welke suburb kiezen om te gaan wonen??

jenm

Member
Hallo allemaal! :grin:
Hoera het visum is binnen!!! Eindelijk dan...

Nu komen de écht regelzaken..dus de verhuizers geboekt, tickets gekocht en beesten in quarantaine.

De volgende vraag, een huis! Dat hebben we nog niet. Natuurlijk zoeken we ons suf op domain.com.au maar ik vroeg me af welke suburbs jullie (en dan bedoel ik degenen die al in Melbroune e.o. wonen) zouden aanbevelen?
We zijn alletwee 35, twee kleine kinderen, hebben gestudeerd en...nog geen werk. Dus daar kunnen we geen rekening mee houden.
We wonen nu in een nieuwbouwijk en dat is met kleine kinderen wel heel fijn wonen. Want spelen met andere kinderen, speeltoestellen en de scholen..het is allemaal dichtbij. Zijn er wijken waar we absoluut WEL en absoluut NIET moeten gaan kijken als we aankomen (=1 dec).

Nu roept iedereen hier die Melbourne kent, meteen 'St Kilda'!!! Maar de huizen daar zijn toch iets te duur/te klein. We zitten nu naar huizen van 250-300 dollar p/wk te kijken omdat we nog geen idee hebben wat we gaan verdienen..ook dat is een lastige, dus we gaan een beetje laag zitten.

De banen vinden zou geen groot probleem moeten zijn omdat we een Skilled Visum hebben gekregen dus dat zou wel goed moeten gaan...

Afijn, heel erg bedankt voor je tips (ook als j een goede/leuke makelaar weet...?) en gaat dat Sinterklaas feestje nog door? Daar heb ik ooit eens wat over gelezen?? groetjes Marieke
 
Hallo Marieke,

Dan zijn jullie nu ongeveer zover als wij. Wanneer vliegen jullie?
Wij kijken ook naar huurhuizen in deze prijsklasse en vanwege werk zijn wij aan de westkant gebonden.
Over het algemeen krijg je voor die prijs in Werribee / Hoppers Crossing aardige huizen.
Is veel nieuwbouw en daar ziet het er daar nog kaal uit op de foto's, het strand in de baai schijnt daar ook niet zo mooi te zijn.
Maar dat weegt voor ons niet op tegen de prijs en de weg naar werk. Bovendien ben van hier sneller in Torquay en de "great ocean road"

Groetjes Inge
 
Hai Inge,
we vliegen 13-11 en jullie? We hebben ons helemaal niet gericht op de westkant, volgens mij vooral omdat we via-via suburbs aan de oostkant aanbevolen hadden gekregen. Maar dat kan toeval zijn natuurlijk. Torquay schijnt wel erg leuk te zijn. We hebben voor de eerste 3 weken iets gehuurd in Croydon, vlakbij de Yarra valley, klinkt ook erg OK. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat.
Gaan jullie ook op eigen houtje of geregeld? Jullie hebben dus al wel een baan? Wat doen jullie?
Wat een vragen allemaal..maar ja: daarvoor is het een forum natuurlijk!
groetjes, ik hoor het wel Marieke
 
Hallo Marieke,

wij weten nog niet wanneer we vliegen hebben bij het IOM vluchten vanaf 5 Nov. aangevraagd, afwachten.
Wij gaan met 457 visum, Dirk heeft daar een baan bij een grote banketbakkerij. Die baan toevallig in een duits forum
"gevonden" en met wat ups en downs nu 13 Sept het visum.
Wij regelen ook alles zelf, maar kunnen nog niets in Melbourne boeken zolang we niet weten wanneer we aankomen.
Hebben jullie ook een container bestelt ? Daar zijn we nu mee bezig. En het huis zouden we graag verkopen voordat we vliegen.
Maarja je kan niet alles hebben.
Oja, ik ben fysiotherapeut, maar ben nog niet erkend in Austr. Dat wil ik doen als we er zijn.

Groetjes Inge

Ps Maken jullie een stopover? 13 Nov. vliegen en 1 dec. landen?
 
