Welk visa wanneer je geen beroep hebt op 1 van de lijsten

maverick

New Member
MIsschien wel bekend bij velen, maar ik ben dus trein machinist. Nu staat dat beroep (of is het dan toch een hobby) NIET op 1 van de lijsten, er worden wel machinisten gezocht.
Welk visa zou de meeste kans maken om te kunnen emigreren.
Niet dat het allemaal op stelle sprong moet maar toch.....

Als ik geen gebruik wil/kan maken van een spouse/partner visa, welk visa zou dan in aanmerking komen.
BTW, ben ooit electrician geweest maar al jaren niet in dat vak rondgelopen.

Enig idee wat je hiermee kan, want ik lees eigenlijk alleen maar dat je recente ervaring moet hebben.
O ja een WHV gaat ook niet meer, ben iets te oud voor zo'n visa

ff brainstormen plssssss :up:

Hi,

Werk ook bij NS dus moet het voorlopig ook van de baan van mijn vriendin hebben :-(
mischien via een state sponsorship?

groetjes,

Alex. amr

he maverick,

even tussendoor, je bent machinist. Wonen jullie toevallig in queensland? mijn man is in nl machinist geweest (al weer een tijd geleden) maar zou dit beroep graag weer doen. enig idee hoe hij dit kan aanpakken
pascale

Hai Maverick,

Elke staat heeft z'n eigen beroepenlijst,misschien dat machinist daar bij staat?
Anders...omscholen of je oude beroep weer oppakken.
Of 457 long stay visum maar dan moet je een werkgever vinden die echt moeite voor jou wil doen.

Hopelijk kan je wat met deze tips.

@heemskerk- nee ik woon niet in queensland (was het maar waar) maar gewoon in NL.
Ik weet uit msn contacten dat de spoorwegen daar wel mensen aannemen maar eerrst intern.
Misschien door de aankomende uitbreidingen en de vergrijzing van personeel dat er in de nabije toekomst perspectieven uit komen.

@clair- Ja aan omscholing zit ik al te denken, meer naar de ICT sector. maar het probleem blijft dan relevante werkervaring. van minimaal 2 jaar.

Ze maken het niet echt makkelijk in OZ  :cry:

Anyways. misschien dat er nog andere opties aan komen waaien. IK HOU ME AANBEVOLEN.

Ik weet hoe je je voelt Maverick,ik laat me nu ook omscholen voor Oz want een Mavo diploma zitten ze niet op te wachten! :-D
Helaas kost dit tijd want ik zit ook constant met m'n gedachten Down Under maar ja,je moet ergens beginnen en dan kom ik er ook wel,eventually. :roll:

ja we komen er wel...wij zijn er ook nog niet uit welke we gaan aanvragen..
bart heeft een baan aangeboden gekregen maar staat niet op de lijst..
ze doen ook niet aan sponsership maar willen wel aantonen dat ze een baan voor hem hebben...
en of ik wel op de lijst sta als verzorgende ig intern dus sowieso 5 jr werkervaring en nu nog..
zijn we ok nog niet helemaal uit...hulp altijd welkom!!!!

ja volgens mij wel dus?
en we zijn nog bezig met het bedrijf..
maar we hebben een dochtertje 7 mnd en dan wil ik toch wel alles goed geregeld hebben daar..
ik las nl. veel nadelen op het forum over:
medicare
kinderbijslag
heel veel dingen waar je geen recht op had?
:cry:
en als vers gezin wil je toch wel goed beginnen..
want ik kon ook al een formulier van de 457 vinden met een permanente aanvraag..
alleen eerst kijken of het bedrijf nog iets kan doen dus...?

Kinderbijslag de eerste 2 jaar geen recht op. Medicare is net als ziekenfonds verzekeren. En je kan je altijd nog prive laten verzekeren. OOk  met een jong gezinnetje komt het goed hoor.

Groetjes Lin
(Mama van Iris 5 en Amber 2)

ok ja en ik las ook ergens dat je na 7 maanden het al kan laten omzetten naar een permanente?
Heb je er dan wel gelijk recht op?!

