Werkervaring.......

reinier

New Member
Hoi allemaal!

Even een vraagje over werkervaring.
Ik ben nu bezig met alle papieren voor de Skills assessment. Dat gaat allemaal wel lukken en ik heb ook genoeg ervaring. Maar 6 september gaan mijn vriend en ik voor 6 maanden naar Oz. Als ik dan terugkom heb ik waarschijnlijk niet meteen weer een baan. Ik voldoe op dat momnt dus niet meer aan de eis van 12 van de laatste 18 maanden werkervaring. Als ik een postive skills assessment heb heb ik die ervaring dan nog nodig?? Of wordt er na de skills assessment niet meer om bewijs van werkervaring gevraagd?

Groetjes Mirjam.
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken om werkervaring als je door de skills assessment heen bent. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Nou, ik vrees van wel....

Want: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/basic_requirements.htm
Recent work experience
This requirement is separate from the need to have your skills assessed as suitable for your nominated occupation before you apply.


Ik denk dat het namelijk los van elkaar staat.
Aan de ene kant moet je een geldig beroep hebben, en een aparte basic requirement is dus dat je die recente werkervaring nodig hebt. En die laatste 18 maanden is dus sowieso vanaf het moment dat je echt je hele application lodged (inleverd)

Maar ja, ik weet dus niet precies hoe het zit.... sorry...

Succes! :?
 
Bedankt!!

Heb net even gekeken op de site www.immi.gov.au en ben er achter dat je inderdaad 12 van de laatste 18 maanden gwerkt moet hebben, op het moment dat je de echte aanvraag opstuurd. Het staat dus los van de skills assessment.

Reinier en ik hebben net even onze plannetjes bij zitten werken en komt voor ons wel goed!

Groetjes.
 
klopt,

Ik heb net alles mee gemaakt.

Op moment jij applicatie verstuuren naar DIMIA. jij moet minimal 18 tot 12 maanden ervaring hebben voor specific experience punten.

Als meer willen weeten plaats nog een bericht
 
Hoi Badri!

Bedankt voor je mailtje. Is het bij jou allemaal gelukt??
Ik vroeg me af wat ze precies voor papieren willen hebben. Dus wat heb ik van mijn werk nodig?? Moet ik veel vragen van mijn werkgever?? Is het voor hem ook veel werk om mij te helpen??

Groetjes!!
 
Voor mij is gelukt.

Wat betreft jouw kant. Jouw werk gever op zijn bedrijf letter head door geven de volgende.

- Naam
- Sinds wanneer werk jij permanent of temporary
- Activititen jij bij de baan gedaan.

Kijk voor meer info op booklet6 daar staan uitgebereid info wat moet en niet komen op dokument.

Gr
Badri
 
Aan de eis van recente werkervaring moet je voldoen, deze werkervaring hoeft niet persee in het vak te zijn waar je je skillss assessment voor hebt gedaan, wel moet het werk voorkomen op de SOL.
Je werkervaring staat dus los van je skills assessment.
Als je een beroep hebt dat 60 punten waard is, moet je in de laatste 18 maanden direct voorafgaand aan je visum aanvraag 12 maanden relevante werkervaring hebben.
Als je een beroep hebt dat 50 punten waard is, moet je in de laatste 3 jaar direct voorafgaand aan je visum aanvraag 2 jaar relevante werkervaring hebben.

Als je dan ook nog eens extra punten wilt hebben voor je werkervaring, gelden er weer andere regels. Zie hiervoor ook booklet 6.

Ook moet je er rekening mee houden dat je niet in Australië mag zijn op het moment dat je visum goedgekeurd wordt.

Gr. Barbara
 
Nog een opmerking voor geinteresserden:

Werkervaring is belangrijk voor 2 verschillende onderdelen:

1. basic requirements - recente werkervaring:
Om te voldoen aan deze basic requirement moet je in een x aantal jaren voorafgaande aan de visum aanvraag een minimaal aantal jaren recente werkervaring hebben. Deze periode verschilt per visum en genomineerd beroep (60 50 of 40 punten).
Bijvoorbeeld voor visum 138 is de eis 2 uit 3 jaar:
zie ook http://www.immi.gov.au/migration/skilled/rqmnts_doc/br_recentwork_3.htm

2. Points test - Specific workexperience:
Om in aanmerking te komen voor de extra punten voor specific workexperience (5 of 10 punten) geldt dat je in de 4 jaar voorafgaande aan de visumaanvraag minimaal 3 jaar specifieke werkervaring moet hebben.
10 punten: als nominated occupation = 60 points + als je 3 uit 4 jaar werkervaring hebt in het beroep die je aangeeft in je visumaanvraag (= nominated occupation)
5 punten: als nominated occupation = 60/50/40 points + als je 3 uit 4 jaar werkervaring hebt in elk willekeurig beroep op de  SOL list
zie ook: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/rqmnts_doc/pt_specificwork_1.htm

wellicht hebben jullie hier wat aan.

