Wel of geen emigratiebureau in handen nemen?

pesditzel

New Member
Hallo,

Het is alweer even geleden dat we ons voorgesteld hebben op de site.
Intussen hebben we veel gepraat over het wel of niet gaan.
Er blijven nog steeds een paar vragen over.
We twijfelen of we wel of niet een emigratiebureau in handen moeten nemen. Ofmoeten we het gedeeltelijk of geheel zelf gaan doen?
Heeft iemand tips? Welk emigratiebureau raden jullie aan? En wat zijn de kostenvan dit bureau?
Weweten dat we wel de juiste hoeveelheid punten zullen halen voor het emigreren(Peter is intensive care-verpleegkundige en Esther onderwijzeres).

Peter en Esther
 
Als je een beetje blijft lezen en posten op dit forum is het zelf doen goed te doen. :up:
Alle hulp is hier wel aanwezig! :wink:
 
Het ligt er maar net aan hoeveel tijd je er zelf in wil en kan steken, wij hebben er voor gekozen om met behulp van een emigratiebureau het proces in te gaan en ik ben er van overtuigd dat ondanks onze tegenslagen we nooit zo ver waren gekomen als we alles zelf hadden gedaan. Maar ook dan moet je nog heel veel zelf doen je hebt alleen een beter gevoel over de juistheid van de gegevens die worden ingediend bij de diverse stappen in het proces. Je moet er wel rekening mee houden dat het niet goedkoop is.

Bij Move2Australia waar wij mee in zee zijn gegaan weet je vooraf wat het geheel je gaat kosten en kan je een overwogen keus maken om het zelf te doen of met behulp van een bureau. Je kan bij hun een kansbeoordeling laten doen en dit geeft een goed idee welke opties voor jullie mogelijk zijn. De kosten die hiervoor gerekend worden worden van de eerste betaling afgehaald wanneer je besluit het door hen te laten regelen. Natuurlijk zijn er nog meer goede bureau's ik kan alleen over onze ervaring vertellen.
 
Justmigrate hebben wij ook als zeer prettig ervaren met een kans beoordeling die geheel gratis was!
afro.gif


Wij hebben het wel zelf gedaan, en ja het is te doen, maar je zal er de nodige uurtje in moeten stoppen!

Succes en ben erg benieuwd wat jullie uiteindelijk zullen beslissen!

Groeten Steven
 
Hallo allebei!

Jullie hebben idd alletwee de juiste en gewilde profielen om zonder veel omhaal Oz binnen te geraken. Indien je 'snel' wenst te vertrekken kan je mss eerst contact opnemen met een bureau. Het hele proces zal zelf wel doenbaar zijn, en o.a. hier vind je heel wat bruikbare info. Normaal heb je recht op een eerste vrijblijvende kansbeoordeling, dus daar hoef je het al niet voor te laten. Maar hou er rekening mee dat de migratiewetgeving zeer regelmatig verandert en dat dan je odds wel eens kunnen keren intussen. Het hangt er gewoon van af wat je ervoor over hebt: TIME IS (also) MONEY, dat hou ik me ook steeds voor ogen. En dat alles lang zou kunnen duren, daar zet je je gedachten maar best van in t begin op.
Wij hebben het bureau AMVL (aangesloten bij de MARA) onder de arm genomen, een advocatenkantoor uit Brisbane. Zeer professioneel, en passen in deze omstandigheden helemaal niet de no worries mentaliteit toe. Kortom TOP! EN als je hulp krijgt van mensen van daar :) afkomst), wel die zijn vertrouwd met het systeem als geen ander. Wij hebben er meer dan 26 maanden over gedaan, en betaalden een vaste prijs, waarbij je zoveel kon mailen als je wou: je moest niets bijbetalen, en kreeg steeds prompt antwoord. EN alle medewerkers bleven steeds supercorrect en eerlijk: all the way!

Jullie bekijken het maar, het ga jullie goed op deze spannende weg!

