Welk verschil is er met het ons? (donker, terrassen, uitgaan)

njusha

Member
Hallo , ik was even aan't rondneuzen over WA ,omdat we naar daar willen emigreren , en las dat het zo vlug donker is en dat de mensen er vroeger gaan slapen dan hier .Wij zijn van plan een horecazaak te openen ,maar hier blijven de mensen (in de zomer) tot 2 à 3 uur 's nachts op het terras zitten .Dat gebeurd daar toch ook hoop ik .Gaan bepaalde zaken , zoals banken en suppermarkten , daar vroeger open ? lijkt het leven dan op Z- Frankrijk of Spanje ?
Ik heb er totaal geen idee van want mijn man is alleen nog maar in Queensland geweest en schrok ook toen ik hem hierover sprak . :-o
alvast de groeten
 
Nee, ik vond het leven daar bepaald niet zoals in Zuid-Europa en dat vond ik ook een tegenvaller. Een terassencultuur hebben ze daar ook niet echt, maar wel een bruisend nachtleven.

Misschien dat de WA locals hier op het forum er nog meer over kunnen vertellen.

:up:
 
Er is hier inderdaad niet zo'n hele echte terrasjes cultuur en zeker niet tot heel laat. Op sommige plekken wel voor de lunch, zoals in Subiaco en Perth CBD.
En inderdaad vroeg donker, in de zomer op zijn langst licht tot kwart voor 8.
Hier heerst echt een picknickcultuur, mensen nemen zelf hun eski's thermosflessen, barbeques, tafels, stoelen, alles dus, mee.
Er stond laatst een heel artikel in een plaatselijk krantje over Floreat, ze wilde daar gaan verbieden om in een bepaald park te picknicken om de horeca te stimuleren, alle reacties daarop waren natuurlijk dat ze dat park dan zouden mijden. Dat is dus geen optie, je moet de Aussies niet hun sausage sizzle en picknick afnemen. BYO is ook een uitgebreid fenomeen.
Als je iets in de horeca hier wil doen moet je jezelf er wel eerst goed in verdiepen lijkt me. Er zijn legio van mogelijkheden en dus ook legio aan concurrenten.
Succes!
 
Yep, ik ben het met Wombat eens.

Geen grote terrasjes cultuur, er zijn ook haast geen terrassen.

Je hebt wel veel restaurantjes hoor(niet in alle wijken), en daar eten mensen ook wel wat later(vaak nog wel vanaf 8 uur).
Trouwens, pubs gaan meestal om 12 uur dicht(zaterdag 1 uur? Maar misschien is dat alleen sommigen..). Night clubs(in Northbridge bijvoorbeeld) zijn wel tot later open, misschien 3 of 4 uur, of nog later, ik weet het eigenlijk niet...). De laatste trein richting het noorden vanuit de stad gaat in het weekend om 2 uur.


Het wordt idd op z'n laatst rond 8 uur donker.
In de winter rond 5.30.


Ja, mensen staan vroeger op over het algemeen(het wordt in de zomer al voor 6 uur ergens licht, en dan is het nog redelijk koel). Banken gaan toch pas om 9 uur open dacht ik.
Supermarkten 8 uur, maar weet het niet zeker.

Over het algemeen gaan veel mensen rond 10uur / 10.30 wel naar bed. Of dat is in ieder geval zeker niet gek.

Wat ook meespeelt met dat terrassjes gedoe: het wordt dus rond 8 uur donker. In de zomer is kan het dan stik heet zijn, maar zo gauw het donker wordt koelt het flink af. En misschien is het dan nog 20 graden, maar als het gedurende de dag nog 30/35 graden was, voelt 20 graden echt al heel koud aan!(geloof het of niet!  :p  :lol: )


Het hangt dus ook van de wijk af. De wijken zoals Northbridge, Subiaco, Leederville en Fremantle zijn allemaal een stuk bruisender, en vaak 'hipper' en 'moderner' dan de vele buitenwijken. En dit zjn dan ook de wijken waar het meeste nightlife zich afspeelt over het algemeen.

hoop dat dit helpt :)

groetjes
Simone

p.s. nog wat: in NL gaat men pas wat later uit. Hier, omdat de pubs al 12 uur dicht gaan(de gewonen pubs in de suburbs), gaat men ook gewoon wat eerder er naar toe(8 of 9 uur, vanuit een restaurant of zo). Wat ik veel logischer vind dan wat we in NL deden: om 10 uur een keer weg, en om 4 uur 's ochtends thuis  :roll:
 
oei, ik zie dat dit al best een oud bericht is!
sorry dat ik het toen niet gezien hebt!!
 
:-o Oud ,oud ,
Ik ben alvast bedankt voor de tips :up:
Wij hebben beslist om toch maar niet naar Perth te gaan ,maar naar Brisbane.Omdat we momenteel aan het onderhandelen zijn voor een product wat niets met de horeca te maken heeft en wat er in Brisbane nog niet is .Dus hopelijk gedaan lange uren ,en misschien een normaler gezinsleven . :wink:
groeten Katja
 
Hoi Simone,

Weet jij toevalig ook hoe het er aan de stranden van Perth aan toe gaat, qua horecagelegenheden. Is dat vergelijkbaar met Nederland, of is het meer zoals ik me herinner in Sydney. Veel hamburgertentjes, maar niets gezelligs om te blijven hangen?