Hai Inge,
haha je let goed op! Ja klopt, we vliegen van singapore nar bali op en neer, dus inderdaad een stop over. Even lekker vakantie vieren na alle verhuisstress. Was ook nog eens best goedkoop met Singapore Airlines.
Lastig als je nog weinig kan regelen, dat hadden wij ook een hele tijd. We hadden allee besloten om alvast grote stappen te zetten voordat we het visum kregen. Is een risico maar de kans dat we het niet zouden krijgen was eigenlijk nihiel. En gelukkig hebben we het nu ook bine trouwens. Een mooi stickertje in de paspoorten!
We hebben via diverse verhuizers langs laten komen en uiteindelijk, ook na aanbevelingen hier, gekozen voor Voerman/Transpack. Weet nog niet natuurlijk hoe dat gaat bevallen maar tot nu toe prima. We betalen 4850 voor een volle 30 kuub contaner inclusief inpakken en demonteren e.d.
Geen idee hoe dat met fysio's zit daar..misschien dat iemand op het forum dat weet??
Heb je al enig idee waar jullie gaan wonen, in welke suburb? Gaan jullie kopen of eerst huren?
En wat is het IOM???
groetjes Marieke
 
He Marieke,

Ken jij toevallig Hans en Elly? Zo ja, dan zijn we geloof ik al aan elkaar gekoppeld.... :lol:
Wat de wijken betreft: wij zijn gewoon gaan rijden en gekeken wat goed voelt. We hebben de scholen centraal gesteld omdat we ook 2 kornuiten op de middelbare hebben en dat nogal belangrijk schijnt te zijn hier op welke school ze hebben gezeten.
Voor die prijs moet je wel voorbereid zijn dat het niet veel soeps is in MB. Wij betalen $450 per week en hebben dan een relatief groot huis in een leuke wijk (wel veel oudere mensen als direkte buren, maar goed, ook gezellig).
Bij de diverse makelaars liggen iedere donderdag lijsten met nieuwe huurhuizen en tijden waarop je kan bezichtigen. Ik heb het al uitgebreid beschreven in mijn draadje "1e indrukken".
Werk heb je ook niet 1,2,3. We hebben al een aantal mensen gesproken die echt 2 fulltime maanden bezig zijn geweest om werk te vinden. Dus verkijk je er niet op, het geld stroomt weg en het duurt echt een tijdje voor er weer iets binnen komt!
Sterkte met alles en groetjes, Mariette (MB)
 
Hai Marietta,
jazeker ken ik ik Hans en Ely. Of althans, ik ken de neef van hans erg goed want dat is een goede vriend van mijn vader. Mar hoe ben jij dan weer aan ons gekoppeld? Grappig dit  :grin:.

Bedankt voor je tips. Wij hebben inderdaad ook als eerste doelstelling om een auto te kopen en rond te gaan rijden. Alleen zijn onze kornuiten 2,5 en een half dus we kunnen er geen lange dagtrips van maken. Een shortlist van suburbs is dan dus handig.
En je hoort zoveel van zoveel mensen dat het best moeilijk is. Scholen is inderdaad eigenlijk iets waar we naar zouden moeten kijken maar dat zit nog helemaal niet in ons syteem omdat ze immers nog niet op school zitten. Maar dat gaat snel genoeg.

Die huurprijs is ook een lastige. We gaan expres maar wat laag zitten juist omdat we niet weten hoe snel alles gaat. We hebben wel wat geld om even zonder werk te zitten maar het moet geen half jaar duren. EN dan weten we niet eens wat we gaan verdienen..want dat is natuurlijk ee lastige vraag altijd. We kijken wel op seekit maar ik weet niet of je dan ook krijgt wat er staat. Dus lastig.

