werken in een mijn in Perth

wij drietjes

New Member
Hallo, wie werkt er daar in één of andere mijn. Wat kunnen jullie ons aanraden? Welke beroepen worden daar het meest gevraagd? Alle tips zijn welkom!
 
Er zijn een heleboel beroepen en een heleboel mijnen. Broiler makers, truck drivers, geologists, engineers, mechanics. De mijnen liggen overal verspreid en vele mijnwerkers doen 'fly in fly out'. Hun huis is bijvoorbeeld in Perth of Bunbury of zo en dan vliegen ze vanuit Perth naar de mijnen (Eg. Kalgoorlie, Karratha) en blijven daar dan 2 weken en komen dan weer een weekje thuis. Anderen doen niet de fly in en fly out en werken bijvoorbeel 4 dagen, 4 nachten, 4 vrij. De shifts zijn vaak lang (12 uur) en op welke rotatie je zit hangt ervan af welke dagen je vrij hebt, kerst, pasen of wat dan ook.

Lonen liggen hoog, dat wel, maar als de kinderen klein zijn kan het moeilijk zijn om voor de vrouw ook te werken als ze dat wilt omdat zeker met fly in fly out ze 2 weken alleen zit met de kinderen. Ik hoor verschillende verhalen hoe makkelijk het is om werk te krijgen. SOmmigen komen over vanuit het oosten om die grote vrachtwagens te rijden, dus eerst leren en dan proberen werk te krijgen en ene keer hoor je dat het makkelijk is, andere keren kunnen ze geen werk krijgen en wonen ze in hun auto.... Ik zelf werk niet in de mijnen en ook mijn partner niet, maar heb wel 4 jaar in KAlgoorlie gewoond waar velen in de mijnen werken. Ik heb hier (bij Bunbury) 2 vriendinnen waarvan de mannen fly in fly out doen. De ene werkt paar maanden hier en dan paar maanden daar, afhankelijk van het contract en is vrachtwagen chauffeur. De ander werkt met explosieven bij een vaste mijn.

Mijn partner heeft er wel even over gedacht om werk te vinden in de mijnen, maar ook al liggen de lonen hoog, als je 2 weken weg bent, 12 uur per dag moet werken, dag en nacht, was het het niet echt waard. Maar voor jonge mensen is het geweldig want je kan een lekker zakcentje verdienen en jezelf opzetten.

Ik kan helaas niet verder veel vertellen hoe makkelijk het is om een baan te vinden, ik weet wel dat er altijd veel vraag is voor bepaalde dingen en er zitten voordelen en nadelen aan.....
Jo
 
Hoi
Rene werkt in een mijn in SA. Hij gaat woensdags weg en komt woensdag week later weer terug. Wij hebben 2 (kleine) kinderen (16 maanden en 6.5 jaar) en die vinde het heel normaal dat papa weg is voor zijn werk. Het vooordele is ook zker dat Rene dan een hele week thuis is en dus veel meer leuke dingen doet met de kids. En met dit rooster zien ze hem ook veel meer want anders gaat hij 'smorgens vroef van huis en is 's avonds laat weer thuis (etenstijd-douchen) en moeten de kids naar bed. Het is voor iedereen anders maar wij vinden dit n goede regeling. en ja het is hard werken (11 uur per dag (06.30 - 17.30)/ 8 dagen lang) maar je krijgt er ook veel voor terug ;-)
A:Ls je meer info wilt dan hoor ik het wel
 
Hoi
Rene werkt in een mijn in SA. Hij gaat woensdags weg en komt woensdag week later weer terug. Wij hebben 2 (kleine) kinderen (16 maanden en 6.5 jaar) en die vinde het heel normaal dat papa weg is voor zijn werk. Het vooordele is ook zker dat Rene dan een hele week thuis is en dus veel meer leuke dingen doet met de kids. En met dit rooster zien ze hem ook veel meer want anders gaat hij 'smorgens vroef van huis en is 's avonds laat weer thuis (etenstijd-douchen) en moeten de kids naar bed. Het is voor iedereen anders maar wij vinden dit n goede regeling. en ja het is hard werken (11 uur per dag (06.30 - 17.30)/ 8 dagen lang) maar je krijgt er ook veel voor terug ;-)
A:Ls je meer info wilt dan hoor ik het wel
Mag ik vragen welke mijn/waar in SA?
 