Groet,

Kevin
 
kortom:

ondanks een positieve skill assessment moet je op het moment van aanvragen van het visum voldoen aan de eis van werkervaring 12 maanden van de laatste 18 maanden voor het moment van aanvragen......!!!!!!!!!!
 
[quote author=Sabien link=topic=93.msg37770#msg37770 date=1132783987]
kortom:

ondanks een positieve skill assessment moet je op het moment van aanvragen van het visum voldoen aan de eis van werkervaring 12 maanden van de laatste 18 maanden voor het moment van aanvragen......!!!!!!!!!!
[/quote]

....slik... :-( ...daar kan bij mij dan gaan sprake van zijn. Ik wil sowieso eerst voor pakweg een jaar weg en om daarna aan te tonen dat ik 12 van de laatste 18 maanden heb gewerkt gaat niet lukken vrees ik. Dat maakt de situatie wel erg moeilijk....
 
Een ander vraagje over werkervaring....

Bij het TRA skills assessment formulier staat: Applicants who have not successfully completed formal training must have had not less than 6 years work experience....

Maar wat wordt door de TRA als 'formal training' beschouwd? Moet dit een HBO/bachelor opleiding zijn, of kan het ook een MBO opleiding zijn?

Zijn er mensen die bij de TRA een skills assessment positief beoordeeld kregen, met een MBO opleiding en minder dan 6 jaar werkervaring?  Zo ja, voor welk beroep, wat voor opleiding en hoeveel werkervaring? Ik zou het graag horen als het mensen gelukt is! (dat zou mij een betere nachtrust geven  :|)
 
:-o :-o :-o, oh oooh... Met deze vraag zit ik ook al erg lang. Mijn skills assessment wordt op dit moment beoordeelt, en als deze is goedgekeurd gaat mn visum aanvraag zsm de deur uit. Nou ben ik pas sinds november 2005 aan t werk aangezien ik daarvoor 11 maanden aant reizen ben geweest in Oz en NZ. Maar heb voor deze reis wel 4 jaar  in een KDV en Buitenschoolse opvang (fulltime) gewerkt...Ook een tijdje coordinator geweest wat ik probeer aan te dikken aangezien dit meer richting een HBO functie neigt dan MBO.  Ik ben erg benieuwd hoe t met mij zal verlopen dan.  Vd 4 jaar werkervaring heb ik dus hopelijk wel (heb de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan), dus hoop dat werk op KDV en BSO ook meetelt als nominated occupation) Oei, even afwachten dus. Is er iemand die mij meer info zou kunnen geven? Of er meer vanaf weet? Alvast bedankt! Grts, Mariekske :lol:
 
Helaas niet,

Volgens mij kan je er alleen onder uit komen als:

QUOTE DIMIA :

you must have recent skilled work experience or
have recently completed an Australian qualification as the result of two years full-time study in Australia, or
be an eligible Occupational Trainee or
Working Holiday visa holder. .

EINDE QOTE

Groetjes Teuni
 
Oh wat herkenbaar!
Ik zat ook met "reisgaten"...........uiteindelijk gelukt omdat ik met een 60 punten beroep maar 12 van de laatste 18 maanden gewerkt hoef te hebben en ik ben alweer een tijdje terug........
Dus echt wel iets om rekening mee te houden en uit te puzzelen. overigens mag je je werkervaring in ENIG skilled beroep op de lijst wat je in Australie hebt gedaan (of elders) ook mee rekenen, mits je er was op een visum waarin dat ook was toegestaan.
Voor een 50 punten beroep aanvraag (2 van de 3 jaar) zou het me (nog) niet gelukt zijn!

Dus de 12 our ot 18 of 2 out 3 years regels zijn BASIC REQUIREMENTS inderdaad, los van puntenscore sowieso.

Over TRA weet ik helaas niks.

Succes!
 
Back
Top