Wenkah richting Melbourne - lastavaza

wenkah

New Member
Mijn droomtocht richting oz begint nu toch echt vorm te krijgen, dus tijd voor een lastavaza draadje!

3 weken geleden mijn IELTS gehaald.

en vandaag een brief gekregen van Australian Computer Society. Mijn hart begon flink te kloppen en door mijn zenuwen moest ik hem 3x lezen, maar ergens in de brief staat:

"Your skills have been assessed to be suitable for migration ..."  :lol:

ps: bij de brief zat ook een ACS membership application form. Ik neem aan dat dit niet verplicht is, maar ben wel benieuwd of iemand daar toevallig ervaringen mee heeft.

Geen ervaring mee, en mijns inziens niet nodig .. (dwz tot op heden nooit iemand naar gevraagd ;-))

In mijn contract staat dat ik binnen 3 maanden na aankomst in australie lid moet zijn geworden van een beroepsvereniging.
Volgens mij zijn de meeste werknemers dat verplicht.
Ik zou die brief toch maar even bewaren.

Ik heb idd ook zo'n application form gekregen destijds, maar nooit wat mee gedaan en ook niet verplicht gesteld in mijn contract toen.
Weet het niet zeker maar volgens mij hebben veel OZ IT-gerelateerde bedrijven geen hoge pet op van de ACS.

[quote author=perthpete link=topic=9792.msg133288#msg133288 date=1235689568]
Welk bedrijf werk je voor dan?
[/quote]

Ik ga werken voor Environmental Earth Sciences (EESIContracting). Het een 100% Australisch bedrijf.
http://www.environmentalearthsciences.com/

@Wenkah, gefeliciteerd  :happysun:, lekker gevoel is dat de brief van ACS, je bent nu een hele grote stap verder.  Succes met de volgende stappen!

Groetjes,
Susan

[quote author=loecky link=topic=9792.msg133262#msg133262 date=1235651680]
In mijn contract staat dat ik binnen 3 maanden na aankomst in australie lid moet zijn geworden van een beroepsvereniging.
Volgens mij zijn de meeste werknemers dat verplicht.
Ik zou die brief toch maar even bewaren.
[/quote]

Ok, maar dan wordt het dus bepaald door de werkgever, en niet zozeer door de regering.
Ik zal de brief bewaren, maar ik word niet automagisch lid...

Denk ook dat ze dat dan beter hadden omschreven. Ik heb nergens gelezen dat je lid moet worden. Wellicht doen ze die brief erbij, en hopen ze dat je die vanzelf opstuurt...
[quote author=Scutch link=topic=9792.msg133351#msg133351 date=1235744443]

@Wenkah, gefeliciteerd  :happysun:, lekker gevoel is dat de brief van ACS, je bent nu een hele grote stap verder.  Succes met de volgende stappen!
[/quote]
zeker weten een lekker gevoel! tnx :)

zo, vandaag online mijn visum aangevraagd!
Moest flink wat info opgeven maar het is nu officieel ingediend.
Ik moet alleen nog allerlei documenten inscannen en attachen...

verder was ik wel ff geschrokken van het feit dat mijn zus en mijn ouders vermeld staan als applicant en zij dus ook een VOG en medicals moeten opsturen. (heb toch duidelijk aangegeven dat ik de enige applicant ben)
Ik wacht in ieder geval met het opsturen van VOG en medicals totdat de co erom vraagt...

gevoelsmatig klopt dat niet...
Is er niet iets dat je verkeerd begrijpt?? (nogal makkelijk met al die formulieren..)

Ik ben bang dat je de gegevens van je ouders en zus in het verkeerde gedeelte van de aanvraag hebt ingevuld.
Voor je verder gaat zou ik dat eerst even rechtzetten  :wink:

Succes met alles  :up:

nee gevoelsmatig klopt het idd niet. maar toch heb ik alle vragen goed beantwoord

Do you have any dependents (other than a spouse/interdependent partner) included in this visa application?
No

Provide details of ALL your family. Include family members that are not accompanying you to australia as well as deceased family members.
Hier staat dus de info van mijn zus en ouders

En in de samenvatting staan mijn zus en ouders dus ook als applicants vermeld, maar dat heb ik toch nergens aangegeven :s

Hi Wenkah,
zou me er niet zoveel zorgen over maken, stuur ze een email en wijs op de error.
Het blijven mensen en door alle regels die er zijn, gaat er daar ook weleens wat fout.
Als ik zag in Berlijn hoe snel ze door de papieren gaan en het was de eerste keer dat m'n case officier ze
onder ogen kreeg, verbaast het me niets.

groetjes  Johan

hmmm. Er is weer een update.

