Werkervaring?

MacG10

New Member
Hallo!

ik heb een bedrijf in Australie gevonden dat mij in principe aan wil gaan nemen als graduate engineer. Nou hebben zij weinig ervaring met 'buitenlanders' aannemen en ik heb alleen maar ervaring met het aanvragen van een studenten-visum voor Australie 2 jaar geleden, dus ik vind het best verwarrend allemaal.

Zoals ik het via de immi.gov.au site heb begrepen moet nu eerst het bedrijf een sponsorship-aanvraag doen waarna ik (als zij worden goedgekeurd) een aanvraag kan doen voor een long-stay temporary business visa.

Voor mij zou dit mijn eerste 'echte' baan binnen mijn vakgebied zijn (los van stages, afstudeeropdracht bij bedrijven, etc.) en ik kan niet echt vinden of ik bij een gesponsored visum ook aan die 12 maanden werkerving moet voldoen.

Heeft iemand hier ervaring mee?[/list]
 
MacG10 said:
Hallo!

ik heb een bedrijf in Australie gevonden dat mij in principe aan wil gaan nemen als graduate engineer. Nou hebben zij weinig ervaring met 'buitenlanders' aannemen en ik heb alleen maar ervaring met het aanvragen van een studenten-visum voor Australie 2 jaar geleden, dus ik vind het best verwarrend allemaal.

Zoals ik het via de immi.gov.au site heb begrepen moet nu eerst het bedrijf een sponsorship-aanvraag doen waarna ik (als zij worden goedgekeurd) een aanvraag kan doen voor een long-stay temporary business visa.

Voor mij zou dit mijn eerste 'echte' baan binnen mijn vakgebied zijn (los van stages, afstudeeropdracht bij bedrijven, etc.) en ik kan niet echt vinden of ik bij een gesponsored visum ook aan die 12 maanden werkerving moet voldoen.

Heeft iemand hier ervaring mee?[/list]

Hoi MacG10,

Welkom op het forum.

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik denk dat het complex is (of zal zijn). Mijn advies is om een migration agent te raadplegen. Mijn favoriet is George Lombard (zie www.austimmigration.com.au). Vraag (via email) om advies en wat het moet kosten als hij jou en/of het bedrijf helpt in het proces.

Jeroen
 
Phoe he, ik denk dat dit een lastig hoofdstuk gaat worden. Verdiep je er maar eens in, ik heb hier een link voor je:

http://www.immi.gov.au/allforms/forms_num3.htm

en dan moet je booklet 1066 hebben.
Ik denk dat je bijdrage hierover op dit forum zeer op prijs gesteld zal worden.

O ja, er is nog een detail: het bedrijf moet aan een aantal eisen voldoen, welke zou ik zo niet weten en wat ik denk te weten zet ik er nu niet op (twijfels) en dat maakt je niet vrolijk.
 
"Jeroen said:
O ja"]

Des te meer reden om een echte expert (en niet dat stel hobbyisten die wij zijn :wink: ). Maar je kunt altijd aan George vragen welke problemen er allemaal zijn.

Jeroen
 
ik heb het allemaal eens nagevraagd bij George Lombard en die gaf mij het volgende advies:

'If you're going to be earning more than the
minimum salary of A$37720 then I don't foresee a problem; there's no 12
month requirement.'

ik had ook nog gevraagd naar de procedure en daarvan klopte in grote lijnen wel wat ik dacht. Bedrijf vult form 1196 in en na acceptatie vul ik form 1066 in. Blijkbaar de zogeheten 457-visa application.

Nou maar eens gaan kijken hoe dat in de praktijk allemaal gaat...
 
Back
Top