Myrmecia pilosula, is a species of bulldog ant that is native to Australia. The ants are recorded throughout the country, but are most often found in Tasmania, rural Victoria, New South Wales, Australian Capital Territory and the southeast area of South Australia.
Van Wikipedia wanneer je googled op "jumping jack australia"

Succes met de inzending!

Sacha
 
@ gwen :
ik hat deze twee antwoorden ook gevonden, maar leken me nogal voor de hand liggend, vandaar dat ik effe verder zocht

Ik weet niet waar jij mijn antwoord ziet staan Nesje, maar ik had helemaal niets gepost hoor :lol:
 
hihihihi :lol: sorry Gwen

bedoelde alie natuurlijk (had net wat van je gelezen en daarom waarschijnlijk dit voorval)
 
1. wat is een jumping jack?

2. Op 35 km ten noorden van Daintree ligt het laatste bolwerk van de oerregenwouden die Australië 100 miljone jaar geleden bedekten. Dit gebied wordt ook wel de vochtigste hoek van Australië genoemd.Welk gebeid wordt hier bedoeld?


Iemand die hier een antwoord op weet?
Heb me al gek gezocht, maar nog geen zinnige antwoorden kunnen vinden.

Dear Nesje,

Je kunt toch niet serieus zijn dat je die antwoorden gelooft.
Laat Jack je even helpen.
Niet van die bull van antwoord 1 klik hier en Deze en wikipedia gewoon antwoorden op het papier van Jack.
Pen en papier bij de hand???....Nesje.

Antwoord 1 = ME als ik teveel Coronas op heb.

Antwoord 2 = Bestaat niet, Australia is er nog maar zo'n 400 jaar toen begonnen de Hollanders op dit woestijn alles aan te leggen wat je nu ziet. , Ayers rock lag eerst achter mijn huis , hebben ze er ook naar toe gerold. mijn zicht is nu stukken beter.

Zie je.. meer geloofwaardiger als van die anderen.
Heb je vragen of pijn moet je bij Jack zijn <_<

Jack :evil:
 
Snap niet dat Lost mijn serieuze antwoorden slap geouwhoer vind.
Moet toch altijd mijn kop er over breken en enkele boeken openslaan uit mijn prive bibliotheek (zo'n 666 boeken met alle antwoorden) om tot een goed antwoord te komen.

Jack :evil:

3 replies to go...............
 
Een "Jumping Jack" is ook ouderwets kinderspeelgoed. Je maakt van papier een clowntje en maakt touwtjes vast aan zijn armen en benen, die vast zitten met splitpennen. Dan maak je al die touwtjes weer vast aan een langer touw en wanneer je dan aan dat lange touw trekt, gaat Jack jumpen!

Dat heet in NL een trekpop, tenminste toen ik op de lagere school zat
gramps.gif
 
@ sacha :

super bedankt! ik denk dat ik het antwoord van de ant ga kiezen!

@ jack :

bedankt voor je goeie pogingen, maar ik denk niet dat ik jouw antwoorden ga kiezen, lijken me toch niet helemaal dat te zijn :lol:
toch weeral bedankt voor je hersenspinsels :grin:


iemand nog een idee voor de 2de vraag?
 
iemand nog een idee voor de 2de vraag?

Ik kan bevestigen dat Alie gelijk heeft. In mijn boek van National Geographic over Australië staat:

De vochtigste hoek van Australië. Cape Tribulation is het laatste bolwerk van de oerregenwouden die Australië 100 miljoen jaar geleden bedekten.
 
Die tickets heb je al zo goed als in de pocket nesje! Maar dan wel een souvenirtje meebrengen voor iedereen die geholpen heeft hè (aan mij had je helaas niks)
wink.gif
 
jullie zijn echt geweldig!!!!

super bedankt voor de antwoorden en nu maar duimen op die tickets :up: :up: :up: :up: :up:
 
Back
Top