Ik had gemaild naar Diac om te vragen wat mijn status was, en het blijkt dat ik ook slachtoffer ben geworden van de nieuwe regels.
De kans is zeer onwaarschijnlijk dat ik voor eind 2012 mijn visum heb.

Dit is natuulijk flink balen, maar nog niet eens het meest frustrerende.
Het beroep waarop ik mijn visum heb ingediend staat niet op de CSL. Maar er zijn dus beroepen die ik ook uitoefen, en die WEL op de CSL staan.
Dat klinkt misschien raar, maar ik ben software ontwikkelaar, en mijn functie definitie is gewoon een beetje vaag...

ik zal nog proberen om deze te wijzigen, maar ik verwacht niet dat ik daarmee mijn wachttijd kan verkorten :s

mijn geduld wordt flink op de proef gesteld!

Dat is balen zeg! :p

Ik zat me al af te vragen waarom jij nog geen CO had, aangezien je ook je assessment bij ACS gedaan hebt en ik ervan uit ging dat de meeste IT-beroepen op de CSL staan. Niet dus.

Ik zou een herassessment vragen bij ACS, ze hebben al al jouw gegevens en mss is het maar een klein beetje extra info die kan maken dat je toch weer op de CSL staat. Maar dan moet je natuurlijk eerst zeker zijn dat je dat gewoon kan toevoegen aan je aanvraag en dat je geen nieuwe aanvraag moet indienen. Ik zou er toch eens achteraan gaan als ik jou was.

Succes :up: :up:
Jerden

Hee Jowen,wat balen joh! Ik was er al wel een beetje bang voor omdat je nog steeds geen CO had. Dus dat betekende dat je niet op de CSL stond. Had het maar eerder nagevraagd bij het Diac.... maar ja, had had... :|

Misschien toch wel slim om zsm proberen je aanvraag om te zetten? Rond juli gaat de CSL eruit meen ik,of wordt ie langzaam aan uitgevaagd (?) dus mag je wel opschieten.

Succes!

p.s ik vond je paarse hippo toch veel leuker dan dat mietige supermannetje :p

@Jerden & @Skippie

Ik ga er zeker achteraan. Ik kijk of ik de aanvraag kan omzetten...

Updates komen weer hier terecht :)

Na een lange tijd niet op het forum geweest te zijn, bij deze weer een update:

Ik heb vorig maand mijn visum gekregen

Echter.... ik ga hem niet gebruiken. Ik heb al ongeveer 6 jaar lang alles in het teken gezet van oz. Achteraf gezien had ik wat tunnelvisie, want alles moest wijken om mijn doel om te emigreren naar Melbourne te verwezenlijken. Op zich is er niets mis met dedication, alleen hoe langer het duurde, hoe meer ik merkte dat ik eigenlijk in twee werelden leefde. Vorig jaar was de climax.
Ik had mijn baan opgezegd, relatie verbroken, en was helemaal klaar om te gaan. Toen hoorde ik weer iets over een gewijzigd beleid en moest ik nog langer wachten. Toen heb ik tegen mezelf gezegd, ik blijf netjes wachten, maar ik ga niet meer alles opzij zetten. Ik had door de jaren heen ook weinig geinvesteerd in vrienden/kennissen.
En net toen ik mezelf openstelde voor nieuwe dingen, kwam ik de liefde van mijn leven tegen. Inmiddels woon ik samen en gaat het erg goed.
Emigreren is voor haar geen optie, dus heb ik besloten om ook mijn toekomst in Nederland te zoeken.
Het kan raar lopen! Als mijn goedkeuring een jaartje eerder was gekomen stond ik nu ergens achter een barbie sateetjes te draaien.
Dus aan de ene kant is het frustrerend dat ik veel energie heb gestoken in het papiertje en er niets voor terug krijg, aan de andere ben ik hier ook heel gelukkig en ga ik nog een mooie tijd tegemoet.

Moraal van het verhaal: inzet en volharding is altijd goed, oogkleppen op hebben niet; Blijf genieten van het leven in NL :)

Jemig! Zo kan het ook lopen. :wink:
Als ik jouw was ging ik nog wel een vakantie Melbourne doen, puur voor het valideren.
Zo heb je tot 2016 nog de tijd je te bedenken en misschien zelfs je vriendin ook. :smile:
Wat je ook doet en waar, veel geluk! :up:

Back