werkgeversverklaring na ontslag

Maike

New Member
Hoi Allemaal
Wij moeten voor de skills assessment een werkgeversverklaring van alle werkgevers opsturen.
Het probleem is alleen dat een van ons onlangs is ontslagen wegens ongeldige reden en er nu een rechtszaak komt.
Maar wij hebben van die werkgever geen werkgeversverklaring......
Hoe moet dit nu?
Is een (voormalige) werkgever verplicht een werkgeversverklaring af te geven? En wat als er nu alleen  maar negatieve
dingen instaan?
Alvast bedankt
 
Ik weet niet of een werkgever verplicht is om een werkgeversverklaring af te geven. Mijn oud-werkgevers deden in ieder geval niet moeilijk..
Ze mogen meen ik, net als bij referentie, als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever, geen negatieve dingen vermelden.

Het beste wat je kan doen is zelf de brief schrijven in het engels en deze ter ondertekening aanbieden aan de werkgever....deze moet het dan voorzien van een handtekening van de ondertekende en het moet op officieel briefpapier geprint worden....

Maar het is idd lastig dat je nu in die rechtszaak verwikkeld zit, vanwege onterecht ontslag...
Als je dan toch in een rechtszaak zit, dan heb je toch ook een advokaat? Die zal ongetwijfeld het antwoord weten op je vraag...

Succes.
 
Ja dat is natuurlijk zo...... :up:
Bedankt voor de tip......
(Gelukkig doet de nieuwe werkgever niet moeilijk...)
 
Back
Top