welk werk mag je doen op een student visa (573 of 574) ?

nesje

New Member
Even uitleggen.

Ik mag wanneer ik een masters opleding volg 20 uur per week werken tijdens de course en onbeperkte uren tijdens vakanties.

Mag ik enkel voor iemand werken of mag ik ook een eigen bedrijf opstarten of als zelfstandige voor iemand anders werken, zolang ik me aan de 20 uur per week hou?
Mag mijn man die onbeperkt mag werken (omdat ik een master doe) een eigen bedrijf opstarten?

Wie kan me aan de juiste info helpen, want kan hier tot nu toe nergens een antwoord op vinden.

grtjes
Ines

heb  m'n vraag gesteld aan DIAC en kreeg volgend antwoord (mss interessant voor anderen)

For information on starting up your own business, as long as you only work 20hrs you are not affecting your visa conditions. You will, however, need to find out if you are able to and how to obtain an ABN. More information about ABN's can be found at the ATO (Australian Taxation Office) at http://www.ato.gov.au or by phoning 13 28 61. With regards to your partner, as long as she is abiding by the conditions of her visa she will need to contact the ATO regarding eligibility for an ABN. To view your visa details including the conditions, please register to use the VEVO service found at: http://www.immi.gov.au/managing-australias-borders/compliance/working-legally/evo-for-visa-holders.htm

't was vooral voor mezelf dat ik het wilde weten.  Kan mss als freelancer werken voor een bedrijfje daar, door conacten die ik hier heb, maar nog niks is zeker zenne. Moest weten of het mogelijk was om alles dan verder in orde te kunnen brengen, vandaar.

Aanvraag van uni van jou is binnen?  Spannend...

Oh, da's wel tof. Hoop voor u dat dat in orde kan komen. Zal duimen voor je. :wink:

Mijn aanvraag ligt nog bij Kilroy op dit moment. Ze zijn bezig met de vertalingen en dan moeten de documenten nog gecertificiëerd worden. Ze gaan me iets laten weten als dit klaar is en wanneer alles vertrekt.
Vind het echt reuze spannend en kan bijna niet wachten op het antwoord van de uni. :lol:

Back