Maar wat zouden jou aanbevelingen zijn mbt wijken? En ook, waar willen we absoluut niet zitten omdat dat gewoon slechte wijken zijn? Waar is de Bijmer van Mebourne bv?
We zitten nu voornamelijk in zuid/oost en oost te zoeken..is dat OK?
groetjes en bedankt voor de info alvast, Marieke
 
Hoi Marieke

Wij gaan volgend jaar ook naar Melbourne en willen ons graag vestigen in het prachtige Yarra Valley gebied. Ik heb als tiener zo'n elf jaar in dit gebied gewoond en dat beviel altijd prima. Prachtige omgeving en lekker de ruimte met de stad op een klein uurtje rijden toch nog redelijk in de buurt. Het is natuurlijk ook maar net wat je wil. Mijn zus zit momenteel al in Melbourne en zij vindt oa Warrendyte en omgeving mooi, Croydon is ook in de buurt. Zelf vinden wij Yarra Glen en Healesville ook wel aantrekkelijk. We zien wel

Groetjes Mariette (flevoland)
 
[quote author=marjet link=topic=7672.msg100291#msg100291 date=1191270932]
Hoi Marieke

Wij gaan volgend jaar ook naar Melbourne en willen ons graag vestigen in het prachtige Yarra Valley gebied. Ik heb als tiener zo'n elf jaar in dit gebied gewoond en dat beviel altijd prima. Prachtige omgeving en lekker de ruimte met de stad op een klein uurtje rijden toch nog redelijk in de buurt. Het is natuurlijk ook maar net wat je wil. Mijn zus zit momenteel al in Melbourne en zij vindt oa Warrendyte en omgeving mooi, Croydon is ook in de buurt. Zelf vinden wij Yarra Glen en Healesville ook wel aantrekkelijk. We zien wel

Groetjes Mariette (flevoland)
[/quote]

Hoi Mariette,

Yarra Glen & Healesville zijn prachtige dorpjes. Wij zit zelf momenteel in Tecoma, maar verhuizen volgende week naar Monbulk "over the mountain" naar de yarra ranges. Onze kinderen zitten daar al op school, en wij hebben een prachtige huis gevonden vlak bij het centrum.

Ik vind dat jullie een goede smaak hebben  :up:
 
Het is allemaal aardig om te bepalen waar je wilt wonen, maar het is 100 procent afhankelijk van waar je baan is.
Erg leuk in Healesville of Yarra Valley, maar als je in Melbourne Centrum naar de zaak moet, ben je 1.5 tot 2 uur onderweg , dus 3 tot 4 uur in het verkeer dagelijks  en dat zijn Nederlandse randstad spitsproblemen.
Echter als je een baan in de buurt kan bemachtigen van dat soort gebieden, dan zit je natuurlijk op rozen.

Hoe dichter bij de stad, hoe duurder de huizen, maar dat is overal hetzelfde.
En zoals altijd, je moet afwegen wat het comfort is om buiten de stad in de natuur te wonen t.o.v. het werkverkeer.
Jan
 
wij zitten in Kilsyth, tegen Croydon/Mooroolbark aan, dichtbij het station van Mooroolbark (5 minuten met de auto). Deze buurt zijn de huizen goed te betalen, onder de 300 per week makkelijk. Maar als je een baan hebt is dat wel een plus, want dat vragen ze wel van de real estate. Mijn hubby werkt in CBD en gaat met de trein, een klein uurtje vanaf Mooroolbark. Het is schijnbaar niet aan te bevelen met de auto te gaan, aangezien parkeren in de city stervensduur is (zo'n 30 dollar tegen een treinkaartje van 10 dollar, en dat is per dag!).
Wij kunnen echt deze omgeving aanbevelen, je bent eigenlijk overal dichtbij en ook nog eens dichtbij het mooie natuurgebied van de Yarra Ranges! en er zitten veel hollanders.....

groetjes Pauline
 
[quote author=Jan H. link=topic=7672.msg100556#msg100556 date=1191665067]
Het is allemaal aardig om te bepalen waar je wilt wonen, maar het is 100 procent afhankelijk van waar je baan is.
Erg leuk in Healesville of Yarra Valley, maar als je in Melbourne Centrum naar de zaak moet, ben je 1.5 tot 2 uur onderweg , dus 3 tot 4 uur in het verkeer dagelijks  en dat zijn Nederlandse randstad spitsproblemen.
Echter als je een baan in de buurt kan bemachtigen van dat soort gebieden, dan zit je natuurlijk op rozen.


