Werkervaring onderwijs

Blackbird

New Member
Hoi!

Vraag: primary schoolteacher staat op de sol list van WA. Ik heb het assesment formulier al uitgeprint liggen. Nu vind ik daar niets over werkervaring. Hoef ik die dan niet (recent) te hebben? Of kan de staat daar nog om vragen bij de aanvraag van je daadwerkelijke visum?

Dat is 'm voor nu!

Toch niet... Is 60 punten gewoon goed, of werkt het zo, hoe meer punten je hebt hoe groter de kans dat je daadwerkelijk je visum krijgt?
 
Hi,

Je visumaanvraag is 1 ding maar daarvoor moet je je beroep laten erkennen. Neem contact op met de "assessing organisation" wat betreft beroepserkenning voor je visum. Zij kunnen je meer vertellen.

Een paar jaar geleden moest je minimaal een aantal jaren werkervaring hebben voor je registratie als docente. Zonder registratie kun je niet werken dus dat is het waard om uit te zoeken. Het kan veranderd zijn. Neem contact op met de Teachers Registration Board: http://www.trb.wa.gov.au/Pages/default.aspx

Heb even gegoogled en vond dit: http://www.trb.wa.gov.au/teacher_registrations/Becoming_registered/Overseas-qualified/Pages/default.aspx

Die registratie kan pittig, duur en langdurig zijn met onder andere een hoge academic IELTS score (van 8 uit 9) en veel andere vereisten.

Succes ermee!
 
Last edited:
Ik heb een gesprek gehad met Visa4You en heb zelf ook geen werkervaring (wel ervaring, maar studeerde nog deeltijd en dan telt het niet..)
Zij zeiden dat het voor de assessment niet uitmaakt, dan wordt je beoordeeld als 'net afgestudeerd'. Zolang je maar kan aantonen dat je wel je vereiste aantal stage uren hebt gedaan.
Je werkervaring telt wel mee ook voor het verkrijgen van genoeg punten voor het visum. Dus wij moeten die punten die ik nu mis oplossen op een andere manier. Wij doen dit met de Engelse test, aangezien ik Engels docente ben en dat dus wel zou moeten lukken;)
Zo hebben wij het in ieder geval gehoord toen. Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is;)
 
Weet iemand wanneer het het handigste is om je te registeren als teacher in (WA) Australië? Wij zijn er nu uit dat je als 'overseas teacher' in aanmerking komt voor de Non-Practising Registration. Nu blijkt dat je voor deze registratie weer je IELTS of PEAT scores hoog genoeg moeten zijn, maar deze mag ook niet ouder zijn dan 2 jaar. Als wij nu het traject in gaan, is IELTS wel een van de eerste dingen om voor te gaan, voordat je verder komt met je assesment etc. Wij gaan er (stiekem) vanuit dat het hele proces twee jaar in beslag gaat nemen (2018, Australia, here we come!) maar dan is de IELTS net niet of nog net wel nog geldig. Dus om te voorkomen dat ik nogmaals de IELTS moet doen, één keer lijkt me meer dan genoeg :) vroeg ik mij af of je je dus ook vanuit Nederland al kan registeren. Iemand ervaring/kennis? Interessant Move123, tegelijkertijd in hetzelfde proces dus! Welke staat zijn jullie je op aan het focussen? Doen jullie uiteindelijk alles zelf of laten jullie het een en ander aan Visa4you over?
 
Geen antwoord op je vraag over het registeren, helaas.
Maar wij gaan richting SA en dan is Adelaide onze focus. Vrienden van ons wonen in het noorden van Adelaide, dus we hopen daar ergens uit te komen. Wij hebben besloten alles zelf te doen. De aanvraag is bij ons redelijk simpel (aldus Visa4you) en ik werk tijdelijk wat minder ivm onze kleine man, dus heb wel wat mogelijkheden om zelf alles uit te zoeken. En daarnaast ben ik al zo'n 5 jaar op onderzoek uit en lid van het forum, dus ik heb me er al aardig in verdiept allemaal.;)
 


OFX
Back
Top