werken als Office Manager in OZ?

Kiki25

New Member
Hello,

Zijn er misschien mensen die aan het werk willen als Office Manager in Oz? Ik ben erg benieuwd wat je ervaring is in NL en hoe de visum aanvraag verloopt. Ik zie nl. dat dit beroep wel op de SOL staat, maar het is me niet duidelijk wat ze precies voor ervaring/opleiding nodig hebben (Office manager, ruim begrip).

Alvast dank voor jullie reacties!

groetjes,
Kiki
 
Hallo Kiki,

Ik heb, nu ongeveer 3 jaar geleden,  een succesvolle skills assessment laten doen voor office manager. Ik heb een MEAO diploma (Secretariele richting) en tevens Schoevers (Europees secretaresse) maar mijn MEAO diploma bleek voldoende te zijn om een positief skills assessment te krijgen.  De skills assessment wordt gedaan door VETASSESS.

In de ASCO (Australian Standard Classification of Occupations) staan alle beroepen met de benodigede kwalificaties en taken. Ik stuur een link mee zodat je zelf kan kijken. http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/0/B25DD71E1D52901ECA25697E001851E5?opendocument 

Wellicht dat dit je verder op weg helpt.

Met vriendelijke groet,

Tamara
Adelaide – Zuid Australië
 
Mijn man was de hoofdaanvrager voor het visum (STNI 137) en doordat mijn skills assessment ook goedgekeurd was hadden we de 5 extra punten voor spouse skills qualifications. Mijn man is een mechanical engineer en moest zijn skills assessment bij IEAUST laten doen.

Groeten,
Tamara van Mil
Adelaide - Zuid Australie
 
Beste Tamara van Mil van Start2Migrate,


Waarom heb jij nou die beroepserkenning laten doen? Want die 5 extra punten had je helemaal niet nodig. Voor een STNI visum had je genoeg aan 70 punten.

Het beroep van jouw man was al goed voor 60 punten. Als je daar de punten voor zijn leeftijd bij telt, dan zit je al boven de 70 punten en blijkt jouw skills assessment dus geheel overbodig te zijn geweest.

Groeten nintil
 
Nintil,  je bent me net voor..

Ik vindt het allemaal een beetje vreemd, zeker als je nu als Migration Agent door het leven gaat..,
 
Hallo allemaal,

Ik heb deze skills assessment laten doen omdat we toen nog niet zeker wisten voor wie de skills assessment wel of niet ging lukken. De skills assessment van IEAUST is heel erg ingewikkeld en die van VETASSESS is heel erg gemakkelijk.... dus leek het ons logisch dat je dan alle twee probeert.

Ik ga nu inderdaad door het leven als migration agent maar toen nog niet....

Met vriendelijke groet,

Tamara van Mil
Adelaide - Zuid Australie
 
Back
Top