Als verpleegkundige kan ik eigenlijk overal wel aan de slag.........ook in Healesville(Heb ik stiekem al geinformeerd). En mijn man zit ook niet gebonden aan het C.B.S. dus wij hebben mazzel :smile: Maar natuurlijk is het afwachten waar je uiteindelijk gaat werken, maar onze voorkeur gaat toch zeker uit naar dit gebie
 
Ik weet nog niet helemaal goed hoe "quote"werkt dus mijn reaktie zit vervolgens bij de quote in. Lekker slim!


Als verpleegkundige kan ik eigenlijk overal wel aan de slag.........ook in Healesville(Heb ik stiekem al geinformeerd). En mijn man zit ook niet gebonden aan het C.B.S. dus wij hebben mazzel  Maar natuurlijk is het afwachten waar je uiteindelijk gaat werken, maar onze voorkeur gaat toch zeker uit naar dit gebie
 
Mariette,
Als je buiten de stad wilt wonen en je kunt het combineren met je werk op redelijke afstand, dan is dat prima natuurlijk. :up:
Echter zijn er wel veel anderen die op de stad zijn aangewezen en dan wordt het duurder en moeilijker om een plek te vinden in de nabije woonoorden.
Het ligt er ook aan wat je zelf vindt wat een redelijke tijdsduur is van en naar het werk en gerekend van deur tot deur dan is het wellicht acceptabel om daar een uur voor uit te trekken, anderen zijn met 1 en half uur tevreden en weer anderen vinden 30 min meer dan zat.

Ik woon (rijdend) op 15 minuten van de stad (Flinders St station of GPO zeg maar), maar dat is buiten de spits en op zondag.
Echter ik doe er 45 min tot soms een uur over tijdens de spits.
Je kunt ook wel met het openbaar vervoer, maar dat ligt er weer aan of je overdag je auto nodig hebt.
In de regel zou ik zeggen, als je de auto niet nodig hebt voor je werk, probeer het openbaar vervoer, vaak sneller en goedkoper.
In vele gevallen scheelt dat ook de aanschaf en onderhoud van een tweede auto en dat is vooral voor de beginnende emigrant weer een besparing.

Ikzelf werk niet meer, maar bovenstaande gewoon betr. mijn ervaring in Melbourne waar ik sinds 1979 woon.
Cheers
Jan
 
Hoi Jan,

Toevallig zeg, ik ben in 1979 ook naar Australie geëmigreerd. Wij hebben toen eerst bij vrienden in Wandin gewoond en later zijn wij verhuisd naar Mt Evelyn en daarna weer naar Wandin. In 1989 ben ik wegens heimwee weer terug naar Nederland gekomen........FOUT. Nu ga ik met mijn eigen gezinnetje het nog een keer proberen.

En wat je schrijft is helemaal waar......wij moeten maar afwachten waar wij terecht komen, maar in mijn fantasie heb ik al een leuk stukje grond in Healesville bemachtigd met een victoriaans weatherboard huisje en een zwembad in de achtertuin! Ach, een beetje dromen........heerlijk toch

Groetjes Mariette
 
Mariette, dus je hebt goede ervaring en weet dus precies wat je te wachten staat bij terugkeer naar Melbourne en zo te horen heb je ook eerder al buiten de stad gewoond en kan me best voorstellen dat je weer zo,n plekje wilt zoeken.
Healesville is een mooie omgeving.
Veel succes ermee.
Even een kleine correctie, ik ben niet geemigreerd maar verhuist, een groot verschil.
Inmiddels de groetjes,
Jan
Prachtige tijd van het jaar hier momenteel, altijd in de herfst en lente zoals jij wel weet.
 
Back
Top