he kat ik heb je PM ontvangen ik stuur je morgen een berichtje terug OK!! Sorry zijn n paar dagen wezen kampen in Deep Creek ;-)
Gr
SAs
 
Beste,

ik wil graag volgend jaar naar Australie trekken en zou graag mijn job daar uitoefenen; timmerman. Denk je dat er rond de mijnen een grote vraag is naar timmermannen? Graag zou ik met een toerist visa Australie binnengaan( ben trouwens 32 jaar) en dan op zoek gaan naar een job, maar ik heb al van velen gehoord dat jobs rond de mijnen beter betaald zijn of geld dit enkel voor de mijnen zelf? Ik heb geen ervaring in de mijnen en sta er eventueel voor open, maar zou liever als timmerman werken. Kunnen jullie me wat advies geven omtrent? hartelijk dank en tot binnenkort!

Groetjes ,
Bjorn
 
Geen idee of er vraag naar is, maar zorg wel dat je geen papieren bij je hebt waaruit blijkt dat je op zoek gaat naar werk anders konden ze je nog wel is terugsturen bij de grens...
 
SOmmigen zullen veel geluk hebben met het werk vinden in de mijnen (voornamelijk truckdrivers als je een truck drivers licence gaat halen) maar als je op een toeristen visum komt, dan lijkt me dat wel heel erg moeilijk. Timmerman in de mijnen wordt niet naar gevraagd. De salarissen van beroepen in gebieden met mijnen zijn niet veel meer dan andere gebieden lijkt mij. Er zijn enorm veel nieuwbouw wijken in WA rond de Mandurah - south west gebied dus misschien is er wel ergens iemand te vinden waar je werk kan vinden, maar wel boven de tafel natuurlijk. Zover ik weet staat timmerman niet op de lijst van gewilde beroepen.
 
Beste mensen, ik wil een jaartje of langer in Australie wonen en werken en nu lees ik dat werken in de mijnen niet zo slecht verdient. Ik wil namelijk geld sparen zodat ik mijn studie kan bekostigen. Na 7 trouw dienstjaren ben ik door de crisis van de ene op de andere dag ontslagen...thuis zitten is niks voor mij en wil studeren maar dat is in mijn situatie nu een beetje duur.

Een vraagje kan je ook vanuit Nederland solliciteren of moet je daar voor echt eerst in Australia zelf zijn?
Hoe zijn de mensen in Kalgoorlie, is de criminaliteit hoog daar ? Kan en mag een vrouw in een mijn werken , worden vrouwelijke werknemers aangenomen ? Ik ben van plan om een werkvisum aan te vragen. Wat zijn levensonderhoud kosten? Hoeveel geld ben ik maandelijks aan huur kwijt?

Ik ken echt niemand in Australie dus moet alles zelf regelen wie oh wie kan mij helpen en ik zou het extreem waarderen?

Ik ben een beetje ten einde raad en ben een beetje aan het verdwalen in de virtuale world wide web ! :( Help
 
Hey Stardust,

Ik heb de zelfde vragen en ambitieuze plannen als die van jou..
Ook ik zal alleen deze reis gaan maken.. ik ben benieuwd naar je voorgang.

misschien contact leggen via facebook?
Huub Verhagen / sevenum

groetjes
 
Via websites zoals BHP en Rio Tinto kun je online op jobs reageren. Kijk ook even op op steek.com.au. Gorgon project, Curtis Island en de LNG plant in Darwin zijn druk bezig.

Houdt er wel rekening mee dat het erg lastig is om de Mijnbouw in te komen, vooral zonder ervaring en netwerk.

