Welk visum..?

Amber

Member
Hallo allemaal

Hier ben ik weer met m'n romantische Australië avontuur:D
Ik zit met een vraag.. Het moment van aanvraag begint dichterbij te komen, maar ik weet niet wat het verstandigste is om te doen. Ik heb begrepen dat je op twee verschillende manieren een aanvraag voor een spouse visum kunt doen, onshore en offshore, kosten zijn hetzelfde.
Nu kan ik hier in Nederland de aanvraag doen dan kunnen we met een beetje geluk (ik en mijn twee kinderen) ergens volgend jaar juli die kant op, dit is een vrij zekere manier behalve dat ik en mijn vriend elkaar weinig kunnen zien tot die tijd.
Ik heb nu nog een visitors visum geldig tot oktober 2017, maar als ik die nu opnieuw aanvraag dan is die geldig tot april 2018, als we nu in Januarie 2018 op dit visum die kant opgaan en ik we vragen dan een 820 aan.. Zou dat kunnen? Ik probeer al m'n opties te bekijken, maar het is een heel geregel vanuit hier om mezelf, twee kinderen en een hond in Australië te krijgen lol o_O:p
 
Je kan inderdaad twee opties overwegen. Waar je aan moet denken is dat als je het visum 100/309 buiten AU aanvraagt, je ook buiten AU moet zijn als het visum wordt toegekend. En dat werkt omgekeerd in de 820 variant, je moet dan in AU zijn.
Los daarvan kan je natuurlijk altijd in-en-uitreisen op een toeristen visum.

Ik weet niet genoeg van je persoonlijke omstandigheden, maar ik weet dat er veel geregel is: documenten verzamelen en certificeren, het medische traject voor de hond, en nog een schooljaar voor de kinderen? Het lijkt mij daarom handiger om het visum in NL aan te vragen.
 
Je kan inderdaad twee opties overwegen. Waar je aan moet denken is dat als je het visum 100/309 buiten AU aanvraagt, je ook buiten AU moet zijn als het visum wordt toegekend. En dat werkt omgekeerd in de 820 variant, je moet dan in AU zijn.
Los daarvan kan je natuurlijk altijd in-en-uitreisen op een toeristen visum.

Ik weet niet genoeg van je persoonlijke omstandigheden, maar ik weet dat er veel geregel is: documenten verzamelen en certificeren, het medische traject voor de hond, en nog een schooljaar voor de kinderen? Het lijkt mij daarom handiger om het visum in NL aan te vragen.
Dank voor je antwoord, maar als ik nu op een visitors visum heen ga en ik vraag dan daar een 820 aan, wanneer mijn visitors visum dan verloopt krijg je dan automatisch zo'n "bridging" visum?
Ik ben er nog lang niet uit, het zal idd wel beter zijn om vanuit Nederland alles aan te vragen gezien de hoeveelheid documenten en medische procedures die nodig zijn. Hoe dan ook we gaan ervoor!!:D waarschijnlijk eerst toch nog maar even "gewoon" op vakantie naar ons toekomstige thuisland ;)
 
Back
Top