welke opleiding?

Katja

New Member
ik las net in dit forum een stukje van iemand die geen universiteit had gedaan en daarom geen visum kon krijgen. Is dit echt zo, want ik heb HTS en Huib (mijn man) MTS gedaan. Eigenlijk wilde Huib een visum gaan aanvragen omdat hij wel werkervaring heeft en ik niet (tenminste niet drie van de vier jaar). Ik kom tot 110 punten, hij heeft er als het goed is 120. Mijn vraag is nu: kan hij met een MTS diploma wel in aanmerking komen voor een visum? Zijn beroep staat wel op de SOL, dat is een electrical engineer.
Weet iemand of je punten krijgt voor familie in Australie, als dat een oom en zijn dochters zijn? Volgens mij niet (helaas).

Groetjes, Katja.

Hoi Katja,

Het is zeker niet altijd nodig om universitair geschoold te zijn, als je maar gekwalificeerd bent voor je skill, kan heel verschillend zijn. Zie hiervoor ook de site van de betreffende organisatie die de assessment doet(terug te vinden op de SOL-lijst.

Voor familie (dwz ouders, broers/zussen, neven en nichten) kun je punten krijgen als zij bereid zijn jou te sponseren. Voorwaarde is wel dat zij australisch burger zijn of op zijn minst een permanent visum hebben en minimaal 1 of 2(weet even niet precies hoeveel) jaar woonachtig zijn in Oz. Lees daarvoor ook even form 40 (sponsorship for migration) dat terug te vinden is op de site van DIMIA!

Succes :up:

opleiding is belangrijk behalve als tradesperson of manager, hier heb je voldoende aan een vakopleiding en de benodigde werkervaring.  :up: zie booklet 6

Van wat ik er destijds van begreep is het hebben van een universitaire opleiding wel een stuk makkelijker, maar is het zeker niet zo dat je zonder zo'n opleiding geen visum kunt krijgen. Ik heb zelf ook geen universitaire of hbo opleiding maar sinds een paar dagen wel een visum. Je moet voor het aan kunnen vragen van het visum dan alleen wat extra "obstakels" nemen. B.v. IELTS test (engels), "goedgekeurd" worden door een specifieke beroepscommissie (b.v. ACS). Het is dus zeker mogelijk. Met of zonder die opleiding.

Michel

Back