Welk visa wanneer je geen beroep hebt op 1 van de lijsten

[quote author=Sabien link=topic=4482.msg56285#msg56285 date=1145179971]
wil jullie niet ontmoedigen, maqar het is dus niet zo als je beroep niet op de SOL (of MODL) staat dat je dan maar een sponsorship aan kunt vragen als iemand je een baan aanbiedt...

de basis van een sponsorship is nog steeds de SOL lijst....anders zou iedereen zomaar op een willekeurig beroep gesponsord kunnen worden....maar soms staat je beroep heel anders beschreven dan je zelf zou denken, dus kijk eens goed naar de vershillende omschrijvingen, misschien heet je beroep in australie wel heel anders..?

tenzij je op een partnervisum of dergelijke gaat, dan kun je doen wat je wilt. Maar wil je binnenkomen als een skilled person...SOL... een sponsorship is alleen maar een snellere manier om skilled persons het land binnen te halen..!

SUcces in ieder geval, sab
[/quote]
ja dat doe je nu dus wel ja  :cry:
dit geldt dus ook voor de 457??
das wel balen dan moeten we toch eens naar een emigratie bureau om toch te kijken of er nog wel mogelijkheden voor ons zijn..
Want net zoals kok staat wel op de sol maar heeft bart weer geen werkervaring in heeft :S
Jammer zo want hij kan gewoon per direct daar werken maar door de sol kunnen we tot op heden gewoon geen visa aanvragen!!
We gaan weer verder uitpluizen... :roll:

Waarom vraag je niet vijblijvend of 1-malig advies bij een emigratieburo, ofwel kansbepaling...

Als er voor jullie een manier is vinden zij het voor je...kun je daarna alsnog besluiten of je zelf het visum aan gaat vragen of via het buro...

succes....

Gr. sab

Daar zijn we op aan het wachten....
We hebben move2australia zelf ook al gebeld..
Staat ook al in ander onderwerpie..
Maar kok kunnen vergeten..Of iemand moet ff bewijzen dat we ong. 6 jr bij je gewerkt hebben :p
hihi
Nou die baan bij uts verhuisbedrijf zou kunnen maar dan moet hij ons echt sponseren voor een 457..
Dus hier zijn we nu mee bezig!!
En hij zei dat als je baan niet op de SOL staat ze dan goed moeten kunnen argumenteren dat een australier dit niet kan doen..en waarom ze dus mijn vriend hiervoor wil hebben..
Dus hier zijn we nu mee bezig en de andere bureau's wachten we nog op..
toch bedankt ;)
groetjes
krakertjes

Ik weet niet wie jullie dit heeft wijsgemaakt, maar een 457 wordt niet afgegeven door DIMIA voor een beroep dat niet op de SOL staat...

wat soms wel wordt gedaan is de baan een andere omschrijving geven zodat het wel past binnen de SOL. bijv. iemand die een hostel receptiewerk doet, wordt dan "marketing coordinator" of zoiets..

wellicht dat dat het geval is bij het verhuisbedrijf, maar nogmaals, normaal gesproken kan het niet als het niet op de SOL staat...ik heb dit al vaker gehoord en mensen die dan na een aantal maanden helemaal ontmoedigd zijn omdathet visum dus inderdaad niet wordt afgegeven...

Sab

Ik ben het met Sabien eens. Ook voor sponsorships zitten hele strakke regels rondom de beroepen.
Maar het vinden van een andere passende omschrijving is vaak wel haalbaar! Zo heb ik een travel agent eens onder de sales representative hoek gegooid! Beetje creatief zijn, dan krijg je het er misschien wel in!

Veel succes!

Hoi,

het was niet zo bedoeld wie er gelijk heeft of niet. Het enige wat ik hoop bij te dragen is duidelijkheid in de verwarrende wereld van de visums..

daarnaast mijn eigen ervaring en wat ik van anderen heb gehoord..maar wie weet, het is mijn ervaring, ik ben geen migratie expert..

good luck in ieder geval, Sab

ja inderdaad!!
nou er is toch nog hoop als je niet op de sol/modl staat mensen!!

wij gaan ons zsm verdiepen in de rsms hiervoor hoef je niet op die lijst te staan alleen wij zijn dus druk aan het zoeken voor een sponser in de designated Area's!!

daarbij staat bart zijn beroep in de asco code 7!!!! daar hebben we veel geluk mee! dus hier gaan we gebruik van maken...

van de 457 heeft move 2 australia emigratie bureau ons wijs gemaakt!! ook hiervoor gelden deze regels!!

dus er is nog hoop alleen proberen we nog snel te zijn want vanaf 6 july gaat alles veranderen en wordt ook de rsms tijdelijk!!
nou ja we zitten het bedrijf al op zun vodden hihi..

mocht ik meer weten hoor je het gelijk ;)

maar voor de duidelijkheid het is dus wel mogelijk  :up:

Waar hebben jullie gelezen dat alles veranderd na 6 juli?

Wij zitten trouwens in dezelfde situatie als jullie, wij gaan nu echter op een studentenvisum in de hoop ter plekke meer te kunnen regelen. Ik moet dus aan mijn 12 maanden werkervaring komen en dan zou ik voor het STNI kunnen gaan. De baan heb ik al (nee, die mogen niet sponseren), maar ik hoop toch niet dat dat ook weer veranderd...

Succes met jullie zoektocht, valt behoorlijk tegen he! Wij hebben ook geen ideale oplossing op deze manier, maar we gaan tenminste (7 juli)

hierop het forum en ik krijg veel meer gevonden op british expats ook een forum die iets meer van deze visa's afweet ;)
Het verandert ten opzichte dat het geen pr meer is maar ook een tijdelijke wordt!
Maar als je de visa voor die datum kan indienen is er niets aan de hand..
Maar ik ben ook nog niet 100% zeker of dit gaat veranderen
Wat zijn eigenlijk de eisen van een studenten visa?

Er zijn niet zo gek veel eisen (op DIMIA staat het echt uitgebreid, als ik het nu uit mijn hoofd ga doen vergeet ik straks van alles), maar het is wel enorm duur (vind ik dan). En wij hebben een zeer zeer beperkt budget, maar we zien gewoon geen andere oplossing. Het zou dan nog zo kunnen zijn dat het visum niet toegekend wordt (we wachten nog) omdat er een regeling zou zijn die ons niet als echte student zou aanmerken. Maar die kans lijkt vrij klein.
Scholen beginnen in februari/juli. Het is zeker niet de meest verantwoorde manier (wij hebben ook een kleine van 3), maar als we nu niet gaan....
Mijn man gaat dan naar school, wel MBO want hoger konden we niet betalen ;-). Nadeel is dus wel dat we allebei maar 20 uur mogen werken. Als ik Post HBO was gaan doen waren dat 40 uur geweest.
Maar goed, wij hopen gewoon onwijs hard dat we daar ter plekke het studentenvisum snel kunnen omzetten in een andere vorm met minder beperkingen en kosten.

jeetje ja niet echt aantrekkelijk dus maar als er geen andere keus is ;)
Nou hopelijk wordt ie toegekend dan  :up:
En heb je msn ofzo??
Is makkelijker kletsen voordat het hier teveel op chat gaat lijken!

Back