Werk vinden buiten de mijnen gaat ook erg lastig zijn in deze tijd, zelf met Australisch werkervaring. De meeste Mijnen en bedrijven nationaal zijn flink aan het snijden.

Veel bellen en vragen! Email worden vaak verwijdert en cv worden gescand door programma's om de beste selectie te maken.
Er is nog genoeg werk als je open staat voor alles, maar je moet er dus iets meer moeite voordoen dan je cv rond mailen en alleen online te reageren.
 
Inderdaad moet je geluk hebben om in de mijnen te werken en moet je een skill hebben om kans te maken zoals een vrachtwagen chauffeur rijbewijs, engineer, etc. Man of vrouw maakt niet uit. Er werken genoeg vrouwen in de mijnen. Kalgoorlie is prima wonen. Overal is criminaliteit en sommige wijken zijn beter dan de andere. Huur ligt ook aan waar je woont in kalgoorlie, voor een redelijk huis in een goede wijk ben je zo'n 400-500 per week kwijt. Kosten afhankelijk van jezelf. Boodschappen a is wat duurder in kalgoorlie (en minder vers). Electriciteit zo'n 200 per 2 maanden. Het is niet makkelijk om een visum te krijgen en op een whv weet ik niet of ze zullen aannemen en mag je maar 3 maanden voor een werkgever werken.
 
Hi Re
Hoi
Rene werkt in een mijn in SA. Hij gaat woensdags weg en komt woensdag week later weer terug. Wij hebben 2 (kleine) kinderen (16 maanden en 6.5 jaar) en die vinde het heel normaal dat papa weg is voor zijn werk. Het vooordele is ook zker dat Rene dan een hele week thuis is en dus veel meer leuke dingen doet met de kids. En met dit rooster zien ze hem ook veel meer want anders gaat hij 'smorgens vroef van huis en is 's avonds laat weer thuis (etenstijd-douchen) en moeten de kids naar bed. Het is voor iedereen anders maar wij vinden dit n goede regeling. en ja het is hard werken (11 uur per dag (06.30 - 17.30)/ 8 dagen lang) maar je krijgt er ook veel voor terug ;-)
A:Ls je meer info wilt dan hoor ik het wel
Hoi rene en Sas, momenteel ben ik in australie aan het backpacken en zou graag in de mijnen willen werken. Hebben jullie misschien contacten die ik kan benaderen? Vriendelijke groet Caspet
 
Hoi rene en Sas, momenteel ben ik in australie aan het backpacken en zou graag in de mijnen willen werken. Hebben jullie misschien contacten die ik kan benaderen? Vriendelijke groet Caspet

Misschien kun je iets specifieker zijn qua je opleiding(en), werkervaring en hoe lang je wil werken...
 
Misschien kun je iets specifieker zijn qua je opleiding(en), werkervaring en hoe lang je wil werken...
Dank voor je reactie.

Ik heb de land en tuinbouwschool voltooid en ben sinds 1995 zelfstandig ondernemer.
Heb een koeriers en verhuisbedrijf en daarvoor als sales gewerkt met het verkopen van diverse producten.
Kan leiding geven en een bedrijf runnen en heb ervaring met sales.
Verder ben ik een harde werker.
Heb geen idee hoe lang ik wil werken maar ben flexibel en heb geen verplichtingen en gezin in nederland.
Gezondheid is ook in topconditie.

Zie je reactie met belangstelling tegemoet.

Vriendelijke groet, Casper
 
Hey ik ben Joris ik ben 31 jaar en ik ben momenteel vrachtwagen chauffeur in belgie maar ik zou graag willen emigreren naar Australië om er in de mijnen te gaan werken als vrachtwagen chauffeur hoe kan ik dat het beste aanpakken om een fatsoenlijke job te vinden in een fly in fly out
Grtz Joris
 
Ik heb helemaal geen verstand van die markt. Maar als ik de berichtgeving over de mijnbouw zo lees, dan vraag ik me af of dat nog een reële mogelijkheid is.
 
Back
Top