Werken of leren??

utrechtt

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben nog redelijk onbekent in het wereldje van emigreren naar australie.
Overigens ben ik wel druk bezig met info verzamelen, een daar vraag ik jullie hulp bij.
Ik wil graag naar australie emigreren, maar wat is de beste mogelijkheid en hoeveel tijd en geld kost het ongeveer.

ik twijvel om een vervolg studie in australie te gaan volgen in de richting van kok of bakker.
ik heb nu al mijn diploma van de middelbare hotel school. een studie volgen in australie is aardig prijzig maar het voor deel is, zo heb ik gelezen dat je een grote kans maakt op een job offer. dan zou ik na me studie in australie kunnen blijven.

een andere optie is een skilled visa aan vragen maar dat kost veel tijd en geld. ik ben nog vrij jong en heb nog niet zo heel veel geld, ik heb nu ongeveer €9000,- gespaard. Kan ik hier een beetje mee uit de voeten of heb ik minimaal een meervoud hier van nodig, om kans te maken op een skilled visa?

is er iemand die hier ook over heeft getwijveld, wat heeft het jullie ongeveer gekost?

alvast bedankt voor jullie reactie!!

Bas
 
Hoi Bas,

Allereerst welkom op het forum!

Ik kan je niet op al je vragen een antwoord geven, maar zover ik weet hoef je helemaal geen bepaald bedrag te bezitten om een skilled visum aan te vragen. De vraag is of je met jouw beroep genoeg punten haalt. Zo ja, dan kun je het visum aanvragen. Om te weten hoeveel punten jouw beroep waard is met je de SOL en/of MODL lijst checken.

Verder kan je wellicht ook nog heel veel info op het forum vinden via de search button over het verdere hoe en wat.

In ieder geval veel succes toegewenst!

Hgr, Jeanine
 
Hoi Jeanine,

Bedankt voor je reactie, ik heb al de SOL en MODL lijsten gecheckt en het beroep dat ik wil gaan doen leverd  60 punten op :up:. ik wist dat er niet een bepaald bedrag word gevraagd voor het aan vragen van een skilled visa. ik bedoelde eigenlijk wat het ongeveer kost in totaal het hele traject van aanvragen en emigreren.

groetjes, bas
 
Hoi Bas

Voor het hele traject (Skill assesment,visumaanvraag,Ielts,medische keuring evt vertalingen enz) kom je met 2000/2500 euro een heel eind. Dit is natuurlijk wel als je alles zelf doet, want laat je alles regelen komt ernog wel een pak geld bij.

Groetjes Sander :up:
 
Hoi Bas,

Ik wil ongeveer hetzelfde gaan doen als jij,via studie Australie binnen komen,ik wil zelf Hospitality Management gaan doen.
En kok of bakker is MODL dus niet 60 maar 75 punten!!
Je hebt al veel gespaard,daar moet je toch een eind mee komen?

Groetjes van Clair.
 
Hoi , welkom op het forum!

Als ik je goed begrijp moet je nog studeren om in je gewenste beroep te kunnen emigreren?
Want dan heb je nu waarschijnlijk nog niet de opleiding en werkervaring voor een skilled visum?

Dus dan sta je voor de keuze studeren in Australie of in Nederland..........
Dan is het laatste waarschijnlijk veel goedkoper en gemakkelijker te regelen, plus dat je ondertussen al je voorbereidende zaken kunt regelen voor het aanvragen van je visum.

Maar studeren in Australie is natuurlijk ook leuk, maar kost inderdaad heeeeeeeeeel veel geld.

Tja, jij bent de enige die de afweging kunt maken. Ik heb op afstand (via de computer en post) aan een Australische universiteit gestudeerd. Dat kan misschien ook nog? Kost ook veel geld, maar als je het in deeltijd doet kun je hier tegelijkertijd werkervaring op doen en heb je toch de voordelen van een Australische diploma, wat natuurlijk gemakkelijk wordt erkend straks.

IDP in Utrecht weet alles van studeren in Australie. Zij zijn de officiele organisatie daaromtrent. Misschien een idee om daar eens contact mee op te nemen of op hun website te kijken. Weet het adres zo niet uit het hoofdje....

Kortom, opties genoeg, nu nog effe kiezen.... :wink: :up:

Henriette
 
Back
Top