Werken vinden als ingenieur met WHV

kevins

New Member
Beste vriendjes en vriendinnetjes,

Ik zou graag Australië proeven met mijn WHV, maar ben van beroep ingenieur.

Ik veronderstel dat ik mijn diploma ga moeten laten erkennen om werk te vinden als ingenieur.

Maar ik zat met de vraag of een werkgever mij zo ie zo wel zullen willen aannemer want met WHV mag ik max. 6 maanden bij 1 werkgever werken?
In België en Nederland is het ondenkbaar om een ingenieur maar voor 6 maanden aan te werven.

Kunnen jullie mij hierover meer info geven?
 
Ik heb geen idee wat WHV betekend, en snap waarschijnlijk daardoor de vraag niet, ben ik nu heel dom?

GroetZ GEERJAP
 
GEER van GEERJAP roept net dat ik inderdaad heel dom ben....
WHV is natuurlijk Working Holiday Visum....
Het was weer een zwaar weekend...zullen we maar zeggen :lol:
 
Ja ingenieur zegt natuurlijk ook niet zoveel. Wat voor ingenieur: mechanical engineer, chemical engineering, civil engineer, om maar wat te noemen. En inderdaad is het lastig om voor 6 maanden een ingenieursbaan te vinden. Succes ermee.
 
Ik zou zeggen: go for it! Ga gewoon naar Australie en zie hoe 't loopt.. ga naar Melbourne of Sydney, ga bij alle agencies langs en bel gewoon wat bedrijven op. Je zult snel ontdekken of ze iemand nodig hebben of niet. Je mag idd maar 6 maanden voor dezelfde werkgever werken, maar als ze je echt nodig hebben en je na 6 maanden geweldig vinden zijn er genoeg trucjes te bedenken (je op de loonlijst zetten van een dochter maatschappij of zo, maar gewoon op de zelfde plaats blijven werken etc.)