[quote author=Krakertjes link=topic=4482.msg56206#msg56206 date=1145092493]
ok ja en ik las ook ergens dat je na 7 maanden het al kan laten omzetten naar een permanente?
[/quote]

Hallo crackers  :up:

Doe maar na 2 jaar, hoor. Die 7 maanden heb ik nergens terug kunnen vinden. Ik ben druk
met me te laten sponsoren en ga dus ook voor een 457 visum + PR aanvraag, maar daar staat een
minimum van 24 maanden fulltime werken (minimaal 35 uur/week) voor. Als je een
jaar aan het werk bent kan je sponsor de aanvraag voor PR in gang zetten
zodat je die ergens in de 24e of 25e maand je stempel ontvangt.

Hoewel ik die 2 jaar ook graag zou verkorten is het denk ik maar beter om realistisch te blijven  :wink:.

groet,

Annelies

Ja dat full time werken en voor hetzelfde bedrijf is geen probleem ;)
Ik zal eens kijken of ik het ergens kan vinden..
Wij zullen waarschijnlijk toch ook voor de 457 moeten gaan..
Onder een LA (labour agreement) denk ik dan?
En nu nog het bedrijf zover krijgen dat ze toch willen sponseren en niet alleen aantonen dat ze hem een full time job garanderen en aan willen tonen..
Want daar halen we het denk ik niet mee wel?
Dus we gaan ze achter hun vodden zitten..
en anders weeeeer verder zoeken!
:up:

[quote author=Annelies link=topic=4482.msg56251#msg56251 date=1145137191]
[quote author=Krakertjes link=topic=4482.msg56206#msg56206 date=1145092493]
[/quote]

Hallo crackers  :up:

Doe maar na 2 jaar, hoor. Die 7 maanden heb ik nergens terug kunnen vinden. Ik ben druk
met me te laten sponsoren en ga dus ook voor een 457 visum + PR aanvraag, maar daar staat een
minimum van 24 maanden fulltime werken (minimaal 35 uur/week) voor. Als je een
jaar aan het werk bent kan je sponsor de aanvraag voor PR in gang zetten
zodat je die ergens in de 24e of 25e maand je stempel ontvangt.

Hoewel ik die 2 jaar ook graag zou verkorten is het denk ik maar beter om realistisch te blijven  :wink:.

groet,

Annelies
[/quote]

Kijk bij emigreren nieuws en tips dus hierboven daar heb ik het topic wat hierover gaat naar boven gehaald ;)
Nu maar hopen dat het ook echt zo is..
Bart wil sowieso wel bij het bedrijf blijven werken maar wij willen toch graag zsm de voordelen van een pr..
Maar mocht het niet zo zijn is 2jr denk ik nog wel te overbruggen ;)
Maar daar kun je het dus terug lezen :)

wil jullie niet ontmoedigen, maqar het is dus niet zo als je beroep niet op de SOL (of MODL) staat dat je dan maar een sponsorship aan kunt vragen als iemand je een baan aanbiedt...

de basis van een sponsorship is nog steeds de SOL lijst....anders zou iedereen zomaar op een willekeurig beroep gesponsord kunnen worden....maar soms staat je beroep heel anders beschreven dan je zelf zou denken, dus kijk eens goed naar de vershillende omschrijvingen, misschien heet je beroep in australie wel heel anders..?

tenzij je op een partnervisum of dergelijke gaat, dan kun je doen wat je wilt. Maar wil je binnenkomen als een skilled person...SOL... een sponsorship is alleen maar een snellere manier om skilled persons het land binnen te halen..!

SUcces in ieder geval, sab

Er moeten toch meer mogelijkheden zijn? :-( Volgens mij las ik laatst iets dat er 70 soorten visa zijn?

Alex

yep. en als ik het zo ff heb bekenen zijn er genoeg banen te vinden. ligt er maar  aan wat je wilt.
dus als je eenmaal binnen bent gaat het denk ik wel lukken, maar dat binne komen he.

70 soorten??? wel nee. kijk maar bij de dimia

Back