wel/niet sticker berlijn!?

didado1976

New Member
Hallo Allemaal,

Het is ons verteld dat we geen sticker meer hoeven te halen in Berlijn omdat het allemaal digitaal verwerkt staat. Ook heb ik hier gelezen dat Berlijn er zelfs mee gaat stoppen.
Wie heeft ondanks zijn visum grant gehad en heb je wel of niet een sticker gehaald??:shock:
Onze paspoorten zullen voor onze validatie strip nog geldig maar als wij definitief weg gaan hebben wij een nieuw paspoort en dat zou betekenen dat we dan weer nieuwe stickers moeten halen?
Hebben mensen hier al ervaring met de nieuwe methode?? dus de kopie van je visum grant brief meenemen.......

Ik ben benieuwd naar de meningen hier want het voelt alsof we te horen krijgen dat het absoluut niet meer hoeft, maar iedereen doet het wel......snap er niks van :shock: :shock:

gr Didado
 
Hoi Didado,

Wij hebben vorig jaar januari ons visum gekregen (175) en hebben deze in oktober/ november 2010 gevalideerd. Wij hebben ook alleen maar een kopie van de visum grant meegenomen. Geen stempels of stickers in onze paspoorten voor vertrek. Absoluut geen probleem. De grant-letter heb je ook niet nodig bij de douane. Alles staat inderdaad in 'het systeem'.

Groet,

Wim.
 
Wij zijn 4 t/m 7 augustus naar berlijn geweest voor onze sticker, al is het niet verplicht meer. Ik kan mijn ogen er nog steeds niet vanaf houden. Het is echt de bekroning op al het wachten en het maakt het zoveel echter. Wij waren beide nog nooit in Berlijn geweest dus een goed excuus om daar nog naar toe te gaan. Echt super genieten. zie ons draadje lastva van de witjes
 
Op dit moment zijn onze paspoorten in Berlijn en we verwachten ze aankomende week terug...
Was niet nodig het stikkertje, maar is toch wel leuk!

Het is niet meer verplicht idd, maar wel leuk om iets tastbaars te hebben
smiley.gif
 
Ik vraag me alleen af als je geen sticker hebt hoe het werkt als je hier bent. Want voor medicare, drivers license ... overal kijken ze het stickertje na... misschien ook wel ok met de papieren...
 
Dat is vreemd? Wij zijn hier sinds april en niemand heeft ooit naar onze stickers gevraagd en/of gekeken. Medicare niet, drivers license, bank etc. Niemand vond het interessant. Misschien is dat het laatste jaar veranderd?

Groet,
Annemarie
 
Wij hebben geen stickers gehaald.
Het is niet meer nodig aangezien je gegevens bij DIAC digitaal zijn geregistreerd.
Het enige wat ze in Oz nog niet van mij weten is m'n pincode :grin:
 
OK, ik zal 't nog verwarrender maken: wij hebben in 2009 wel stickers moeten laten zetten in ons paspoort. Ik heb ondertussen in Sydney een nieuwe NL paspoort laten maken en reis nu met m'n oude paspoort (met sticker) en m'n nieuwe paspoort (zonder sticker) die nu digitaal gekoppeld is aan mijn permanent residency.

Bij terugkomst zondag van een weekje Nieuw-Zeeland zei de Douane beambte me dat ik m'n oude sticker niet meer hoefde te laten zien want alles is nu digitaal gekoppeld. Dat is inderdaad zo bij BINNENKOMST in Aus. Echter ik moest 't stickertje wel degelijk laten zien in Nieuw-Zeeland, ze vroegen er specifiek om toen ik alleen m'n nieuwe paspoort liet zien: "where's your visa?"

Ik hou 'm dus nog ff, dat stickertje <_<
 
Ik had het zelfs een paar weken geleden, dat ik Australie verliet voor een vakantie. Liet eerst alleen m'n nieuwe paspoort (zonder sticker) zien en er werd gevraagd naar m'n visum. Nadat ik m'n oude paspoort ( met sticker) liet zien was het goed.

groetjes Johan
 
Back
Top