Welk land is het crimineelst

Jeroen

XPdite Hero
Vroegu was Australie het land waar het Europeese uitschot naar toe verbannen werd.
Tegenwoordig heb ik het idee dat het uitschot zich in Europa bevindt. Het is wel een van de reden dat we hier weg willen.
Dat wou ik ff kwijt.
 
Hoi Jeroen,
voor ons is het de drukte, gehaaste instelling hier. Iedereen wil het eerste zijn lijkt het wel. En dat past niet he met z'n zessen vooraan voor het stoplicht. Ik merk het ook aan de kinderen in mijn klas. Sommigen zijn echt onbeleefd aan het begin van het jaar. Maar eh,.... dat duurt nooit lang :wink:

Tijd voor Brisbane zullen we maar zeggen in ons geval!

Rebekka
 
jufrebekka said:
Sommigen zijn echt onbeleefd aan het begin van het jaar. Maar eh,.... dat duurt nooit lang :wink:

Rebekka

Dag juf, uhm, en jij geeft die kinderen het hele jaar les? Komt het daardoor dat ze na een poosje niet meer beleefd zijn? :lol:

De drukte en het daardoor ontbrekende 'personal space' is ook een reden van ons om te gaan. Mensen gunnen elkaar nog maar nauwelijks het licht in de ogen.
 
jufrebekka said:
Ik merk het ook aan de kinderen in mijn klas. Sommigen zijn echt onbeleefd aan het begin van het jaar. Maar eh,.... dat duurt nooit lang :wink:

ja dat valt mij ook altijd op als ik les geef op scholen (doe ik maar heel af en toe). Ik zou mijn kinderen (als ik die had) absoluut niet hier naar school willen hebben.
Ik heb in mijn straat 3 famillies met aso kinderen wonen (je weet wel van die kinderen die tot midden in de nacht langs je huis blijven rennen en schreeuwen), daar wordt je soms stapel gestoord van. Helaas zijn dat soort geen uitzondering meer.

Andere redenen:
-de kou en regen (een van mijn belangrijkste redenen)
-de ruimte (en dat huis met zwembad
icon_razz.gif
)
-mentaliteit van de mensen hier
-de troep op straat
-betere kansen voor werk
-en vast nog veel meer
 
Ik erger me ook steeds meer aan de mentaliteit van mijn medelanders... Toch houd ik me voor dat het in Oz niet veel anders zal zijn. Ik wil niet een soort Utopia van Oz gaan maken. Ik denk dat ik teveel verhalen heb gelezen van verbitterde en teleurgestelde Pommies op het Bitishexpatsforum... Al denk ik wel dat engelsen kunnen zeuren. Zijn er ook teleurgestelde Nederlanders in Oz. Of mensen die toch terug keren naar Nederland? Ik kan het me niet voorstellen... maar als ze er zijn: laat wat van je horen!


Claire
 
Mrs.P said:
Ik erger me ook steeds meer aan de mentaliteit van mijn medelanders... Toch houd ik me voor dat het in Oz niet veel anders zal zijn. Ik wil niet een soort Utopia van Oz gaan maken. Ik denk dat ik teveel verhalen heb gelezen van verbitterde en teleurgestelde Pommies op het Bitishexpatsforum... Al denk ik wel dat engelsen kunnen zeuren. Zijn er ook teleurgestelde Nederlanders in Oz. Of mensen die toch terug keren naar Nederland? Ik kan het me niet voorstellen... maar als ze er zijn: laat wat van je horen!
Claire

:D Engelsen zeuren. Ik denk dat je gelijk hebt in dat het niet veel anders is hier dan in Nederland. Er is hier in Rockhampton van alles gebeurd in de laatste twee maanden. Ik denk ook niet dat mensen terug keren naar Nederland hiervoor.
 
Ik denk dat Nederlanders ook nuchterder zijn (correctie: dat weet ik zeker!) en misschien wel iets beter beseffen waar ze zich instorten, als ze gaan emigreren. Wat denken jullie?


Claire
 
Mrs.P said:
Ik erger me ook steeds meer aan de mentaliteit van mijn medelanders... Toch houd ik me voor dat het in Oz niet veel anders zal zijn. Ik wil niet een soort Utopia van Oz gaan maken. Ik denk dat ik teveel verhalen heb gelezen van verbitterde en teleurgestelde Pommies op het Bitishexpatsforum... Al denk ik wel dat engelsen kunnen zeuren. Zijn er ook teleurgestelde Nederlanders in Oz. Of mensen die toch terug keren naar Nederland? Ik kan het me niet voorstellen... maar als ze er zijn: laat wat van je horen!


Claire

Ja, ik weet wel wat mensen... maar ook genoeg die blijven(en echt niet terugkomen)....

Kenissen na een jaar of 2...
Mijn ouders na 9 jaar.
Andere vrienden na 17 jaar (alle 5 kinderen in Oz geboren, alleen Engels gesproken!!) Zij zijn nu 4 jaar terug. Gaat goed.
Wij dus nu 8 jaar terug. Maar mijn ouders denken er nu weer aan om weer terug te gaan.

Ik denk bij de Engelsen: ten eerste zijn het er veel meer in verhouding, dus gaan er ook meer terug, en ook meer die blijven.
Ten tweede, ik heb het idee dat zij (vaak) door de media nog meer het idee hebben dat Oz een soort betere zonnigere versie van de UK is, en dat valt dan tegen.
Het klinkt misschien stom, maar ik denk dat bijvoorbeeld series als Neighbours en Home and Away zeker invloed hebben(onbewust uiteraard).

