Werk zoeken in Oz

Mrs.P

Member
Ik had besloten om in het eerste jaar dat we in Oz wonen, niet te gaan werken, maar thuis te blijven bij mijn kinderen... Nu het steeds dichterbij komt, weet ik niet of ik dat zo'n goed idee vind. Ik denk dat ik het werken erg ga missen. En fulltime thuis blijven trek ik hier in Nederland niet eens, laat staan in Oz (waar ik amper iemand ken). Het moeilijke is alleen dat ik journalist ben en in het nederlands schrijf. Mijn engels is goed. Maar artikelen produceren op het niveau waarop ik dat nu doe, gaat niet lukken. Wat gaan jullie doen op het gebied van werk???


Groeten,

Claire
 
Hoi,

Ook ik heb besloten voorlopig niet te gaan werken, totdat de kinderen helemaal gewend zijn en de taal machtig zijn.
Ik heb er geen tijd aan verbonden, het zou ook een jaar kunnen zijn.
Maar als blijkt dat de kinderen na bijv. 4 maanden zich al aangepast hebben, dan ga ik ook weer rondkijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een baan in de luchtvaart, daar heb ik de meeste ervaring mee en ik ben daardoor gewend om veel Engels te praten. Als ik een baan moet zoeken buiten de luchtvaart wordt het wat moeilijker aangezien ik niet gewend ben om veel in het Engels te schrijven.
Ach ik zie wel, er komt vast iets op mijn pad.
Bovendien willen Ron en ik na een tijdje waarschijnlijk toch iets voor onszelf beginnen, dus ik wil waarschijnlijk eerst een cursus Engels voor gevorderden volgen.

Groetjes,
 
Tja, gevoelig onderwerp.... werk vinden in Oz. Ik ken een verhaal van mensen die afgelopen november zijn geemigreerd naar Brisbane maar omdat het vinden van werk een enorm probleem is overwegen ze nu om maar weer terug te keren naar NL. Maar ik hoor ook wel eens goede berichten....

Afijn, wat zouden wij doen: allebei werk zoeken! Onze kleine Emma zou dan naar een kinderdagverblijf moeten maar we hebben eigenlijk geen idee hoeveel zoiets kost in Oz, maar daar komen we nog wel achter.

We willen natuurlijk werk vinden in de administratieve sfeer maar we willen alles aanpakken, maakt niet uit wat. En we verwachten dat Mrs KC eerder werk zal vinden omdat ze een Australische is, maar dat terzijde......

KC
 
Ik weet het ook nog niet precies. Ik ga als we een huis hebben gevonden een dans studio beginnen en dan kan ik m'n eigen werk creeren. Tot die tijd weet ik het niet zo, ik wil graag iets in de webdesign richting gaan doen, ook het liefste voor mezelf, maar ik zou tijdelijk voor een ander kunnen werken.
Het lastigste met mijn werk is dat je eerst een hele hoop reclame moet maken voor je uiteindelijk je opdrachten (webdesign), leerlingen (dans) en optredens (dans) krijgt.
 
Heb nog geen idee wat ik ga doen, wel eerst helemaal genieten van mijn nieuwe huis, elke ochtend lekker naar de sportschool.
Van de 4 kinderen is er nog 1 thuis voor, maar zodra kindergarten begint ben ik dus van 9.00 - 15.00 helemaal vrij.

Zou wel iets willen beginnen in de interieur inrichting van huizen voor expats. Beetje Turn Key concept.

Dus Claire als je nou naar Sydney komt hebben we natuurlijk al een architect.
 
Ebony said:
Heb nog geen idee wat ik ga doen, wel eerst helemaal genieten van mijn nieuwe huis, elke ochtend lekker naar de sportschool.

dat lijkt mij ook wel wat, maar ik vrees dat ik toch geld zal moeten verdienen, de salarissen in Australie zijn lager, dus mijn man gaat erop achteruit. Nu verdien ik ook geld en we zijn dus gewend een bepaald inkomen. En om zo'n mooi huis te kunnen bekostigen zal er gewerkt moeten worden *zucht*. Maar werk is natuurlijk ook leuk.
 
Back
Top