welke volgorde..?

iwan

New Member
Hallo

we willen een skilled independent ( subclass 136) aanvragen.

Wat ik graag zou willen weten is welke volgorde we moeten aanhouden m.b.t. alle formulieren. ik wil het in 1 x goed doen  en liever vandaag dan morgen.
Moet ik eerst alles laten vertalen zoals diploma's e.d. dit opsturen naar TRA dan medical, Iets-test, dimia enz...??! Bewijs van goed gedrag kan ik dat nu al aanvragen alsmede uitr. Geboorte reg.? willen ze ook dat alle toegevoegde documenten door notaris worden gestempeld als "true-copy".?
Ik ben zelfstandig en heb begrepen dat je dan 3 jaarverslagen moet laten vertalen en bij  de aanvraag TRA moet voegen. Kan dit niet anders..? Moeten we verder wachten op de geboorte van ons 2e kindje voordat we iets kunnen opsturen.?

Dit zijn al heel wat vragen dus ik laat het even hierbij,

Alvast bedankt,  Iwan
 
Hai Iwan,

Welkom op dit forum om te beginnen! Niet zo hard van stapel lopen, je hebt nog een behoorlijke weg te gaan, dus rustig aan.

Je begint met je TRA-aanvraag, mijn man is ook zelfstandig en wij hebben opgestuurd:
Het ingevulde formulier, die je kunt downloaden via www.workplace.gov.au/tra, hierbij is ook opgesomd wat je dient mee te sturen.
Diploma's die relevant zijn, inschrijving KvK een zelf opgestelde verklaring die ondertekend is in het bijzijn van een notaris, over je opleiding, werkervaring diensttijd, kortom een beetje je levenslijn vanaf je opleiding.
3 verklaringen van leveranciers, CV en lijst van materialen waarmee je (kunt) werkt en/of die je in bezit hebt.
verklaring Bond, verklaring van de boekhouder, 4 verklaringen van opdrachtgevers/clienten.
kopie paspoort, 2 recente pasfoto's, foto's van resultaten opdrachten.
En wat advertentiemateriaal.
Natuurlijk gaat het om gecertificeerde kopieen met daaraan gevoegd de vertalingen.
Wij hebben overigens geen jaarverslagen meegestuurd. en hadden de results binnen twee weken binnen.

In de tussentijd kun je vast inschrijven voor je (jullie) IELTS test, want de uitslag heb je nodig om mee te sturen met je visum aanvraag.
Nou, voldoende huiswerk voor voorlopig en het vervolg kun je downloaden via www.immi.gov.au.
Alvast succes en laat je vervolg even horen, misschien is het ook leuk om ons hier allemaal te laten weten wat de achtergronden, beweegredenen motivatie, (gezins)situatie is, zoals wij hier allemaal zo'n beetje hebben gedaan.
Als een voorstellingsrondje.

Groetjes,

Mariette
 
Omdat dit topic nu toch open is, heb ik gelijk even een vraagje. Ik ben momenteel ook bezig met de skills assessment. Nu wil ik alle papier die ik de komende tijd nodig heb bij mijn visum aanvraag in een keer laten kopieren en certificeren.
Een aantal papieren spreekt voor zich welke ik nodig heb, zoals:

diploma's (ik heb gelijk een engelstalig diploma gekregen)
uitleg opleiding (heb ik gehad in het engels wegens eventuele migratie en reizen naar het buitenland)
getuigschriften
certificaten
paspoort (denk ik)

Zijn er nog meer dingen die ik over het hoofd zie. Ik heb geen eigen bedrijf, dus dat soort "rompslomp" heb ik niet.
 
[quote author=Catkin link=topic=5420.msg68460#msg68460 date=1156089325]
Omdat dit topic nu toch open is, heb ik gelijk even een vraagje. Ik ben momenteel ook bezig met de skills assessment. Nu wil ik alle papier die ik de komende tijd nodig heb bij mijn visum aanvraag in een keer laten kopieren en certificeren.
Een aantal papieren spreekt voor zich welke ik nodig heb, zoals:

diploma's (ik heb gelijk een engelstalig diploma gekregen)
uitleg opleiding (heb ik gehad in het engels wegens eventuele migratie en reizen naar het buitenland)
getuigschriften
certificaten
paspoort (denk ik)

Zijn er nog meer dingen die ik over het hoofd zie. Ik heb geen eigen bedrijf, dus dat soort "rompslomp" heb ik niet.

Ow en welke papieren heb ik nodig tijdens de visum aanvraag zelf, wil namelijk alles in 1 keer certificeren (en kopieren dus).
[/quote]
 
Je moet echt even Booklet 6 en the application form downloaden via www.immi.gov.au.
Gezien je gezinssituatie, verleden en talloze redenen kun jij andere gegevens moeten sturen dan een ander, iedere situatie is nu eenmaal anders.
in ieder geval wel internationaal uittreksel geboorteregister(s) eventueel VOG(s) kun je frontloaden. (Die hebben ze liever pas naderhand)
Ook al denk je alles al gekopieerd en gecertificeerd te hebben, reken er maar op dat je minimaal nog wel een keer terug zult, want er komt altijd wel weer wat bij, waar je nu geen rekening mee gehouden hebt

In Booklet 6 staat enorm veel informatie en als je het aanvraagformulier download, doe dan gelijk even de checklist Via Booklet 6 zie je voor welk visum je in aanmerking kunt komen. Een Skilled Independant is 136, kun je zo zoeken via bovenvermelde site.
De checklist is ervoor om te checken dat je alles mee stuurt.

Groetjes en succes met de voorbereidingen,
en verder veel leesplezier en de beste methode om het te doen is zo veel mogelijk lezen en zelf uitzoeken, is heel leerzaam en je zal zien dat je gaandeweg groeit.

Mariette
 
Dank je wel. Ik zal het binnenkort eens downloaden. Dan kan ik alvast kijken hoe en wat. Daarnaast moet ik toch eerst de skills assessment doen...
 
Hoi Mariette,

bedankt voor de info en je terechtwijzing. Ik weet dat we een hele lange weg hebben te gaan maar ik moest toch ergens beginnen.! Vandaar de opsomming van deze taken ter bevesting dat de volgorde klopt.
Anyway het opstellen van m'n TRA zal al redelijk wat tijd in beslag nemen. Als het begin maar is gemaakt.

Zoals vele heb ik inderdaad een kleine intro gegeven mbt onze situatie en gezins samenstelling. Deze is te vinden onder de "even voorstellen" topic.
terzijnder tijd zal er meer volgen....

Iwan

 
 
Hai Iwan,

TRA is inderdaad het meeste werk, maar ook erg belngrijk. als je hier een fout(je) mee maakt kan dat ten koste gaan van de eventuele toekenning.
Je moet hier dus inderdaad veel aandacht aan besteden.
Wij hebben de aanvraag wel zelf gedaan, maar het even door laten kijken voor we het opstuurden.
Er werd hiervoor een uurtarief gerekend.  was slechts 1 uurtje nodig. Evenzo met de visumaanvraag.
Veel succes vast en laat weten hoe het je vergaat.

Groetjes, Mariette
 
Back
Top