Greetz :wink:
 
@Steven: Dat moesten wij bij ons emigratiebureau ook, zij vertelden ons wat we moesten inleveren, uiteindelijk deden we alles zelf en hun keken het na en stuurden het op. :huh:
Die info is ook te vinden op de site van het DIAC en ik heb ontdekt dat er hele lieve mensen werken bij het DIAC, de IELTS, de States en de TRA die al je vragen met liefde beantwoorden en als je aanvraag niet compleet is, is dat geen enkel probleem, ze vertellen je heel vriendelijk wat je nog moet inleveren.
Het is echt geen justitie waar je mee te maken hebt, gewoon lieve mensen met hart voor hun werk.
En als je ons onderschrift bekijkt gaat dat echt niet ten koste van de afhandeling termijn, onze DIAC aanvraag was ook niet helemaal compleet. :grin:
 
Hi, wij hebben bij het proces hulp gehad van JustMigrate uit Adelaide en ik moet bekennen dat wij het niet zonder hadden gekund. Bij ons was het alles behalve 'rechttoe-rechtaan' en dan moet je de wegen wel heel goed kennen wil het je lukken (of veel geluk hebben). Bij JustMigrate krijg je inderdaad een gratis inschatting en advies en ook een fixed price voor het geheel, heel transparant. Ik heb op een gegeven moment ongeveer dagelijks gemaild met haar en dat was nooit te veel of zo. Top dus.

Wel is het handig om je vooraf te realiseren dat het grootste deel van het eigenlijke werk alsnog bij jullie vandaan komt: van uittreksels (geboorte, huwelijk etc.) tot aan referenties, diploma's etc. moet je toch echt zelf verzorgen. Een bureau geeft alleen exact aan welke weg je kunt volgen, wat de volgende stap is en wat je daarvoor aan moet leveren.

De vraag of je een bureau in moet huren, hangt van twee zaken af: heb je zin en tijd om je er echt volledig in te verdiepen en heb je geld beschikbaar. Anders is het misschien handig om er 2 om advies te vragen en op basis daarvan een keus te maken of je het met hulp of zonder wilt doen.

Succes!
Annemarie
 
bij ons ging het ook niet vanzelf om de benodigde punten bij elkaar te krijgen en wij hebben veel aan M2A gehad. Van andere bureaus kregen we te horen dat het niet ging lukken, maar Rob heeft meegedacht en toen bleek het toch te kunnen. En in het traject daarna gaf het vooral meer zekerheid en minder stress. Daar hangt wel een prijskaartje aan (en we hebben ons visum nog niet ;-) )
In jullie geval is het wat duidelijker, dus dan zou je het volgens mij ook zelf kunnen doen. Zeker als je een beetje handig en zorgvuldig bent in dit soort dingen.

succes!
 
De emigratiebureaus die hier al genoemd zijn hebben hier op het forum veel tevreden klanten en zijn naar mijn mening goede opties. Er zijn echter ook een paar bureaus waar velen een slechte ervaring mee hebben. Zorg ervoor dat je via internet goed onderzoek doet naar een bureau voordat je met ze in zee gaat.
 
goede dag , het is alweer een tijdje dat ik op deze forum zit.
maar wilde toch wel reageren op deze topic.
ik ben in contact gekomen met M2A in 2006 om info over een eventuele emigratie .
en werd door hun uitstekend geinformeerd naar mijn eventuele mogelijkheden.
uiteindelijk in 2008 met M2A gestart met mijn visum aanvraag en
ben op zeer vriendelijke en profesionele manier geholpen aan mijn visum,
welke in mijn geval als' zelfstandige ondernemer 'niet gemakkelijk was.
ik kreeg duidelijk uitleg wanneer en hoe, bij hun de benodigde documenten aangeleverd moesten worden.
in mijn geval had ik dit nooit zelf gekund, zeker met de constante wijzigingen van DIAC .
en heb in 2009 mijn visum gekregen.

groetjes guido
 
Back
Top