Welke opleidingkeuze moet ik maken? Wat denken jullie?

dreamcatcher

New Member
Hoi mensen,

Ik ga me binnenkort inschrijven voor me te herscholen naar een veel gevraagd beroep in OZ.
Wat ik helemaal zie zitten waren twee opties namelijk : een opleiding tot auto-hersteller(spuiter)(carrossier) OF een opleiding tot lasser.

Nu de inschrijvingsperiode begint te naderen, begin ik steeds meer te twijfelen welke van de twee opties ik het best zou nemen?
Deze opleidingen gaan toch zeker een jaartje of drie in beslag nemen, en dan moet ik nog enkele jaren relevante ervaring opdoen, alvorens ik mijn visum-aanvraag kan indienen.
De twijfel bestaat ook over het feit of deze jobs nog heel gegeerd zullen zijn binnen pakweg 7-8 jaar??

Wie kan me hierin helpen? Zijn er mensen die me de meest voor de hand liggende opleiding kunnen aanbevelen?
Ik moet een keuze maken en had graag wat meningen van jullie gehoord!
Wat zouden jullie doen in mijn plaats, voor welke opleiding zou jij kiezen en waarom?

Alvast bedankt voor de hulp en tot later ;)

Glenn
 
Ik zou dan voor lasser gaan.
Het is minder gericht op een bepaalde branche.
Je kunt ermee de constructie in, de reparatie, de mijnbouw, de autoindustrie, de productie etc.......
Er zijn meerdere bedrijfstakken waar je in terecht kunt met lasdiploma's.
Volgens mij is een lasser altijd gewild, ook hier in Nederland kan je met laspapieren tegenwoordig zo'n beetje je baan uitzoeken.

Bart (die robots voor zich laat lassen :grin:)
 
Bedankt Tekkel voor je reactie.
Dat dacht ik dus ook in eerste instantie dat je met 'lassen' een bredere waaier aan mogelijkheden hebt!
Zoals je zelf al had aangegeven kan je met lassen in verschillende sectoren tewerkgesteld worden terwijl dit niet echt het geval is in de carrosserie.
Alhoewel er toch ook wel altijd auto's zullen moeten hersteld worden of carrosserie van boten e.d.
In elk geval bedankt alvast voor de feedback :up:
 
Hey!
Lasser is een goede keuze. Het is on the "high demand list", dus je geraakt er vlot in. Maar ik dacht dat er in lassen zo veel verschillende niveau's diploma' waren. Ikzelf ben erdoor geraakt (TRA) als "first class welder" door mijn jaren werkervaring. Let wel sommige lasbrevetten zijn slechts 5 jaar geldig. Veel succes!
Groeten Henk.
 
Back
Top