Mijn mening is dat hoe meer je ervan bewust bent dat het in Oz ook druk is(80% woont in de steden), er ook zo ongeveer net zoveel criminaliteit is etc etc, je een beter kans van slagen hebt met je emigratie.
En je moet sowieso voor het avontuur gaan.
En het hangt allemaal vanaf waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat.
Wij verhuizen van Overijssel(klein stadje) naar Perth(grote stad). Ik weet 100% zeker dat we meer drukte/criminaliteit zullen ondervinden. Meer overlast, meer graffitti, hoons(straatracers) etc.

Als je van Amsterdam naar Perth verhuisd, zal je misschien minder criminaliteit ervaren, lijkt mij tenminste.

Ach, ik weet het ook niet.

We zullen zien hoe lang we het in Perth uithouden. Ik heb nog nooit in een grote stad gewoond, dus het zal eerst sowieso een leuk avontuur worden.
 
Simone said:
Ja, ik weet wel wat mensen... maar ook genoeg die blijven(en echt niet terugkomen)....

Kenissen na een jaar of 2...
Mijn ouders na 9 jaar.
Andere vrienden na 17 jaar (alle 5 kinderen in Oz geboren, alleen Engels gesproken!!) Zij zijn nu 4 jaar terug. Gaat goed.
Wij dus nu 8 jaar terug. Maar mijn ouders denken er nu weer aan om weer terug te gaan.

En wat is de reden dat al deze mensen terug keren naar Nederland? Is dat om de criminaliteit in Australie?
 
Silvia said:
Simone said:
Ja, ik weet wel wat mensen... maar ook genoeg die blijven(en echt niet terugkomen)....

Kenissen na een jaar of 2...
Mijn ouders na 9 jaar.
Andere vrienden na 17 jaar (alle 5 kinderen in Oz geboren, alleen Engels gesproken!!) Zij zijn nu 4 jaar terug. Gaat goed.
Wij dus nu 8 jaar terug. Maar mijn ouders denken er nu weer aan om weer terug te gaan.

En wat is de reden dat al deze mensen terug keren naar Nederland? Is dat om de criminaliteit in Australie?

ha ha!! Nee!
gewoon 'heimwee', moeilijk uit te leggen denk ik. veel verschillende factoren.
Bij mijn ouders was het een combinatie van heimwee van mijn moeder, financieel ging het minder, en we moesten sowieso verhuizen, en ik was 14 dus toen hadden ze; als we nu niet gaan is het te laat9dan zou ik net meer mee willen, toen nog wel). Ook kon mijn moeder niet werken in haar echte beroep(verpleegkundige), want toen kon dat niet worden overgezet, en ze wou toen niet helemaal opnieuw beginnen.
 
Simone said:
Wij verhuizen van Overijssel(klein stadje) naar Perth(grote stad). Ik weet 100% zeker dat we meer drukte/criminaliteit zullen ondervinden. Meer overlast, meer graffitti, hoons(straatracers) etc.

Ik kom ook uit een klein stadje, maar we hebben hier wel meer graffitti dan in Perth. Trouwens, nu ik erover nadenk, ik heb volgens mij helemaal geen grafitti gezien in Perth.

In elk geval in ding dat me opviel; de steden zijn daar veel schoner dan hier. Zeker als je Amsterdam vergelijkt met Perth of Sydney. Maar zelfs waar ik woon, en dat wordt toch door velen beschouwd als een zeer net en mooi stadje, hebben we bijv. meer rotzooi/kauwgom op straat dan in Perth.
 
Mrs.P said:
Toch houd ik me voor dat het in Oz niet veel anders zal zijn. Ik wil niet een soort Utopia van Oz gaan maken. Ik denk dat ik teveel verhalen heb gelezen van verbitterde en teleurgestelde Pommies op het Bitishexpatsforum... Al denk ik wel dat engelsen kunnen zeuren.

Zo nou inderdaad, ik heb gisteren toevallig een stel van die posts gelezen van de Pommies die weer terugkeren....man, ik viel spontaan in een depressie. Dat is dus geen goed leesvoer als je zelf juist gaat emigreren. Maar ik denk dat het wel nuttig is om je ervan bewust te zijn dat er ook minder leuke kanten aan Oz zitten, dat verhoogt alleen maar de kans van slagen volgens mij.
Uiteindelijk moet je het toch eerst zelf ervaren, want voor iedereen is het weer anders natuurlijk! :)
 
Sander said:
Ik kom ook uit een klein stadje, maar we hebben hier wel meer graffitti dan in Perth. Trouwens, nu ik erover nadenk, ik heb volgens mij helemaal geen grafitti gezien in Perth.

In elk geval in ding dat me opviel; de steden zijn daar veel schoner dan hier. Zeker als je Amsterdam vergelijkt met Perth of Sydney. Maar zelfs waar ik woon, en dat wordt toch door velen beschouwd als een zeer net en mooi stadje, hebben we bijv. meer rotzooi/kauwgom op straat dan in Perth.
Nou, er is wel graffitti hoor! :) Maar het hangt uiteraard van de plek af.
En ja, ik kleine plekken kun je net zo veel hebben(of meer).

Ja, het is wel schoner vaak. Je hebt die 'Keep Australia Beautiful' campagn, en 'Tidy Towns' competitie, en dat lijkt toch wel te helpen. Door mijn opgroeien in Oz heb ik door dat ik ook veel milieubewuster ben dan velen hier. Ik zou nooit kauwgom op straat gooien, of een peuk(niet dat ik rook).
In Perth city maken ze volgens mij ook vaker de straten schoon('s nachts), maar het zijn ook zeker de mensen heb ik het idee.
 
Back
Top