Groetjes, Carien
 
[quote author=Ozzygirl link=topic=2180.msg29575#msg29575 date=1127900018]
Hoi Simone,

Weet jij toevalig ook hoe het er aan de stranden van Perth aan toe gaat, qua horecagelegenheden. Is dat vergelijkbaar met Nederland, of is het meer zoals ik me herinner in Sydney. Veel hamburgertentjes, maar niets gezelligs om te blijven hangen?

Groetjes, Carien
[/quote]

Op het strand is bijna niks!
Soms 1 cafe, zoals bij City Beach, Floreat, Trigg. Soms is dat maar een klein goedkoop snackbarretje met ijsjes enz. Bij Trigg heb je Trigg Island Cafe, wat heel goed bekend staat, en wat duurder is.
Bij Hillaries Boat harbour/sorrento quay heb je een hele jetty vol restaurantjes.

Scarborough heeft niks op het strand. Op de straten erachter heb je een paar dingen, restuarant van het hotel, subway, pizza(Domino's ofzo), supermarkt.

Cottosloe heeft de Indische tea rooms of zoiets, is duur volgens mij.

Meeste mensen nemen zelf een koelbox mee naar het strand, en kopen misschien alleen soms een ijsje.

Hopenlijk kunnen anderen meer vertellen, ik kom haast nooit op het strand!!! Helemaal geen strand mens!
 
[quote author=Simone link=topic=2180.msg27868#msg27868 date=1126792614]


Het wordt idd op z'n laatst rond 8 uur donker.
In de winter rond 5.30.



Wat ook meespeelt met dat terrassjes gedoe: het wordt dus rond 8 uur donker. In de zomer is kan het dan stik heet zijn, maar zo gauw het donker wordt koelt het flink af. En misschien is het dan nog 20 graden, maar als het gedurende de dag nog 30/35 graden was, voelt 20 graden echt al heel koud aan!(geloof het of niet!  :p  :lol: )


groetjes
Simone

[/quote]



Weer iets bijgeleerd, om 8 uur ten laatste al donker. Oei, ik ben een nachtmens .
 
[quote author=bart $ nancy link=topic=2180.msg33824#msg33824 date=1130517621]
[quote author=Simone link=topic=2180.msg27868#msg27868 date=1126792614]


Het wordt idd op z'n laatst rond 8 uur donker.
In de winter rond 5.30.



Wat ook meespeelt met dat terrassjes gedoe: het wordt dus rond 8 uur donker. In de zomer is kan het dan stik heet zijn, maar zo gauw het donker wordt koelt het flink af. En misschien is het dan nog 20 graden, maar als het gedurende de dag nog 30/35 graden was, voelt 20 graden echt al heel koud aan!(geloof het of niet!  :p  :lol: )


groetjes
Simone

[/quote]



Weer iets bijgeleerd, om 8 uur ten laatste al donker.  :cry:Oei, ik ben een nachtmens .
[/quote]

Dan zou jij geen probleem hebben als het om 8 uur al donker is,
begint je nacht al lekker vroeg, een heeeele lange nacht dus.   :lol1: :lol1:

Gr Ineke  :|
 
[quote author=bart $ nancy link=topic=2180.msg33829#msg33829 date=1130518659]
Zit ik daar wel lekker alleen, de aussies al allemaal in bedje. :-D
[/quote]

Nou ik denk van niet,mischien die boven de 60 zijn,
je weet zelf ook wel dat als het warm weer is ,en of het nou donker of licht is,
ben je liever buiten of uit.
Mag ik wel opschieten met het uit gaan ben bijna 58 heb ik nog 2 jaar    :drink:
dan moet ik ook vroeg naar bed.   :sleep: 

Gr Ineke   :-D
                                                     
 
oh ineke je bent nooit te oud hoor. ik ga wel met je mee!!!!!  :up:  :up:  :up:
kom maar een keer naar Perth (after all: lin-shinji en ik gaan daar trouwen dus twee feesten!! mag je niet missen!!!)
alles is anders dus pas je gewoon aan toch???? lekkere koelbox mee, en feesten maar!!!
 
Ik bedoel overigens niet dat ik met lin ga trouwen hoor hahahhahahaa

tja, dat krijg je he: achter de computer  :blond: :blond: :eat: :laugh: :cheers: :clap2: :donttell:
 
[quote author=Ineke link=topic=2180.msg33830#msg33830 date=1130519059]
Mag ik wel opschieten met het uit gaan ben bijna 58 heb ik nog 2 jaar
[/quote]

Ineke, je ziet er geen dag ouder dan 45 uit.  :up: :up:
 
[quote author=Rene-L link=topic=2180.msg33849#msg33849 date=1130533230]
[quote author=Ineke link=topic=2180.msg33830#msg33830 date=1130519059]
Mag ik wel opschieten met het uit gaan ben bijna 58 heb ik nog 2 jaar
[/quote]

Ineke, je ziet er geen dag ouder dan 45 uit.  :up: :up:
[/quote]


Oh Rene flattery gets you every where  :-D
Maar bedankt hoor Rene voel me meteen een stuk beter. :roll:

Gr Ineke
 
[quote author=Simone link=topic=2180.msg27868#msg27868 date=1126792614]


Het wordt idd op z'n laatst rond 8 uur donker.
In de winter rond 5.30.


[/quote]

Het zou toch mooi zijn als ze hier ook aan daylight saving time gingen doen, dan zou het weer een uurtje langer licht blijven. Het is nu denk ik om 5.30am al licht, zal in de zomer nog wel vroeger zijn. Maar ja, dan lig ik echt nog in mijn bed hoor!
 
Back
Top