Welk visum voor zoon?

Emily.5

Member
Wij zijn in het bezit van ons permanente visum (186) en onlangs heeft de 16-jarige zoon van mijn man (uit een eerder huwelijk, woonachtig in Nederland) aangegeven bij ons te willen gaan wonen. Mijn man heeft gezamenlijk ouderlijk gezag met zijn ex-vrouw.
Heeft iemand enig idee voor welk visum we dan moeten gaan? Het kind is wel al medisch gekeurd vanwege ons visum (alle afhankelijke niet emigrerende kinderen moeten ook gekeurd worden). Moet het ook eerst langs de rechtbank in Nederland (om o.a. de de officiele woonplaats van het kind te wijzigen)?
 
Even kijken op de website van de Immigration en je kan het antwoord vinden. Visum 101


Scenario 3: A child’s parent or their parent’s partner sponsors them to live in Australia as a permanent resident.
Visa option: Child (Permanent) (Subclass 101)

To apply for a Child (Permanent) (Subclass 101) visa, the child must be:
  • Outside Australia when applying for the visa
  • Sponsored by their parent or their parent’s partner
En dan even kijken wat de eisen voor de sponsor zijn:

To sponsor a child for this visa you must be:
  • the parent (or their partner) or step-parent of the child
  • older than 18 years of age
You must also be either:
Volgens mij moet de ex-partner er wel toestemming voor verlenen.

En hier is de link: klikkerdeklik
 
Overigens zal er wel een nieuwe keuring moeten komen, want als niet mee-migrerend kind is er geen thorax foto gemaakt. Althans...niet bij mijn 16 jarige zoon eerder dit jaar.
Volgens mij hoef je niet naar de rechtbank, maar de Australische autoriteiten willen wel een verklaring hebben dat de andere ouder toestemming geeft om het kind te laten emigreren. Wellicht moet dat bij een notaris plaats vinden. Vervolgens is het een kwestie van uitschrijven uit de gemeente op het moment dat de verhuizing aanstaande is.
 
Die verklaring hadden de Mountainsjes al nodig, toen de papa al hier was en de mama met de kinders erachteraan vloog :D op Schiphol werden toen ook vragen gesteld....
 
Overigens zal er wel een nieuwe keuring moeten komen, want als niet mee-migrerend kind is er geen thorax foto gemaakt. Althans...niet bij mijn 16 jarige zoon eerder dit jaar.
De thorax foto is hier wel gemaakt. Al terugkijkend heeft hij hetzelfde medische onderzoek gehad als required voor 16-jarige mee-emigrerende kinderen.

Dank jullie voor de info! Die toestemming-verklaring wordt nog een harde noot om te kraken, anders zullen we idd toch langs te rechtbank moeten. We hopen uiteraard dat dit niet nodig zal zijn.
 
Een child visum (subclass 101). En je moet van je man's ex-vrouw een "statutory declaration" (even googelen dan heb je een voorbeeld) hebben dat zij geen bezwaar heeft tegen het vertrek van de jongen naar Australië met haar ex-man. Je kan de procedure heel makkelijk zelf doen, daar heb je geen migratie agent of zoiets voor nodig. Je moet even goed doorlezen wat je allemaal voor de applicatie moet hebben aan gecertificeerde kopieën enzo.

Veel succes
 
Back
Top