Werkervaring omzetten nieuw 475 visa naar 887???

Jeanine

New Member
Hiya,

Kan iemand me helpen met de volgende vraag? Heb inmiddels de search button geprobeerd, maar nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden.

Als iemand het skilled - regional sponsored (475) visum heeft, dan staat er op de website van immi.gov dat deze persoon - nadat hij 2 jaar in de designated area gewoond en tenminste 1 jaar full-time heeft gewerkt - een skilled - regional visa (887) kan aanvragen.

Weet iemand of deze werkervaring moet zijn in het beroep waarop de skilled - regional sponsored (475) is aangevraagd of mag dit ook elk ander willekeurig beroep zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr,
Jeanine
 
Bij mijn weten mag dit mag in elk 'skilled beroep' zijn, met andere woorden als dit maar in de ASCO staat.

Belangrijk echter daarbij is wel dat dit een full-time job is geweest en je de werkervaring hebt opgedaan in de regional state/territory van wie je visa hebt gehad. Zie ook onderstaande link :

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/sir.htm
 
[quote author=PHAR LAP link=topic=7496.msg97090#msg97090 date=1187283452]
Bij mijn weten mag dit mag in elk 'skilled beroep' zijn, met andere woorden als dit maar in de ASCO staat.

Belangrijk echter daarbij is wel dat dit een full-time job is geweest en je de werkervaring hebt opgedaan in de regional state/territory van wie je visa hebt gehad. Zie ook onderstaande link :

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/sir.htm
[/quote]

Waarschijnlijk kon je met de search button niet veel vinden omdat je op subclass 475 hebt lopen zoeken, dit is de nieuwe subclass naam vanaf 1 september voor de oude subclass 495 (SIR visa). Tevens is subclass 887 volgens mij de nieuwe subclass naam voor de STNI visa (subclass 137). Als dat zo is houd er dan rekening mee dat je dan wel een PR hebt maar nog wel net als de SIR visa State gebonden bent, ik weet niet zo snel of er een andere mogelijkheid is...
 
Hiya Phar lap,

Thx so far  :up: in ieder geval. Tja, die nieuwe regels doen mij een beetje de weg kwijt raken af en toe in visa-land.

Hgr,
Jeanine
 
Back
Top