Welk visum is geschikt voor ons.

[quote author=Bacchus link=topic=895.msg6914#msg6914 date=1104844850]
Voor meer info over een Skilled aanvragen verwijzen ik je ook graag naar :
http://www.xpdite.net/forum/index.php/board,29.0.html

-----------------------------
Alvast een kort overzicht voor een Skilled Visa.

Voor een SIR visa kun je de volgende volgorde aanhouden (ongeveer).

Er worden verschillende waardes gekoppeld aan de diverse diploma's. Let op dat je dus over de juiste diploma's beschikt om niet tegen een teleurstelling aan te lopen.

1 - IELTS
2 - verzamelen gegevens/bewijzen (getuigschriften, geboorteakten, huwelijksakte, etc., laten vertalen indien nodig)
3 - Assessment (gecertificeerd kopieëren voordat je het verstuurt)
4 - Sponsor (Staat / Staten) aanvraag
5 - Totale aanvraag (alles kopieëren voordat je het verstuurt)

Succes

[/quote]

Nog 2 vragen:

- Wat wordt bedoelt met Sponsor aan vragen (punt 4 van het citaat). Heb ik dit nodig voor mijn Skilled Independant Visa?
- En ik neem aan dat bij punt 2 van het citaat, de geboorteakten, e.d. pas met de totaalaanvraag moeten worden mee gestuurd, en niet met de assesment?

Groeten Sander

Sponsor aanvraag heb je niet nodig als je voor Skilled Independent gaat. (minder punten voor nodig)
Wel als je voor Sponsored Skilled gaat (minder punten voor nodig)

Voor de assessment moet je wel geboorteakte of paspoort meesturen (gecertificeerde kopie van een van beide documenten dan)

Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar ik kan nergens in het boekje van NOOSR over "Applying for a teaching Skills assesment" terugvinden, dat ik kopien van paspoort of geboorteakte (of wie weet wat nog meer) moet meesturen

Er staat een lijst, met inderdaad diploma, ielts test, enz. maar geen paspoort of geboorteakte.

Wie weet nu hoe het precies zit?

Groeten Sander

De assesment, dien je, afhankelijk van je soort opleiding/werkervaring, bij de juiste instantie te doen. Omdat ik in de IT zit, moet ik bij de ACS zijn (die dus wel om een geboorteakte vraagt). Het is mogelijk dat de NOOSR niet vraagt om een geboorteakte....maar dat kan iemand die ook een skills assessment bij NOOSR heeft gedaan je beter vertellen....

Het is hetzelfde als bijv. bij het afsluiten van een verzekering bij instantie A of een instantie B waarbij instantie A je telefoonnummer wil hebben en je mobiele nummer en dat instantie B alleen volstaat met alleen je "huis"-telefoonnummer.

ACS en NOOSR zijn dus beiden verschillende instanties die hun eigen regels hebben t.a.v. de skills assessment. En zo zijn er nog veel meer van deze instanties

Bedankt voor je reactie.

Voor de zekerheid heb ik een mailtje naar NOOSR gestuurd.... met daarin dezelfde vraag!

Bedankt in ieder geval!

Groeten sander

Back